PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca kierownika IT › Re: Płaca kierownika IT
  • Data: 2007-08-27 19:45:31
    Temat: Re: Płaca kierownika IT
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fav23i$glt$1@news.dialog.net.pl...

    > A przede wszystkim zakresu obowiązków. To są bezsensowne porównania.
    > Uważam, że punktem odniesienia powinna być po prostu średnia krajowa.
    > Inaczej zawsze można usiłować dowodzić absurdów.

    Wrecz przeciwnie. Specjalnie podalem ten przyklad poniewaz dotyczy on akurat
    mojej osoby. Bylego nauczyciela geografii, a ostanimi laty nawet matematyki
    i infomatyki.

    > Weźmy takiego wf-mena - zna swój fach, ma doświadczenie i zna swoją
    > wartość.
    > Gdzie wg ciebie znajdzie w ciągu miesiąca pracę choćby za tyle samo

    Prosze bardzo. Przyklady ktore znam.
    Kolega, z ktorym pracowalem 2 lata, wuefista - zrezygnowal rok po awansie na
    mianowanego i przeniosl sie do UOP, obecnie ABW.
    Kolezanka - historyczka do zakonczenia roku szkolnego 2004/2005.
    Obecnie pracuje w Regionalonym Centrum Informacji Europejskiej.
    Zadne z nich nie zaluje decyzji. Spokoj, stabilizacja i pensja razy 2.

    > (zostawmy te czcze gadaniny o 2÷3 razy większych zarobkach).

    Jeszcze rok temu wymienialem z Toba poglady na grupie zwiazanej ze
    szkolnictwem.
    Obecnie udalo mi sie uzyskac stanowisko kierownika projektu IT w srednio
    sporej firmie, zajmujacej sie wdrazaniem aplikacji biznesowych.
    Powiem tak. Mimo iz czesto zdarza sie ze terminy gonia jak cholera,
    jest to praca ciekawa i bardzo mi sie podoba. Czuje po prostu wreszcie ze
    zyje.
    Bez urazy ale w porownaniu z uzeraniem sie ze wszystkim co sie rusza w
    pokoju nauczycielskim, w klasach i na korytarzu, uwazam ze jest to
    po prostu sielanka.

    > Aha - i do tego jak ma po 50-ce.

    Wtedy juz faktycznie za pozno.

    > Po co ja ci podaję konkretne liczby jak ty liczyć nie potrafisz?

    Przelicznik 75 jest stosowany, aby moc wyliczyc
    nauczycielowi jego indywidualna stawke za godzine nadliczbowa.
    Sa jeszcze przeliczniki bodajze 92 i 108 dla bibliotekarzy oraz pracownikow
    swietlic, ale pomijam je, gdyz wtedy kwoty wyjda jeszcze marniejsze.
    Wartosc 160 to liczba przepracowanych w miesiacu godzin, przez
    "normalnego pracownika". :)
    Jesli znasz inny sposob wyliczenia stawki godzinowej nauczyciela, chetnie
    sie z nim zapoznam.

    > Już ci tłumaczyłem, że nie tak należy to liczyć, nie w gołych kwotach
    > bezwzględnych. Należy uwzględnić czas i wysiłek poświęcony na ich
    > zarobienie. Stąd nie jest prawdą, że nie jest w stanie zarobić więcej.

    Uwzgledniajac dodatkowe skladowe w postaci czasu poswieconego na zarobienie
    swojej ustawowej kwoty, nauczyciel otrzymalby jeszcze mniejsza stawke
    godzinowa.
    Stawka to stawka i po to jest Dziennik Ustaw z dnia 30 marca 2007 r. Nr
    56, poz. 372. aby moc sobie ja wyliczyc w skali brutto. Zadne gole kwoty
    bezwzgledne nie maja tu nic do rzeczy. Liczy sie to co wplynie na konto.
    Kwota bezwzgledna i wysilkiem nie zaplacisz raty kredytu, nie nakarmisz
    rodziny ani nie kupisz laptopa. :)

    > Jest, oczywiście, że jest - bo ma na to kupę czasu i nie musi pracować w
    > jednym miejscu pracy.

    Przy pelnym etacie, moze sobie dorobic najwyzej paroma godzinkami w innych
    szkolach. Ani to pensja ani nauczanie. Jak juz pisalem wczesniej:
    3kzl to niestety obecnie i tak kosmos dla nauczyciela ze szkoly panstwowej..
    I to dyplomowanego.

    > A po trzecie - i najważniejsze - to jego sprawa i jego rodziny, nie twoja.

    Jak juz wiesz jak najbardziej moja. Niepotrzebnie sie unosisz.
    Moja teza brzmiala:
    " wiekszosc nauczycieli jest "przecietna" i stad ich
    swiadomy wybor kariery zawodowej gdzie daja takie pensje."

    Czyli:
    Wiekszosc nauczycieli zarabia te 1300-1800zl, gdyz wg mnie jest to kwota
    proporcjonalna do ich umiejetnosci i wiedzy, a co najciekawsze czesto do ich
    samooceny.
    Chcac zyc lepiej, czlowiek ambitny poglebiajacy ciagle swa wiedze, widzi ze
    jego koledzy i kolezanki stoja w miejscu a zarabiaja tyle samo.
    Albo nazwiemy to niesprawiedliwoscia albo brakiem powolania do
    zawodu ze strony nauczyciela .
    Nazwij to jak chcesz. W kazdym razie po 9 latach pracy w szkolnictwie nie
    zaluje swej decyzji ani przez chwile. Kiedys myslalem ze nie spotka mnie juz
    nic lepszego niz praca w szkole. Teraz wole nie miec 2 miesiecy wakacji i
    zarabiac, robiac co lubie, niz miec wakacje i tak naprawde udawac ze
    zarabiam.

    --
    VomitroN * Midlety do N6310i
    http://wap.wpg.pl/vomitron