PracaGrupypl.praca.dyskusje › hanbiace prace

  • 91. Data: 2007-10-03 17:17:27
    Temat: Re: hanbiace prace
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 3 Oct 2007 12:01:12 +0200, the_foe <t...@W...pl>
    wrote:

    >hanbi wylacznie niegodziwe wynagrodzenie i uragajace warunki pracy. Czyli
    >czym blizej niewolnictwa tym bardziej hanbi

    Co to jest 'niegodziwe' wynagrodzenie?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 92. Data: 2007-10-03 17:22:41
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > hanbi wylacznie niegodziwe wynagrodzenie i uragajace warunki pracy.

    Czyli luksusową k... mógłbyś być ? ;)

    e.

  • 93. Data: 2007-10-05 09:02:59
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    entroper wrote:

    > Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości
    >
    > (...)

    > Ależ ja nie podważam faktu, że szanse są. Próbuję tylko powiedzieć, że z
    > indywidualnego punktu widzenia (nie znaczy, że mojego - być może mylnie
    > odczytujesz mój post jako narzekanie, ja nie mam źle)

    Nie odczytuje.

    > nikłe prawdopodobieństwo
    > niczym nie różni się od niemożliwości i nie liczy się ogólne panujący

    Bardzo sie liczy - dla tego, kto to nikle prawdopodobienstwo wykorzysta.

    > "nastrój" wielkich możliwości ani to, że coś, co w komunie było absolutnie
    > niemożliwe teraz jest "zaledwie" mało prawdopodobne. Komunę znam dość dobrze a
    > końcówkę (stan wojenny) nawet pamiętam, ale dziękuję za troskę ;) Zapominamy

    Przepraszam, zle ocenilam wiek. Za odmlodzenie ludzie sie zwykle nie
    obrazaja :)

    > po prostu o tym, że ludzie "z ograniczonymi szansami" są niezbędni w każdym
    > ustroju.

    Najpierw nad ta grupa ludzi ubolewasz (tak odczytalam ton Twojego
    postu), a teraz twierdzisz, ze sa niezbedni.

    Rozmawiamy w ogole o ograniczonych szansach na co? Jesli chodzi o
    ograniczone szanse na godne i w miare wygodne zycie, to tacy ludzie
    wcale nie sa "niezbedni" - istnieja sprawnie funkcjonujace spoleczenstwa
    (np. Japonia) w ktorych w praktyce nie istnieje nedza na poziomie
    uragajacym godnosci czlowieka, choc oczywiscie istnieje grupa ludzi
    wykonujacych najnizej platne zawody lub bedacych na zasilku, ale zyja
    oni znacznie powyzej poziomu, na ktorym czlowiek staje sie zdesperowany
    czy silnie sfrustrowany.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 94. Data: 2007-10-05 09:15:51
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 3 Oct 2007 19:22:41 +0200, entroper napisał(a):

    > Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli luksusową k... mógłbyś być ? ;)

    kazdy moglby byc. liczb naturalnych jest nieskonczenie wiele.

  • 95. Data: 2007-10-05 09:16:09
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 03 Oct 2007 19:17:27 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > --
    > ___________ (R)
    > /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    > ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
    > _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
    > ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

    np 1 gr za godzine.

  • 96. Data: 2007-10-05 10:28:44
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    .

    > kazdy moglby byc. liczb naturalnych jest nieskonczenie wiele.

    the_foe, jestem niepojetna blondynka, wiec czy moglbys mi wyjasnic
    prosto jak dziecku zwiazek miedzy istnieniem nieskonczonej ilosci liczb
    naturalnych a teza, ze kazdy moglby byc luksusowa prostytutka? Z gory
    dziekuje za poswiecony czas.

    I.

  • 97. Data: 2007-10-05 10:36:05
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Fri, 05 Oct 2007 22:28:44 +1200, Immona napisał(a):

> [...]
    ..

> [...]
    > prosto jak dziecku zwiazek miedzy istnieniem nieskonczonej ilosci liczb
    > naturalnych a teza, ze kazdy moglby byc luksusowa prostytutka? Z gory

    Chyba naturalna ;)
    A tak serio, na kazdego jest cena. Jeden wezmie 10 zl, drugi 1 mln, tzreci
    zakonczenie wojen, czy absolutny zakaz aborcji. Inny by utarowac ukochana
    osobe jeszcze inny dla zabawy.
    Ponoc Sharon Stone poszla do lozka z jakim bogaczem za kilka mln baksow.
    Nikt nie nazywa ja dziwka.
    Z pracy trzeba miec satysfakcje jak nie z jej wykonywania to finansowa.
    Wszyscy beda szanowac smieciarza jesli ten na tych smieciach dorobi sie
    majatku. Prosta zasada. Milosci nie kupisz, szacunek jak najbardziej.
    Czy prostutycja jest niemoralna? Oczywoscie ze nie, ale czy praca
    telemarketera jest? spzredawcy broni czy pornografii? Polityka lub
    akwizytora? Oczywoscie takze nie.
    Idac do pracy (na umowie stosunku pracy) cos tracimy, oddajemy czesc swojej
    wolnosci. Podlegamy komus i niekiedy robimy cos wbrew sobie bo musimy dbac
    o interes pracodawcy w kazdym prawnie dopuszczonym przypadku (nie
    koniecznie musi to byc moralne). W zaleznosci ile bierzemy za te strate
    jest to wyznacznik czy sie hanbimy czy nie.

  • 98. Data: 2007-10-06 11:46:45
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Bzyko napisał(a):

    > w istote "zawodu" polityka jest wpisane klamstwo a zhanbienie sie to tylko
    > kwestia czasu.
    > Podaj mi przyklad ( konkret ) dobrego posla
    > Jesli mnie przekonasz nie wykluczam ze zmienie zdania ( mimo ze jedna
    > jaskolka wiosny nie czyni bylo by to milym zaskoczeniem )

    Jest paru 'nierobów', czyli posłów którzy nie zaszkodzili bo są prawie
    nieaktywni. Popatrz na statystyki wystąpień/interpelacji itp.

    A w drugą stronę to taki poseł Gadzinowski. Można go nie lubić, można
    się z nim nie zgadzać. Ale swój elektorat reprezentuje godnie i na brak
    poparcia/popularności nie narzeka, jest też bardzo aktywny a o aferach z
    jego udziałem jakoś nic mi nie wiadomo.
    A taki Miller Leszek dla odmiany jakoś swój elektorat jednak zawiódł, bo
    mógł załatwić pewne sprawy, ale to olał (czyli olał 40-kilka % wyborców)

    chester

  • 99. Data: 2007-10-06 12:12:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 5 Oct 2007 11:16:09 +0200, the_foe <t...@W...pl>
    wrote:

    >np 1 gr za godzine.

    A cóż niegodziwego jest w tym, że zarabia się mało?

    Niegodziwością jest zarabianie zbyt dużo.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 100. Data: 2007-10-07 07:58:18
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    the_foe wrote:

    > Chyba naturalna ;)
    > A tak serio, na kazdego jest cena. Jeden wezmie 10 zl, drugi 1 mln, tzreci

    A, czyli chodzilo o liczby rzeczywiste dodatnie. Trudno mi bylo te
    naturalne skojarzyc z kasa.

    > zakonczenie wojen, czy absolutny zakaz aborcji. Inny by utarowac ukochana
    > osobe jeszcze inny dla zabawy.

    Mieszasz rozne rzeczy. Owo jednorazowe pojscie z kims do lozka dla
    uratowania kogos (sytuacja szantazu) czy dla jakichs wyzszych wartosci
    nie ma nic wspolnego z podjeciem prostytucji jako regularnego zawodu po
    rynkowych stawkach.

    > Z pracy trzeba miec satysfakcje jak nie z jej wykonywania to finansowa.
    > Wszyscy beda szanowac smieciarza jesli ten na tych smieciach dorobi sie
    > majatku.

    Ja szanuje smieciarza rowniez wtedy, gdy nie dorobil sie majatku.

    > Czy prostutycja jest niemoralna? Oczywoscie ze nie, ale czy praca
    > telemarketera jest? spzredawcy broni czy pornografii? Polityka lub
    > akwizytora? Oczywoscie takze nie.

    Nie wiem, jaki widzisz problem z praca telemarketera. :)
    Poza tym, musimy pamietac, ze hierarchia prac i ich bycie postrzeganymi
    jako hanbiace lub nie mocno zalezy od kontekstu kulturowego. W
    starozytnej Grecji polityka byla szanowanym zawodem, prostytutki
    swiatynne mialy wysoki status spoleczny w niektorych starozytnych
    kulturach poganskich, w dzisiejszych Indiach zawod garbarza jest wciaz
    postrzegany jako nieczysty i przypisany niskiej kascie itp. Rozumiem te
    role kontekstu i wiem, ze moja opinia jest produktem kultury, z ktorej
    sie wywodze.

> [...]
    > koniecznie musi to byc moralne). W zaleznosci ile bierzemy za te strate
    > jest to wyznacznik czy sie hanbimy czy nie.

    Ja rozumiem to troche inaczej. Hanbienie sie nie jest kwestia ilosciowa,
    inaczej najbardziej zhanbieni byliby ludzie wykonujacy prace spoleczna
    za darmo lub gospodynie domowe i matki, ktore nie otrzymuja pieniedzy za
    prowadzenie domu i wychowywanie dzieci. Chodzi raczej o podzial na
    rzeczy, ktore sa na sprzedaz i sa komercyjnym produktem a rzeczy, o
    ktorych myslimy, ze nie powinno sie ich kalac czyniac z nich przedmiot
    handlu, bo sa zwiazane z wyzszymi wartosciami i powinny pozostac
    niezalezne od przyziemnych uwarunkowan. Sa to takie wartosci, jak na
    przyklad dbanie o interes spoleczny i przestrzeganie prawa u polityka -
    jesli je sprzedaje i rezygnuje z nich za pieniadze biorac lapowke,
    uwazamy to za niemoralne.

    I.