PracaGrupypl.praca.dyskusje › studia

  • 1. Data: 2007-09-27 14:12:41
    Temat: studia
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    jak to jest teraz ze studiami zaocznymi i licencjackimi?
    trzeba zdawać jakieś egzaminy jak ktoś dość dawno kończył
    szkołę średnią?

  • 2. Data: 2007-09-27 14:48:45
    Temat: Re: studia
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu identyfikator: 20040501 porozsypywal nastepujace haczki:
    > jak to jest teraz ze studiami zaocznymi i licencjackimi? trzeba zdawać
    > jakieś egzaminy jak ktoś dość dawno kończył szkołę średnią?

    A jaki to ma zwiazek z tematyka grupy? IMHO nie trzeba, przeliczaja
    pewnie stara mature na swoje punkty, ale najlepiej zadzwon na
    interesujaca Cie uczelnie i zapytaj - kazda moze miec swoje zasady.
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-09-28 07:59:36
    Od: tom <p...@o...pl>

    badzio napisał(a):

    > A jaki to ma zwiazek z tematyka grupy? IMHO nie trzeba, przeliczaja
    > pewnie stara mature na swoje punkty, ale najlepiej zadzwon na
    > interesujaca Cie uczelnie i zapytaj - kazda moze miec swoje zasady.

    Na zaocznych nic nikomu nie przeliczaja... płacisz i studiujesz :)
    Co najwyzej moze byc rozmowa kwalifikayjna lub jakis test sprawdzajacy.
    Lub ewentualnie inne zasady. W kazdej uczelni jest inaczej - ale na
    zaocznych to biora wszystkich jak leci (w konu zarobek), a potem na
    pierwszej sesji robia selekcje tych co sie nadaja :)

  • 4. Data: 2007-09-28 08:21:47
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > zaocznych to biora wszystkich jak leci (w konu zarobek), a potem na
    > pierwszej sesji robia selekcje tych co sie nadaja :)

    Dobra dobra... Widzę, że stereotyp szkoły prywatnej sprzed 10 lat nadal
    żywy...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2007-09-28 08:34:35
    Od: tom <p...@o...pl>

    Any User napisał(a):

    > Dobra dobra... Widzę, że stereotyp szkoły prywatnej sprzed 10 lat nadal
    > żywy...

    nie pisal jaka go inyteresuje.
    poza tym z doswiadczenie wiem, ze na polibudzie tez jakies selekcji na
    s. zaoczne nie ma. Poza jakimis szczegolnieobleganymi
    kierunkami/specjalnosciami.

  • 6. Data: 2007-09-28 08:55:03
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    Any User napisał(a):

    > Dobra dobra... Widzę, że stereotyp szkoły prywatnej sprzed 10 lat nadal
    > żywy...

    Osobiście znam taką osobę, która kończyła studia uzupełniające
    magisterskie zaocznie mając tytuł licencjata w zupełnie innej dziedzinie.
    Było to mniej więcej 5 lat temu. Oczywiście nie muszę dodawać, że wiedza
    jak i umiejętności tej osoby w tej "dodatkowej" dziedzinie są dosyć
    niskie. A powiem, że kierunek był nie taki znowu mało oblegany. Pamiętam
    nawet jak kiedyś osoba ta przytoczyła zasłyszany fragment rozmowy pomiędzy
    dziekanem wydziału, a pewnym asystentem, który nieco zaszalał przy
    zaliczeniach :-) Brzmiało to mniej więcej tak: "Panie magistrze, proszę
    nie uszczuplać budżetu uczelni" i myślę, że pozostawię to bez komentarza.
    Oczywiście nie można generalizować, ale przecież są również kierunki,
    które nie cieszą się zbytnią popularnością, a wykładowcy też muszą z
    czegoś żyć, więc sądzę, że w tych przypadkach odsiew jest zdecydowanie
    mniejszy.

    chairon

  • 7. Data: 2007-09-28 08:58:47
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > które nie cieszą się zbytnią popularnością, a wykładowcy też muszą z
    > czegoś żyć, więc sądzę, że w tych przypadkach odsiew jest zdecydowanie

    Ech, a u mnie wykładowcy nie mieli takich dylematów i uczyć się trzeba
    było naprawdę ostro...

  • 8. Data: 2007-09-28 09:08:38
    Od: tom <p...@o...pl>

    Any User napisał(a):

    > Ech, a u mnie wykładowcy nie mieli takich dylematów i uczyć się trzeba
    > było naprawdę ostro...

    Dlatego jesli studia - to tylko zaoczne :)

    A serio mowiac to studiowalem na uczelni prywatnej oraz na PP - przepasc
    jest miedzy poziomem i wymaganiami tu i tam.

  • 9. Data: 2007-09-28 09:09:45
    Od: "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl>

    tom napisał(a):

    > Dlatego jesli studia - to tylko zaoczne :)

    Małe wyjanienie. Opisywany przeze mnie przypadek miał miejsce na studiach
    zaocznych na uczelni państwowej.

    chairon

  • 10. Data: 2007-09-28 11:37:52
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > które nie cieszą się zbytnią popularnością, a wykładowcy też muszą z
    > czegoś żyć, więc sądzę, że w tych przypadkach odsiew jest zdecydowanie

    To zależy od uczelni. AGH, na zaoczne średnia (wg. starego modelu miała być
    powyżej 4.5), na pierwszym semestrze było około 70 osób, po pierwszym roku
    zostało około 35, skończyło 25. Prowadzący zajęcia nie mieli jakiegoś
    podziału na zasadzie dzienni/zaoczni - wszystkich równo kosili. Inna sprawa,
    że sporo osób na zaocznych to osoby, które przeszły (nie, nie zostały
    wyrzucone) z dziennych ze względu na rodzinę lub znalezioną pracę.

    B.Z.