PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.

  • 151. Data: 2005-09-10 11:16:20
    Temat: Re: Zreformujmyortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "stokrotka" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:67f8.00000189.4322b918@newsgate.onet.pl...

    > Bo jak by nie byli ociężali umysłowo : to co im zależy?

    No właśnie. Jak SOBIE odpowiesz na to pytanie?

    vertret

  • 152. Data: 2005-09-10 11:27:25
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > No właśnie. Jak SOBIE odpowiesz na to pytanie?

    Ludziom ociężałym umysłowo, po reformie
    NIE WOLNO będzie narzucać satrej pisowni dzieciom.
    Zmniejszy to ich władzę, i to ich boli.

  • 153. Data: 2005-09-10 11:42:35
    Temat: Wiek nie ma znaczenia
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > czy ty masz 15 lat
    NIe.

    > i właśnie się dowiadujesz o prawdziwej brutalności tego
    > świata?

    Jestem pełnoletnia. Dzięki temu mam prawo,
    mam prawo reagować gdy widzę brutalność tego świata,
    mam prawo głosować,
    próbować zgłości projekt ustawy reformującej ortografię.

    NIe ma tu znaczenia czy "wlaśnie" się dowiedziałam o brutalności tego świata,
    czy ponad 20 lat temu.

  • 154. Data: 2005-09-10 11:46:28
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > dlaczego osobie niewidomej przysługuje obsługa "poza kolejnością" a zdrowych
    > nie?
    To nie prawda. NIe przysługuje. I słusznie. Na poczcie są numerki. Inwalida ma
    więcej czasu mmoże poczekać.

    > widzisz absurd swojej mysli? bądźmy konsekwentni.
    Czytaj wyżej.

    > jak ktoś jest chory to nie
    > znaczy że mamy go odrzucać, co więcej nalezy mu pomóc.
    NIe może się to jednak odbywać poprzez dyskryminację zdrowych.

  • 155. Data: 2005-09-10 11:50:57
    Temat: Re: Wiek nie ma znaczenia
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "stokrotka" <o...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:67f8.000001a8.4322c6aa@newsgate.onet.pl...

    > mam prawo głosować,
    > próbować zgłości projekt ustawy reformującej ortografię.

    Oczywiście, że masz prawo i z chęcia przyjrzę się twoim działaniom w tym
    kierunku. Od czego zaczniesz?

    vertret

  • 156. Data: 2005-09-10 11:51:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    stokrotka napisał(a):

    > Jestem pełnoletnia. Dzięki temu mam prawo,
    > mam prawo reagować gdy widzę brutalność tego świata,
    > mam prawo głosować,
    > próbować zgłości projekt ustawy reformującej ortografię.

    To ortografia skodyfikowana jest w ustawie??? Podasz mi linka do
    Dziennika Ustaw z obecnymi regułami ortografii???

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 157. Data: 2005-09-10 11:59:41
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    >   To ortografia skodyfikowana jest w ustawie??? Podasz mi linka do
    > Dziennika Ustaw z obecnymi regułami ortografii???

    NIe jestem prawnikiem, ale w tej dyskusji (lub tej obok , pod wątkien "plaga
    matołów" ) ktoś podawał chyba linka do tego co sejm uchwalił w 1999 roku. Tam
    są tylko niektóre zmiany.
    NIe wiem , czy wszyskie zasady są w prawie, pewnie nie.
    Ale niektóre są. Ostatnia słynna zmiana ortografii była w 1936 roku, nie wiem
    czy ustawa, czy rozporządzenie (ale to też prawo),
    ale już wcześniej , w 1934 roku ministerstwo W.R.iO.P. (nie umiem rozwinąć
    skrótu, pewnie Wychowania i Oświaty) wyraziło zgodę na rewizję zasad pisowni, a
    1936 zatwierdziło te zmiany.

  • 158. Data: 2005-09-10 12:00:56
    Temat: Od czego zaczynamy?
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Oczywiście, że masz prawo i z chęcia przyjrzę się twoim działaniom w tym
    > kierunku. Od czego zaczniesz?

    Od "urabiania " opinii" :)
    Właśnie to robię.

  • 159. Data: 2005-09-10 12:17:28
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > i tak jest właśnie z ludźmi nie dys-cośtam.
    > to dys-cośtam jest chorobą. i tyle, należy ją po prostu leczyć

    Te dzieci po prostu myślą logicznie zamiast uczyć się regułek.

    Jeśli 48% dzieci ma takie zaświadczenie to jest choroba ?
    Może jeszcze powiesz że zaraźliwa ? :)

    I ich wszystkich chcesz leczyć ? :)))))
    Wiesz ile to kosztuje?
    1 lekcja z fachowcem, ciekawe ile :)))
    W tym czasie mogły by się nauczyć pływać, liczyć...
    To bardziej potrzebne.
    Żeby nie utopiły się, żeby zbudowały most, który się nie zawali.

    Ucz ich tej ortografii, rób dyktanda codziennie,
    a natychmiast zwiększy się wypadkowość w śród dzieci,
    bo tysiące pójdzie na wagary zamiast na dyktando.

  • 160. Data: 2005-09-10 12:25:18
    Od: "aga" <n...@j...bezdomna.pl>

> [...]
    rozwinąć
    > skrótu, pewnie Wychowania i Oświaty) wyraziło zgodę na rewizję zasad

    To ja proponuję jeszcze znieść te głupie ułamki w matematyce, bo dzieciaki
    mają z tym strasznie dużo problemów, znieśmy też ustawę lub rozporządzenie
    :)) o całkach, których nie da się rozwiązać, po co komu one, a w dzienniku
    ustaw zajmują całkiem sporo miejsca :)))

    Ale fajna sobota :)