PracaGrupypl.praca.dyskusje › lojalka - jaki termin wypłat, jesli jasno nie określone w umowie?

  • 1. Data: 2005-09-07 21:21:08
    Temat: lojalka - jaki termin wypłat, jesli jasno nie określone w umowie?
    Od: "d+" <d...@t...pl>

    mam lojalkę,w której jest takie określenie "w przypadku rozwiązania umowy,
    firma zobowiązuje się do wypłacenia przez okres 3 lat kwoty stanowiącej 50%
    średnich zarobków z ostatnich 12 miesięcy"

    jak to interpretować? mi to się wydaje, że umowa nie jest ważna, ponieważ
    gwarantuje jedynie 17% z groszami wynagrodzenia na miesiąc (50% z sumy z 12
    m / 3 lata). Poza tym jak interpretować sposób wypłaty? że niby mają 3 lata
    na wypłacenie tej kwoty?

  • 2. Data: 2005-09-07 22:04:12
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 07 Sep 2005 23:21:08 +0200, d+ napisał(a):

> [...]
    > m / 3 lata). Poza tym jak interpretować sposób wypłaty? że niby mają 3 lata

    Przejrzyj google.pl dla lojalka, zakaz konkurencji.

    Ogolnie ustawowo masz gwarantowane 25% wynagrodzenia miesiecznego (zeby
    lojalka byla wazna - mniej pracodawca nie moze dac) za kazdy miesiac
    obowiazywania umowy. Natomiast harmonogram splat powinien byc
    wyszczegolniony w lojalce, jesli nie, to chyba powinny byc to wyplaty
    comiesieczne. Czyli powyzsze (powinienes poprosic o doprecyzowanie) zeby
    umowa byla wazna (minimum 25% sredniego wynagrodzenia miesiecznego)
    interpretowalbym optymistycznie, ze zobowiazuja sie przez tzry lata
    wyplacac co miesiac 50% miesiecznej sredniej zarobkow za ostatni rok pracy.
    Zakladajac, ze przez ten okres uniemozliwiaja ci prace w zawodzie - laski
    nie robia.

    pzdr
    Krzysztof.

  • 3. Data: 2005-09-08 14:45:02
    Od: "gromax" <g...@N...gazeta.pl>

    > mam lojalkę,w której jest takie określenie "w przypadku rozwiązania umowy,
    > firma zobowiązuje się do wypłacenia przez okres 3 lat kwoty stanowiącej 50%
    > średnich zarobków z ostatnich 12 miesięcy"
    zajrzyj jeszcze raz i sprawdź - czy jest wyraz "wypłac_E_nia"
    czy "wypłac_A_nia". to moze duzo zmieniać.
    dalej - warto by doprecyzować okres wypłat (np. zgodny z harmonogramem wypła
    w firmie - do 10 nast. miesiąca, do ostatniego dnia miesiąca itp)
    dalej - wątliwości (IMO słuszne) masz dzięki wrzuceniu wszystkiego do jednego
    worka, tj. zdania bez roziniecia myśli. na twoim miejscu bym poprosił o
    precyzyjną wykładnie, a najlepiej o przeredagowanie umowy.
    i jeszcze dalej - mozna równiez interpretowac tak jak ty zinterpretowałeś. a
    to by oznaczało, że pracodawca sie wykpił jednocześnie skazujac cię na brak
    mozliwosci pracy w zawodzie (legalnie, rzecz jasna).
    i juz najdalej - wyjasniaj i negocjuj póki nie jest za późno. jak dojdzie co
    do czego, tao kazdy będzie chciał jak najlepiej dla siebie. warto, by nie
    było az tak nieprecyzyjnego niedomówienia

    PS. z jedna rzecza możesz byc spokojny - żeby lojalka miała swoje rece i nogi
    musisz mieć wypłacane w kazdym miesiacu po zakończeniu pracy min. 25%
    średniego wynagrodzenia z bodajze ostatnich 12 miesiecy pracy w firmie
    \gro