eGospodarka.pl

PracaPorady dla pracownika › Ćwiczenia gimastyczne w pracy to dobry pomysł

Ćwiczenia gimastyczne w pracy to dobry pomysł

2015-03-10 00:40

Ćwiczenia gimastyczne w pracy to dobry pomysł

Od czasu do czasu poćwicz w pracy © Robert Kneschke - Fotolia.com

Dla tych, którzy spędzają długie godziny siedząc w biurze nad papierami, przy komputerze i sztucznym oświetleniu, fitness wydaje się marzeniem. Jak wykonywać drobne ćwiczenia fizyczne w miejscu pracy?

Przeczytaj także: Godzinna przerwa na lunch w czasie pracy

Trudno jest być w dobrej formie, kiedy przez 8 godzin przebywa się w pracy. Jednak jest nadzieja. Jeśli tylko będziesz kreatywny może się udać, a Twoje ćwiczenia nie muszą polegać tylko na przysiadach przy biurku lub spacerach wokół stołu konferencyjnego.

Zacznij od małych zmian swoich przyzwyczajeń


Pewnie słyszałeś już wiele rad typu: parkuj samochód na znajdującym się najdalej miejscu parkingowym, wybierz schody zamiast windy, zastąp pisanie maili i wykonywanie telefonów osobistą rozmową ze współpracownikami i tym podobne. Te klika prostych sposobów pomoże poprawić krążenie. Ale to dopiero początek. Nic nie jest jednak w stanie zastąpić solidnych, intensywnych ćwiczeń, a bycie aktywnym, z biegiem czasu, na pewno przyniesie korzyści.

Eksperci monsterpolska.pl zalecają 10-minutowe przerwy na ćwiczenia. To wystarczający czas, aby poćwiczyć i poprawić krążenie. Nie musisz nawet przedłużać przerwy na kawę.

fot. Robert Kneschke - Fotolia.com

Od czasu do czasu poćwicz w pracy

Eksperci monsterpolska.pl zalecają 10-minutowe przerwy na ćwiczenia. To wystarczający czas, aby poćwiczyć i poprawić krążenie. Nie musisz nawet przedłużać przerwy na kawę.


Kondycja w 10 minut


Jeśli podczas przerwy przez 10 minut będziesz wspinał się po schodach, to przy wadze 68 kg, spalisz 150 kalorii. W trakcie krótkiej przerwy w pracy i bez większego wysiłku, poprawisz swój metabolizm.

Czy 10-cio minutowe ćwiczenia nie wywołają negatywnych komentarzy współpracowników i szefa? Jeśli tak, porozmawiaj z nimi i wyjaśnij, dlaczego to robisz lub po prostu nie zwracać na to uwagi i kontynuuj ćwiczenia. Z czasem uwagi i komentarze ucichną – radzi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Polecamy następujące ćwiczenia dla osób pracujących w biurze:
  • naciskanie na ścianę (podobne do znanych nam pompek, tylko, że odpychamy się od ściany),
  • wstawanie z krzesła, marsz w miejscu (staraj się ignorować wzrok współpracowników),
  • podnoszenie kolan (siedząc na krześle unoś kolana do góry).

Wyjdź z biura poćwiczyć


Musimy jednak pamiętać, że robienie pompek przy ścianie nie jest możliwe we wszystkich biurach. Rozwiązaniem może być wzięcie dłuższej przerwy i wyjście z biura. Czy w Twojej firmie pracownicy mają prawo do przerwy na lunch o długości około 30, 45 min czy nawet godziny? Spróbuj zapytać o to szefa, nawet jeśli żaden z współpracowników z tego nie skorzystał. Pamiętaj! Ćwiczenia zaowocują czymś więcej niż tylko szczuplejszą talią czy węższymi biodrami. Siedzący tryb życia zwiększa ryzyko chorób serca – podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

oprac. : Monster Polska Monster Polska

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Polecane oferty pracy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: