PracaGrupypl.praca.dyskusje › testy na rozmowie kwalifikacyjnej

  • 1. Data: 2007-09-27 10:05:37
    Temat: testy na rozmowie kwalifikacyjnej
    Od: tom <p...@o...pl>

    Jakich testow, zadan i lamiglowek mozna sie spodziewac na rozmowie?

    Mam na mysli powazna rozmowe, gdzie kandytatow poddaje sie roznym testom
    (praca zespolowa, inteligencja, umiejetnosc pracy pod presja czasu, itd)
    . jak to wyglada w praktyce? czego sie spodzeiwac.

    stanowisko w branzy IT.

    tom

  • 2. Data: 2007-09-27 11:06:42
    Temat: Re: testy na rozmowie kwalifikacyjnej
    Od: Piotr 'Zenobius' Baranowski <z...@s...zeno.pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2007 12:05:37 +0200, tom napisał(a):

> [...]

    > (praca zespolowa, inteligencja, umiejetnosc pracy pod presja czasu, itd)
    > . jak to wyglada w praktyce? czego sie spodzeiwac.

    Trudno powiedziec, zalezy co masz tam robic ;-)
    Mnie ostatnio przepytywali na okazje bycia programista. I jedyne testy
    jakie mialem to ze znajomosci jezyka, terminologii, sprawdzenie czy znam
    angielski [ kawalek dokumentacji po angielsku do przetlumaczenia w locie
    ].

    --
    Pozdrawiam bądź nie.. [ GG# 997057 ][ http://zenobius.zeno.pl ]
    Piotr Baranowski

  • 3. Data: 2007-09-27 11:43:08
    Od: tom <p...@o...pl>

    Piotr 'Zenobius' Baranowski napisał(a):

> [...]
    > jakie mialem to ze znajomosci jezyka, terminologii, sprawdzenie czy znam
    > angielski [ kawalek dokumentacji po angielsku do przetlumaczenia w locie

    Ale ja pytalem o cos innego... nie testy okreslajace poziom wiedzy
    zawodowej, tylko testy okreslajace w jakim stopniu twoja osobowosc
    pasuje do poszukiwaneg przez nich profilu pracownika. czyli tak jak
    pisalem: umiejetnosc pracy pod presja czasu, dokladnosc, umiejetnosc
    pracy zespolowej, inteligencja itd.

  • 4. Data: 2007-09-27 12:20:17
    Od: sweet_dreams <s...@o...pl>

> [...]
    > pasuje do poszukiwaneg przez nich profilu pracownika. czyli tak jak
    > pisalem: umiejetnosc pracy pod presja czasu, dokladnosc, umiejetnosc

    z mojego do wiadczenia na rozmowach na stanowiska IT:

    umiej tno pracy zespo owej mo na przetestowa w czasie tzw. sesji
    assesment center. polega to m.in. na tym, e grupa osób ma do
    wykonania wspólne zadanie. najcz ciej nie jest wymagana wiedza z
    bran y, liczy si raczej umiej ctno analitycznego my lenia,
    szybkiego generowania nowych pomys ów i przede wszystkim umiej tno
    pracy w grupie.

    co do testów tzw. na inteligencje czy analityczne my lenie to
    pracodawcy maj naprawd ca gam ró nych testów do wykorzystania.
    dla przyk adu kilka testów, które zapad y mi w pami :
    - historyjka obrazkowa - pouk adanie obrazków w odpowiedniej
    kolejno ci;
    - podanie synonimów do bradzo ale to naprawde bardzo adko u ywanych
    s ów;
    - mam podane 2 liczby: druga liczba powstaje po odpowiednim
    przekszta ceniu (dokonaniu operacji matematycznej) pierwszej liczby.
    nast pnie mam podan trzeci liczb , któr musz przekszta ci ,
    zgodnie z przyk adem, aby otrzyma wynik;

    i inne tym podobne.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-10-04 10:26:40
    Od: Dariusz Myśliwiec <d...@o...pl>

    Dnia 27-09-2007 o 14:20:17 sweet_dreams <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > nast pnie mam podan trzeci liczb , któr musz przekszta ci ,
    > zgodnie z przyk adem, aby otrzyma wynik;

    Test na inteligencję z MENSA - w języku angielskim - test zarówno
    znajomosci języka jak i inteligencji.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 6. Data: 2007-10-04 16:50:24
    Od: "rysik" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Dariusz Myśliwiec" <d...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:op.tzn4mq1xwec6y8@roirama.quantum.pl...

    > Test na inteligencję z MENSA - w języku angielskim - test zarówno
    > znajomosci języka jak i inteligencji.

    Przeciez w przypadku programisty, tak jak np kandydata na uczelnie
    techniczna inteligencje bardzo latwo sprawdzic nie wprost. No i co jest w
    tych testach, ze tak dobrze sprawdza jezyk obcy?