PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na czas okreslony - szybkie pytanko

  • 1. Data: 2007-09-27 06:09:12
    Temat: umowa na czas okreslony - szybkie pytanko
    Od: a...@n...pl

    Witam

    Sprawa dotyczy umowy na czas okreslony - i chce sie tylko upewnic czy dobrze
    rozumiem:

    1. umowa zawarta na okres krotszy niz 6 miesiecy:
    - nie mozna jej rozwiazac za wypowiedzeniem
    - mozna rozwiazac za porozumieniem stron

    2. umowa zawarta na okres co najmniej 6 miesiecy:
    - mozna wypowiedziec - o ile zostalo to zawarte w umowie - ze np. okres wypowiedzenia
    wynosi 2 tygodnie
    - mozna rozwiazac na mocy porozumienia stron

    ado

  • 2. Data: 2007-09-27 10:13:42
    Temat: Re: umowa na czas okreslony - szybkie pytanko
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdfhe8$56m$1@mx1.internetia.pl a...@n...pl
    <a...@n...pl> pisze:

    > Sprawa dotyczy umowy na czas okreslony - i chce sie tylko upewnic czy
    > dobrze rozumiem:

    > 1. umowa zawarta na okres krotszy niz 6 miesiecy:
    > - nie mozna jej rozwiazac za wypowiedzeniem
    Nie krótszy niż 6 miesięcy, tylko do 6 miesięcy.

    > - mozna rozwiazac za porozumieniem stron
    Tak.

    > 2. umowa zawarta na okres co najmniej 6 miesiecy:
    > - mozna wypowiedziec - o ile zostalo to zawarte w umowie - ze np. okres
    > wypowiedzenia wynosi 2 tygodnie
    Nie co najmniej 6 miesięcy, tylko dłuższy niż 6 miesięcy.
    KP nie przewiduje dla takich umów okresu wypowiedzenia innego niż 2 tyg.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-09-27 14:53:04
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Nie krótszy niż 6 miesięcy, tylko do 6 miesięcy.

    Nie bardzo rozumiem. A jak jest z umową na okres próbny (zazw. 3
    miesiące)? Jeśli po miesiącu dojdę do wniosku, że praca mi nie odpowiada,
    to nie mogę wypowiedzieć takiej umowy tylko muszę odbębnić te 3 miesiące?

    --
    chairon

  • 4. Data: 2007-09-27 15:09:40
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    odpowiada,
    > to nie mogę wypowiedzieć takiej umowy tylko muszę odbębnić te 3

    Umowa na okres próbny nie równa się umowie na czas określony. To dwie
    inne umowy.
    W KP są 3 rodzaje umów:
    - na okres próbny
    - na czas określony
    - na czas nieokreślony (pisane źle: 'nie określony')

    To są różne typy umów i inne są przepisy odnośnie ich wypowiadania.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2007-09-27 16:47:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fdgfk0$4ff$1@news.interia.pl chairon
    <c...@i...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > Nie bardzo rozumiem. A jak jest z umową na okres próbny (zazw. 3
    > miesiące)? Jeśli po miesiącu dojdę do wniosku, że praca mi nie odpowiada,
    > to nie mogę wypowiedzieć takiej umowy tylko muszę odbębnić te 3 miesiące?
    Umowa o pracę pomimo że jest zawierana na okres zamknięty nie jest umową na
    czas określony w rozumieniu kodeksowym.
    Możesz ją wypowiedzieć na zasadach zawartych w art. 32 i art. 34 KP.

    --
    Jotte