PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca chce stare RMUA

  • 1. Data: 2005-09-08 07:56:14
    Temat: Pracodawca chce stare RMUA
    Od: "PiotrJ" <n...@m...pl>

    Witam

    Właśnie znalazłem nową pracę.
    "Na dzieńdobry" kadrowy kazał mi donieść RMUA od poprzednich pracodawców
    motywując to koniecznością poznania podstawy wymiaru składki na
    ubezpieczenie emerytalne/rentowe.
    Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z taką sytuacją ?
    Wydaje mi się, że RMUA jest poufne.

    PiotrJ

  • 2. Data: 2005-09-08 09:21:40
    Temat: Re: Pracodawca chce stare RMUA
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ubezpieczenie emerytalne/rentowe.
    > Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z taką sytuacją ?

    Ja się spotkałem z umotywowaniem. Nie dawałem RMUA, jedynie napisałem nowemu
    pracodawcy oświadczenie, że moje dotychczasowe składki na ubezpieczenie w
    tym roku to X pln. Nawiasem mówiąc, dane do oświadczenia brałem właśnie z
    RMUA :)

    > Wydaje mi się, że RMUA jest poufne.
    Tak, są twoją własnością

    pozdrawiam
    Pegaz.

    -----
    Amatorzy zbudowali Arkę, a profesjonaliści Titanic-a.

  • 3. Data: 2005-09-08 11:27:19
    Od: martinez <m...@g...pl>

> [...]
    > ubezpieczenie emerytalne/rentowe.
    > Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z taką sytuacją ?

    Prawdopodobnie chodziło mu o to, czy nie przekroczyłeś podstawy od
    której nie pobiera się już składki emerytalno-rentowej. Ale na to
    wystarczy Twoje pisemne oświadczenie.

    pzdr
    martinezz

  • 4. Data: 2005-09-08 17:51:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 8 Sep 2005 09:56:14 +0200, "PiotrJ" <n...@m...pl>
    zakodował:

    >Czy ktoś z grupowiczów spotkał się z taką sytuacją ?
    >Wydaje mi się, że RMUA jest poufne.

    Ja zazwyczaj awanturuję się z nowym pracodawcą, gdy widzę w umowie
    klauzulę o poufności zarobków, a nie chcę, żeby ZUSy dostały za dużo -
    zazwyczaj tłumaczenie jest, że nowemu pracodawcy to OK, ale żebym
    qmplom nie rozpowiadał. Tylko, że zapis jest zapis.

    Zapytaj w takiej sytuacji, czy oni zgadzają się, żebyś RMUA od nich
    rozdawał ;)

    Tak czy inaczej - chcieć mogą, nie masz obowiązku pokazać. Co do ZUSów
    wystarczy, jak złożysz oświadczenie, że odprowadzono składki od (w
    sumie) xPLN. Jak nie pokażesz RMUA i nie złożysz oświadczenia, to
    grozi to jedynie tym, że ZUS dostanie za dużo kasy (a tym samym Ty
    mniej). AFAIK ciężko wyrwać z ZUSu nadpłatę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded