PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki w dolarach, a VAT, podatek i fakturowanie

  • 1. Data: 2017-09-24 17:47:13
    Temat: Zarobki w dolarach, a VAT, podatek i fakturowanie
    Od: Leszek Szczepanowski <t...@m...net>

    Hej! Będę miał kontrakt gdzie zarobki będą wpływać jako dolary na konto w procesorze
    walutowym - Payoneer. Tam mam podpięte konto walutowe z mBanku, które z kolei jest
    kontem mBiznes, ja zaś mam Jednoosobową Działalność Gospodarczą. I teraz tak:
    - podobno trzeba fakturować firmę z USA w sposób taki, że wystawiamy fakturę
    walutową, z VAT NP, bo VAT płaci ta firma z USA, a ja dostaję kwotę "netto"
    - jak przeleję sobie te dolary na konto walutowe w mBanku, to rozumiem że wypadałoby
    zapłacić podatek - wybrałem rozliczenie liniowe 19% - czyli przeliczamy dolary po
    kursie dzień wpływu minus jeden i od takiej kwoty musimy zapłacić podatek do US tak?
    - pozostałe koszty tradycyjnie, księgowość sama przypomni o ZUS, zaliczce na
    FŚ-cośtam i zdrowotnym?
    - Dolary mogę przelać na konto firmowe, a następnie zostawić tylko na opłaty, a
    resztę bez problemu mogę przelać na konto prywatne tak?
    - rozumiem, że jako płatnik VAT i tak warto się zarejestrować, żeby np. móc dostać
    zwrot VAT przy fakturach kosztowych związanych z działalnością np. papier, drukarka,
    tusze itp.
    - US wypłaca takie zwroty szybko, czy raczej czeka się miesiącami? To nie powinny być
    duże kwoty, bo jednak ileż to jest VAT od tuszy...
    - różnice kursowe tradycyjnie na koszty albo na przychody (dzień wystawienia faktury,
    dzień dostania kasy fizycznie)

    Coś jeszcze powinienem wiedzieć?

    Aa jeszcze jedno - jak rozwiązujecie problem opłacania kosztów podróży służbowych
    przez firmę docelową dla której pracujecie? Faktura zaliczkowa starczy i żądanie
    płatności w procesorze Payoneer? Reszta formalności dotycząca tej konkretnej firmy
    jest mi znana, pytanie tylko jak to się załatwia w B2B... (pracodawcą pośrednikiem
    jest Crossover).

    No i to chyba tyle, z góry dzięki za jakieś odpowiedzi.