-
Savoir vivre rozmowy kwalifikacyjnej
O tym, jak ważny jest savoir vivre, niemal każdy z nas słyszał już od dziecka. Warto jednak pamiętać, że ten zbiór zasad dobrego wychowania nie tyczy się tylko grzecznościowych formułek i reguł, według których układamy sztućce. Rozciąga on się również na szeroko pojętą ogładę i kulturę osobistą, która staje się szczególnie istotna, gdy zależy nam ...
-
Twój biznes plan: kariera!
Niemal każdy w swojej pracy przygotowuje plany biznesowe, traktując je, jako podstawowy element rozwoju firmy. Warto również stworzyć analogiczny dokument uwzględniający etapy rozwoju własnej kariery. Ponieważ każdy zgodzi się z tym, że firma nie odniesie sukcesu bez odpowiedniej strategii i planowania, analogiczny wniosek powinien dotyczyć ...
-
Czy jest Ci potrzebny coach?
W ciągu ostatnich 10 lat, z doświadczenia i cennych porad profesjonalnych coachów skorzystało wielu pracowników kadry zarządzającej i menadżerskiej. Jeśli masz wątpliwości, czy również Tobie potrzebne jest wyzwolenie potencjału zawodowego z pomocą trenera biznesu, odpowiedz sobie na kilka poniższych pytań i podejmij decyzję o swojej przyszłości. ...
-
PIP zapowiada tysiące kontroli
W roku 2015 Państwowa Inspekcja Pracy planuje przeprowadzenie 88 tysięcy kontroli. Niezależnie od kontroli 150 tysięcy pracodawców i przedsiębiorców, pracowników i innych osób świadczących pracę otrzyma zaproszenia do udziału w przedsięwzięciach prewencyjno - promocyjnych. Umowy "śmieciowe" pod nadzorem Inspektorzy Państwowej Inspekcji Pracy ...
-
Kariera zawodowa: jakich pokus unikać?
Każdy z Nas marzy o spokojnym miejscu pracy, w którym będzie mógł liczyć na przyjazną atmosferę, wśród życzliwych i koleżeńskich współpracowników. Nie oszukujmy się jednak – biurowe środowisko może być brutalne. W większości przypadków jednak winę za to ponosi sam pracownik, który swoim niefrasobliwym działaniem może zepsuć nienaganną reputację ...
-
Praca dla osób niepełnosprawnych: jakie korzyści?
Na niepełnosprawnych w urzędach pracy czekają oferty zatrudnienia oraz doradcy zawodowi, którzy pomogą im w wyborze zajęcia odpowiedniego do ich predyspozycji i możliwości zdrowotnych. Podjęcie zatrudnienia przez osoby niepełnosprawne daje im szanse na dochody wyższe niż renta socjalna, poza tym mogą one korzystać z rozwiązań skierowanych ...
-
Stres w pracy? Zmień do niego podejście
Wielu liderów biznesu oraz członków zespołów poddaje się stresowi próbując osiągnąć założone wyniki. Stale przesuwając swój limit, pracownicy w końcu przekraczają granicę wytrzymałości, a to nikomu nie służy. Alistair Cox, Hays CEO, przekonuje, że wcale nie musi tak być. Stres nie wpływa korzystnie na osiąganie dobrych rezultatów, a wręcz obniża ...
-
Ćwiczenia gimastyczne w pracy to dobry pomysł
Dla tych, którzy spędzają długie godziny siedząc w biurze nad papierami, przy komputerze i sztucznym oświetleniu, fitness wydaje się marzeniem. Jak wykonywać drobne ćwiczenia fizyczne w miejscu pracy? Trudno jest być w dobrej formie, kiedy przez 8 godzin przebywa się w pracy. Jednak jest nadzieja. Jeśli tylko będziesz kreatywny może się udać, a ...
-
PFRON zapłaci za pomysł na biznes. Nawet 59 tys. zł dotacji
Osoba niepełnosprawna decydująca się na rozpoczęcie własnego biznesu może liczyć na wsparcie finansowe na jego podjęcie, dofinansowanie do oprocentowania kredytu bankowego oraz refundację składek ZUS. Dotacja na start może wynieść nawet 59 140 zł. Niepełnosprawny przyszły przedsiębiorca może liczyć na dotację na uruchomienie własnej firmą nawet w ...
-
Uwaga na imprezy firmowe i media społecznościowe
Każdy z nas zasługuje na chwilę oddechu. Impreza firmowa może być doskonałą okazją. Okazuje się jednak, że połączenie darmowego alkoholu i telefonu z aparatem owocujące publikacją szeregu upokarzających zdjęć na serwisach społecznościowych może być tragiczne w skutkach zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy. Smartfony są wszechobecne. Wybierając ...
-
Praca w księgowości - z czym to się je?
Jeszcze do niedawna panowało powszechne przekonanie, że księgowym może zostać każdy. Zawód ten nie cieszył się ani popularnością, ani tym bardziej uznaniem. Księgowość – co gorsza - kojarzyła się jedynie z działem generującym koszty, ale w zamian nie przynoszącym żadnych korzyści firmie. Społeczeństwo polskie odchodzi jednak od stereotypowego ...
-
4 sygnały, że Twoi pracownicy nie darzą Cię sympatią
Dobra atmosfera w biurze wpływa na stosunek pracowników do wykonywanych przez nich zadań, a umiejętność utrzymywania dobrych i pełnych szacunku stosunków z kolegami z pracy to również czynnik, od którego zależy nasze zadowolenie. Jeśli jednak masz z jakiegoś powodu wrażenie, że nie jesteś zbytnio lubiany przez zespół, przeanalizuj kilka poniższych ...
-
Koniec ostrego kryterium dochodowego w zasiłkach rodzinnych
Rodziny, które przekroczą próg dochodowy nie stracą prawa do zasiłku rodzinnego czy dodatków do niego. Zasada "złotówka za złotówkę" pozwoli na stopniowe obniżane wysokości świadczenia wraz ze wzrostem dochodów. Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o świadczeniach rodzinnych. Obecnie, gdy rodzina przekroczy próg dochodowy (574 zł na osobę w ...
-
6 kroków do zwiększenia zaangażowania w pracę
Aktywna postawa i nastawienie na osiągnięcie sukcesu zawodowego sprawiają, że częściej mamy poczucie celowości naszej pracy oraz jesteśmy bardziej zaangażowani w jej wykonanie. Stawiając sobie coraz ambitniejsze cele, czujemy również większą satysfakcję, nawet wtedy gdy podejmujemy się męczących czy czasochłonnych zadań. Jeśli jednak zauważamy ...
-
5 błędów, które mogą zagrozić Twojej karierze
Czy kiedykolwiek czułeś, że mimo tego, że robisz wszystko dobrze w pracy, Twoja kariera stanęła w miejscu i nic nie posuwa się do przodu? Być może popełniasz, jak wielu pracowników jeden z pięciu poniższych błędów. Dowiedz się więc, jak rozpoznać swoje złe nawyki i sprawić, by Twoje ambicje zostały przekute w sukces. Ignorowanie relacji Relacje, ...
-
Ocena pracownika: jak się przygotować?
Śni się po nocach, wywołuje drżenie rąk czy nerwowe reakcje – ocena pracownicza jest zmorą wielu osób. Czy warto jednak, aby pracownik wychodził naprzeciw oczekiwaniom firmy i pytał przełożonych, jakie umiejętności są cenione i jakich efektów oczekują? Wymuszanie systemu oceniania może z czasem pomóc samemu pracownikowi. Jak i dlaczego? – ...
-
7 rad dla planujących przygodę ze start-upem
Rozmyślania nad własnym biznesem bywają serią pytań, na które trudno znaleźć jednoznaczną odpowiedź czy właściwą recepturę. To powoduje, że przedsiębiorcy często odkładają myśl o założeniu startupu, chociaż dysponują szeregiem narzędzi, które pozwalają na uruchomienie projektu. A przecież najlepszym rozwiązaniem, by sprawdzić, czy pomysł ma ...
-
Wystarczą 4 kroki, aby sprawdzić uczciwość pracodawcy
Otrzymałeś intratną propozycję pracy? Zanim zrezygnujesz z dotychczasowego pracodawcy, sprawdź jego następcę. O nieuczciwość dzisiaj niestety nietrudno - dane Państwowej Inspekcji Pracy wskazują, że tylko w minionym roku kwota niewypłaconych pensji sięgnęła aż 171,4 mln złotych. Lepiej zatem być przezornym i wykonać 4 proste kroki, które pozwolą ...
-
Opiekun Kariery pomocny w walce z bezrobociem
Przed kilkoma dniami obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Walki z Bezrobociem. To skłania do refleksji nad kondycją rodzimego rynku pracy, a ta niestety okazuje się pozostawiać wiele do życzenia. W lutym stopa bezrobocia sięgała 12 procent, a w urzędach pracy zarejestrowane były 2 miliony bezrobotnych. Dodatkowo wśród polskich pracowników wzrastają ...
-
Popełniłeś błąd? Wyciągnij wnioski
Wszyscy doświadczyliśmy poczucia wstydu połączonego ze złością, które ogarniają nas, gdy uzmysłowimy sobie, że popełniliśmy błąd. Niestety nie da się tego uniknąć, ponieważ pomyłki są nieodzowną częścią życia zawodowego. Istotny jest sposób, w jaki bierzemy za nie odpowiedzialność i szukamy rozwiązania problemu. Agnieszka Pietrasik, Section ...
-
Służbowa poczta e-mail: jak nad nią zapanować?
Współczesny pracownik nie wyobraża sobie codziennej pracy bez dostępu do poczty email. To najszybsza i najbardziej skuteczna forma komunikacji, ale niewłaściwe jej używanie może wprowadzić zamęt oraz przytłoczenie w życiu każdego zatrudnionego. W tym przypadku sprawdza się prastara zasada pt. „co za dużo, to niezdrowo”. Podpowiadamy więc, jak ...
-
Work–life balance, czyli trudna sztuka równowagi
Pani Monika zaczyna swój dzień pracy o 8.00 i kończy go zawsze o 16.00. Nigdy nie zabiera pracy do domu i nie zostaje po godzinach. Ma dużo wolnego czasu, który wykorzystuje na rozwijanie swoich pasji i pielęgnowanie życia rodzinnego… - brzmi jak scena z mocno wyidealizowanej filmowej rzeczywistości? Nic dziwnego, skoro co dziesiąty Polak boryka ...
-
Facebook w pracy - zakazany owoc?
Liczba użytkowników social mediów stale wzrasta. Korzystamy z nich coraz częściej i więcej. Na Facebooka wchodzimy również w pracy, co nie podoba się pracodawcom. Według badania „Globalne zagrożenia bezpieczeństwa IT”, przeprowadzonego przez Kaspersky Lab, prawie ¾ firm (72%) ogranicza dostęp pracownikom do portali społecznościowych. Czy to dobre ...
-
Czego szef wymaga od asystentki?
Sekretarka, stereotypowo jeszcze dwadzieścia lat temu uchodziła za najważniejszą osobę w firmie, tuż po panu prezesie. To u niej można było załatwić „coś” z „niczego”, bądź wyjść z pustymi rękami, w zależności od nastroju, pogody, itp. Taka wizja tego zawodu, wspomnienie z lat PRL-u, nie przystaje do współczesnych realiów. Obecnie z funkcją ...
-
Uwaga! Rekruterzy śledzą media społecznościowe
Upublicznianie w internecie szczegółów z życia dotyczy już nie tylko sfery prywatnej, ale coraz częściej też zawodowej. Na jakie informacje o nas w sieci zwracają uwagę rekruterzy? O czym warto mówić, a co lepiej przemilczeć? Dynamiczny rozwój serwisów społecznościowych w ostatnim czasie uwidocznił nowy trend – dzielimy się szczegółami już nie ...
-
Zawód mediator - nie dla każdego
Wprawdzie dostępu do zawodu mediatora nie regulują żadne specjalne wymogi w zakresie licencji czy wykształcenia, to z całą stanowczością należy podkreślić, że nie jest to profesja, którą może wykonywać każdy. Do jej wykonywania konieczna jest nie tylko duża wiedza z zakresu prawa i psychologii, ale również odpowiednie predyspozycje natury ...
-
Aktywne słuchanie - 5 porad
Jest taka skuteczna umiejętność zjednywania sobie ludzi... Powoduje, że stajemy się bardziej lubiani i akceptowani. Doskonale polepsza nasze relacje z innymi i pogłębia wszelkie związki. Tą umiejętnością jest słuchanie. Aktywne Słuchanie. By się go nauczyć wystarczy kilka łatwych kroków. Bądź przygotowany Wbrew pozorom bycie dobrym słuchaczem nie ...
-
6 wskazówek jak zainwestować w swoją karierę
W czasie niepewnej sytuacji na rynku pracy możesz obawiać się wydatków związanych z inwestowaniem we własną karierę i podnoszeniem własnych kwalifikacji. Ale niektóre inwestycje, mogą naprawdę się zwrócić. Najlepiej postawić na edukacje i zdobywanie nowych umiejętności. Nie myśl o tym, jako o kroku w tył i przykrym obowiązku. Pomyśl o poszerzaniu ...
-
Niezastąpiony pracownik: jak nim zostać?
Masz dwa tygodnie urlopu, nie ma cię w pracy, ale twój telefon dzwoni przynajmniej kilka razy w ciągu dnia. Twoi współpracownicy dopytują o najróżniejsze kwestie związane z codzienną pracą firmy i projektem, który realizowaliście. Czy to oznacza, że jesteś niezastąpiony? Niekoniecznie. Niezastąpiony pracownik to taki, który utrzyma swoje ...
-
CV okiem rekruterów
Najpierw doświadczenie zawodowe, potem dane osobowe, a na samym końcu zainteresowania. W ten własnie sposób rekruterzy przeglądają CV kandydatów do pracy - wynika z raportu „CV okiem rekruterów” opracowanego przez Pracuj.pl na podstawie pierwszego w Polsce badania eyetrackingowego przeprowadzonego wśród specjalistów ds. rekrutacji. O tym, że ...
-
10 najdziwniejszych pytań na rozmowie kwalifikacyjnej
Rekruterzy coraz częściej sięgają po niestandardowe pytania, co często spotyka się ze zdziwieniem kandydata. Zanim odpowiemy z jaką księżniczką Disney'a się utożsamiamy, warto dobrze się zastanowić - mówi Marlena Tomczyk z GoWork.pl. Pamiętaj, że tak naprawdę takie pytania są szansą, nie pułapką! Zawsze niosą za sobą pewną intencję, chęć zbadania ...
-
Milczenie jest złotem - tematy tabu w pracy
W pracy spędzamy przeciętnie czterdzieści godzin tygodniowo, nic więc dziwnego, że potrzebujemy kontaktu ze współpracownikami i rozmawiamy z nimi na różne tematy. Warto jednak być bardzo ostrożnym nawet podczas pozornie niezobowiązującej rozmowy. Czasem lepiej coś przemilczeć niż wzbudzić kontrowersje lub doprowadzić do kłótni. Oto krótki ...
-
Networking – 7 zasad skutecznego działania
Skuteczne budowanie sieci kontaktów jest w biznesie umiejętnością nie do przecenienia. Odpowiednie znajomości stanowią zasób, który może zaważyć na powodzeniu danego przedsięwzięcia czy nawet przyszłości firmy. Page Personnel przygotował poradnik networkingowy, który zawiera siedem praktycznych wskazówek dla osób zainteresowanych budowaniem ...
-
Na rozmowę kwalifikacyjną idź przygotowany
Ponad 300 tysięcy osób w całym kraju przystąpiło w tym roku do zdawania matur ustnych. Egzaminy te przypominają w pewnym stopniu rozmowę rekrutacyjną. I jedne i drugie wiążą się z wysokim poziomem stresu, który wpływa na to, jak jesteśmy odbierani przez rozmówcę, a tym samym na ostateczny rezultat spotkania. Na szczęście tak jak do egzaminu, tak i ...
-
Efektywny pracownik to skarb
Polacy spędzają w pracy średnio dwie godziny dłużej niż mieszkańcy innych europejskich państw, łącznie ponad 1900 godzin w roku – wynika to z danych opublikowanych przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju. Nie plasujemy się jednak w czołówce nacji jeśli chodzi o wydajność. Aby sytuacja uległa zmianie, obie strony – pracodawcy i ...