PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co to są znajomości?

  • 221. Data: 2002-12-02 08:16:38
    Temat: Re: Co to są znajomości?
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik flyer <f...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@p...gazeta.pl...

    > Ekonomiczne? - niby jakies mam, ale z praktyki jestem informatykiem,
    > czyli ni pies ni wydra.

    No to nie wiem jakim Ty jesteś informatykiem, skoro widzisz ni psa ni wydrę.
    Tutaj chodzi o logikę i zwykłe myślenie.
    Informatyk nawet przy braku podstaw teorii ekonomii może logicznie
    rozumować.
    Ja mam kolegę informatyka, który nie ma pojęcia o ekonomii, ale niesamowicie
    fajnie mi się z nim rozmawia o gospodarce.

  • 222. Data: 2002-12-02 08:30:49
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Artur Lato <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:as8p1l$cdk$...@n...onet.pl...

    > Jeśli już chcesz używać takich mocnych słów jak na końcu
    > Twego postu, to czytaj nie "z przyczajki", tylko dokładnie.
    > Nie wyłapuj pojedyńczych zwrotów reagując na nie
    > utartymi sloganami, tylko myśl.

    Z przyczjaki, to nie znaczy wyrywkowo, tylko "po cichu".
    A po cichu dlatego, że takie dyskusje toczyłem nie raz i już po prostu
    nauczony doświadczeniem mogę praktycznie z góry przewidzieć jakie argumenty
    użyje każda ze stron. I mimo, że lubię dyskutować, to od pewnego czasu jest
    to już dla mnie nudne.

    Zareagowałem teraz tylko dlatego, że pierwszy raz mi ktoś powiedział, że ten
    argument, to jest to o co chodzi!
    Bo oczywistąprawdą, jest to, że ludziom nie chce się pracować, kiedy wiedzą,
    że nie pracują na siebie, kiedy muszą ileś tak oddawać podatku i wogóle
    wtedy kiedy są krępowani.
    I tak właśnie jest w socjalizmie.
    Ale nikt nigdy nie przyznawał otwarcie, że w socjalizmie o to chodzi, żeby
    ludziom nie chciało się pracować! (tak mówili tylko przeciwnicy).
    Ale pierwszy raz takie coś słyszę z ust zwolennika socjalizmu. (może nie
    bezpośrednio, ale to wynikało z Twojego twierzdenia, ze należy wprowadzić po
    to aby ograniczyć chęć do pracy).
    I to jest dla mnie szok.
    I jeżeli do tej pory byłem zdecydowanym przeciwnikiem socjalizmu, ale
    rozumiałem ludzi, którzy wierzyli w jego dobre strony, to teraz nie wiem czy
    mieć szacunek dla tych, którzy twierdzą, że pracować się nie opłaca bo i tak
    utrzymanie im się należy.
    Tylko nie wiem kto to utzrymanie im da...

    Pamiętajcie, że ci wredni kapitaliści doputy dadzą wam utrzymanie, dopóki
    nie zarżniecie ich podatkami.
    Podobnie jak z haraczami którewymusza mafia. Nawet oni zdają sobie sprawę,
    że nie można przeginać, bo ne będzie od kogo ściągać haraczu.

    Rafał

  • 223. Data: 2002-12-02 15:45:07
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Rafal wrote:

> [...]
    > Ja mam kolegę informatyka, który nie ma pojęcia o ekonomii, ale niesamowicie
    > fajnie mi się z nim rozmawia o gospodarce.

    Dobra skoro chcesz innej odpowiedzi - prosze bardzo. Wyraz placic
    podatek kojarzy mi sie bezposrednio z podatnikiem. Jestem podatnikiem
    podatku dochodowego od osob fizycznych, ale juz nie od vat, akcyzy.
    Oczywiscie ponosze koszt tych podatkow, ale rowniez ponosze posrednio
    (poprzez np. koszt kredytu firmy produkujacej buty) koszt wynagrodzenia
    prezesa banku. W taki sposob wszystko mozna udowodnic.

    Flyer

  • 224. Data: 2002-12-02 17:11:07
    Od: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Rafal <?@?.?> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asf5eg$6a6$...@n...tpi.pl...
    [...]
> [...]
    > bezpośrednio, ale to wynikało z Twojego twierzdenia, ze należy wprowadzić

    Z przykrością muszę stwierdzić, że z Tobą nie da się dyskutować
    na rzeczowe argumenty, można tylko przerzucać się hasłami i etykietkami.
    Po pierwsze, jeśli chcesz wiedzieć, to nie jestem (i nigdy nie byłem)
    żadnym "zwolennikiem socjalizmu", tylko co najwyżej kimś bardzo
    rozczarowanym kapitalizmem (zwłaszcza w obecnym polskim wydaniu).
    I całe to moje pisanie ma na celu nie udowadnianie, że socjalizm
    jest lepszy, tylko zastanawianie się, czy nie dałoby się kapitalizmu
    tak zmienić, żeby rzeczywiście był bezapelacyjnie lepszy
    od socjalizmu. Bo co z tego, że pod wieloma względami jest lepszy,
    jeśli w najważniejszych dla zwykłych ludzi sprawach (brak pracy,
    przestępczość) jest dużo gorszy.

> [...]
    tak
    > utrzymanie im się należy.
    > Tylko nie wiem kto to utzrymanie im da...

    O właśnie, mamy przykład! Czyli że ja twierdzę, że "pracować się nie
    opłaca bo i tak utrzymanie się należy". Czy możesz mi wskazać
    konkretne miejsce w moim tekście?
    Myślałem, że obrazowe porównanie, którego użyłem (że w sytuacji,
    gdy brakuje żywności trzeba zniechęcać żarłoków do jedzenia) pozwoli
    Ci wreszcie załapać o co mi chodzi. Mianowicie o to, że w sytuacji,
    gdy kapitalistyczna gospodarka tworzy za mało możliwości pracy
    żeby wystarczyło jej dla wszystkich, trzeba zniechęcać ludzi do
    zagarniania jej dla siebie bez umiaru, i tym samym do dzielenia się
    nią z innymi. Czy naprawdę uważasz, że w sytuacji takiego bezrobocia
    jak obecne, system podatkowy powinien np. zachęcać przedsiębiorcę,
    żeby pracował jak najwięcej robiąc wszystko sam, zamiast do tego,
    żeby podzielił się z kimś pracą przyjmując go na etat?
    A jeśli uważasz to co ja proponuję za taką niesłychaną
    socjalistyczną herezję, to przyjmij do wiadomości, że niektóre
    państwa (tak, tak, kapitalistyczne!) realizują w praktyce znacznie większą
    herezję, bo np. płacą rolnikom za to żeby *nie* uprawiali ziemi!
    Rolnik dostaje pieniądze (podatników!) za to że powstrzymuje
    swoją przemożną chęć wyjścia na pole i orania.
    Widzisz, wszystko zależy od sytuacji. Jeśli nadprodukcja żywności
    jest wystarczającym powodem do zniechęcania ludzi do pracy,
    to szalejące bezrobocie jest nim tym bardziej. Bo jako niepoprawny
    optymista nie tracę nadziei, że tym razem zrozumiałeś, że celem
    tego proponowanego przeze mnie zniechęcania ludzi do pracy
    jest zachęcanie, żeby dzielili się nią z innymi, zwłaszcza z tymi,
    którzy nie mają jej w ogóle, a przez to i środków do życia.

> [...]
    > Podobnie jak z haraczami którewymusza mafia. Nawet oni zdają sobie sprawę,
    > że nie można przeginać, bo ne będzie od kogo ściągać haraczu.

    Przydałoby się, że "ci wredni kapitaliści" pamiętali, że im więcej
    ludzi wyrzucą z pracy, tym więcej "żołnierzy" będzie miała mafia.

    Artur

  • 225. Data: 2002-12-02 17:12:44
    Od: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asde8l$kkp$...@n...tpi.pl...
    [...]
> [...]
    > realne by spadly. Tylko z czego utrzymasz obecny system, co ja mowie nawet
    > nie systtem, na obsluge dlugu publicznego nawet kasy z takiego systemu
    > podatkowego nie starczy. Podam ci jedna liczbe: redystrybucja PKB wynosci
    > 48%, oznacza to uogolniajac ze kazdy obywatel srednio placi 48% dochodow
    > podatku. Oczywiscie srednio bo najwiecej placa sredniacy i biedni, im ktos
    > bogatszy tym placi mniej. Ludzi o niskich i srednich dochodach placa w
    > naszym kraju na oko 80% podatku i roznych innych quasi-podatkow. Jak mowi
    > przyslowie z pustego i Salomon nie naleje.

    Wiem o czym piszę, tylko chyba się nie rozumiemy do końca.
    Zakładam, że po pierwsze, zostają wszystkie dotychczasowe
    podatki (łącznie z PIT-em), na dotychczasowych zasadach,
    a ten proponowany nowy podatek płaci się od tego, co każdemu
    zostało na czysto, na konsumpcję. Czyli np. inwestycje czy
    odsetki od kredytów na działalność są opodatkowane, jak
    dotychczas, ale tylko obecnym podatkiem.
    Nowy podatek nie może mieć negatywnego wpływu na
    gospodarkę, bo jest tylko redystrybucją konsumpcji.
    Powinien mieć nie większy wpływ, niż teraz np. dawanie
    na tacę. Pieniądze od jednych konsumentów (bogatszych)
    przypłyną do innych (byłych bezrobotnych). Globalny popyt
    powinien się zwiększyć, bo ci pierwsi wiele pieniędzy
    odłożyliby w banku, a ci drudzy muszą je natychmiast wydać.
    Poza tym, wiele z tego, co wydane by zostało na import
    pójdzie na tańsze produkty krajowe.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 226. Data: 2002-12-02 17:24:27
    Od: "..:: MaGuArD ::.." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Lato" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od socjalizmu. Bo co z tego, że pod wieloma względami jest lepszy,
    > jeśli w najważniejszych dla zwykłych ludzi sprawach (brak pracy,
    Oooo gdzie mam się podpisać? Pod tym obydwiema rekami mogę. Kurde nikt nie
    przewidział miejsc na podpisy :(

> [...]
    > zniechęcania ludzi do pracy jest zachęcanie, żeby dzielili się
    > nią z innymi, zwłaszcza z tymi, którzy nie mają jej w ogóle,
    No pod tym też bym się popisał, ale oświeć mnie proszę jak byś to zrobił w
    praktyce?

    Ja dodam jeszcze tylko, im więcej ludzi na ulicy i bez pracy tym mniej
    produktów sprzedadzą, bo ludzie nie będą mieli za co ich kupić, a co za tym
    idzie mnie zarobią i większe trzeba będzie ściągać podatki, aby tym ludziom
    bez środków pomóc. To działa w obie strony. Problem jednak na tym, iż nasi
    kapitaliści za wszelką ceną chcieli by się dorobić fortun w rok, nawet
    kosztem tysięcy głodujących... ale to już zupełnie inne historia.

    -=/\V\\aGu/\\rD=- ^ ^
    ______oOOo____00___oOOo___ Wszystko co powiesz
    e-mail: m...@o...pl gg: 384683 może zostać i zostanie użyte
    tel./sms: +48(0)604-617-310 przeciwko Tobie!!!

  • 227. Data: 2002-12-02 22:56:56
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

    Użytkownik "flyer" napisał w wiadomości:
    > Jakie falszowali - inaczej ksiegowali i tworzyli kupe firm krzakow, zeby
    > ukryc straty.

    I właśnie o to się ich czepiają, że ukrywali straty, a nie że prezesi za
    dużo zarabiali. Nie odpowiedziałeś na pytanie, czy owe bankructwa
    doprowadziły do wniosku, że kapitalizm się nie sprawdza albo że pensje
    prezesów powinny być jakoś regulowane.

    > Troche sie powtorze - twierdzenie, ze rynek jest "wolny" jest absolutna
    > bzdura. W przypadku klientow, a po czesci i pracownikow - rynek jest
    > niedoskonaly z powodu braku pelnej dostepnosci informacji, w formie
    > mozliwej do obiektywnego przetworzenia.

    To nie jest odpowiedź na moje pytanie. Jeśli uważasz, że nie masz pełnej
    informacji o banku, nie musisz być jego klientem ani akcjonariuszem.
    Korzystanie z usług bankowych nie jest niezbędne do życia.

    > W przypadku pracownikow - klasyczne prawa rynku ich nie dotycza - w
    > sytuacji bezrobocia musza pracowac tam gdzie pracuja, nawet gdy firma im
    > sie nie podoba, nawet gdy pensja nie pokrywa ich kosztow. Jezeli
    > przestana pracowac, to skazuja sie w najlepszym razie na stres wywolanym
    > szukaniem pracy, w najgorszym na powolny upadek.

    A jak w sytuacji bezrobocia dostali pracę, tam gdzie pracują? Chyba się o
    nią starali. Zdobyli jakieś wykształcenie w tym kierunku. To wszystko jest
    dobrowolne. Równie dobrze mogli zdobyć inne wykształcenie, starać się o
    pracę w firmie, gdzie prezes nie zarabia za dużo, albo założyć własną i dać
    sobie gigantyczną pensję.

    Dziwią

    > Otoz na stronie MF jest bardzo ladna statystyka przekrojowa
    > http://www.mofnet.gov.pl/raporty/pliki/informacja_pd
    of2001.pdf, z ktorej
    > wynika, ze 95.18% spoleczenstwa nalezy do klasy nisko zarabiajacych,
    > 3.83 srednio, 0.99 duzo. W grupie niskiej przecietny dochod (bez ZUS) to
    > ok. 1000 zl/m-c.
    > Z przytoczonych zestawien wynika, ze nieprawda jest aby wiekszosc
    > zarabiala srednio, chyba ze srednio jest to faktyczne (nie teoretyczne)
    > minimum.
    > To w kwestii wyjasnienia.

    Ty to piszesz poważnie? No cóż, uczciwie uprzedziłeś na początku dyskusji,
    że nie jesteś zbyt lotny. Po pierwsze napisałem, że w Polsce mamy
    socjalistyczno-kapitalistyczną hybrydę, a nie kapitalizm, ergo - zaczyna
    świtać? - jesteśmy biedniejsi, niż gdybyśmy mieli kapitalizm. I to nie jest
    kwestia tylko zarobków, lecz także wydatków. Np. gdyby nie socjalistyczna
    struktura rynku telekomunikacyjnego, wydawalibyśmy dużo mniej na rozmowy
    telefoniczne, toteż nawet przy tych samych zarobkach więcej pieniędzy
    zostałoby nam w kieszeni. Po drugie, przytoczona przez Ciebie statystyka
    dowodzi jedynie tego, że większość Polaków doskonale nauczyła się
    wykorzystywać dziurawy system podatkowy, by płacić jak najniższe podatki.
    Znalezienie się w "klasie nisko zarabiających" mając dwukrotność średniej
    krajowej nie jest najmniejszym problemem. Jak będziesz miał dane o
    _rzeczywistych_, a nie oficjalnych zarobkach Polaków, to się zgłoś i wtedy
    pogadamy.

    > Przeplacanie za usluge w sytuacji wysokiej dostepnosci osob z
    > odpowiednimi kwalifikacjami i doswiadczeniem. Jest wolnosc i firma moze
    > sobie zafundowac prezesa za 500 kzl, ale rownie dobrze moze sobie go
    > zafundowac za 20 kzl i zapewniam Cie, chetni na te nizsza stawke tez sie
    > znajda.

    Ciekawe, że podobne rozumowanie przy drugim końcu skali (skoro można
    zatrudnić kasjerkę za 500, to po co płacić jej 1000 "w sytuacji wysokiej
    dostępności osób z odpowiednimi kwalifikacjami i doświadczeniem"), wywołuje
    głębokie oburzenie socjalistów. Jakie w związku z tym proponujesz
    rozwiązania, by ten idiotyzm - dowolne umawianie się między
    zainteresowanymi co do wysokości płacy - zlikwidować? Kto powinien ustalać
    pensje prezesów banków? Może Międzynarodówka Komunistyczna?

> [...]
    > tego jawnym finansowaniem. Pieniadze z podatkow wpadaja do jednego gara
    > i nie jestem w stanie powiedziec na co idzie kazdy grosz. Z rownie
    > dobrym skutkiem moge zaczac udowadniac, ze pieniadze na kopalnie ida z
    > cel i twoich pieniedzy tam nie ma, wiec nie powinienes czepiac sie
    > wlasnych pieniedzy, bo te poszly akurat na szkolnictwo. Prawda ze
    > pachnie to irracjonalizmem? Co najwyzej mozesz stwierdzic, ze
    > teoretycznie statystycznie srednio ... wydajesz .... Bo to co
    > przedstawila Polityka, to tylko populistyczna statystyka dzialajaca na

    Genialne. Kłopot nie polega na tym, że ja mam liberalne poglądy, tylko na
    tym, że światopogląd socjalistyczny to najwyraźniej takie zaburzenie
    myślenia, które nie pozwala na przyjmowanie do wiadomości niewygodnych dla
    tego światopoglądu faktów. Podatki płacisz Państwu, i to jeszcze pisanemu
    wielką literą. A co to jest to mistyczne "Państwo"? Bo mnie się wydawało, że
    po prostu wspólna kasa, z której pieniądze wydają wybrani przez obywateli
    przedstawiciele. Ale pewnie źle mi się wydawało. Skoro nie można
    rozstrzygnąć, czy pieniądze na górnictwo wzięto z ceł czy z podatków, daje
    to owemu "Państwu" prawo do marnowania tych pieniędzy? Załóżmy, że pieniądze
    na górnictwo idą z ceł. Jak "Państwo" przestanie dofinansowywać górnictwo,
    to zniesie cła? A może jednak będzie mogło dzięki tym pieniądzom obniżyć
    podatki? Albo przeznaczyć je na cele, na które brakuje pieniędzy np.
    szkolnictwo, lecznictwo, sądownictwo? "Państwo" finansuje określone cele,
    świetnie, tylko ja się pytam, co jest celem finansowania górnictwa poza
    utrzymywaniem klienteli wyborczej? Oczywiście, że podana przeze mnie (nie
    przez "Politykę", "Polityka" podała kwotę łączną) kwota na osobę jest
    statystyczna. Podzieliłem ją dlatego, żeby właśnie uzmysłowić ekonomicznym
    ignorantom, którym kwota 40 mld nic nie
    mówi, bo nie wiedzą, ile jest to miliard i którzy są jeszcze na etapie, że
    "Państwo" wydaje swoje pieniądze, a nie pieniądze z naszych podatków, że
    gdyby "Państwo" nie wyrzucałoby pieniędzy na górników, płaciliby mniejsze
    podatki lub mieli załataną drogę.

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl

  • 228. Data: 2002-12-02 23:00:04
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

    > Drogi Kolego podchodzacych liberalnie tak do rynku jak i do danych,
    > ktore cytujesz. Ruszylem swoj ciezki zadek, zeby zweryfikowac twoje
    > dane. Polityki nie czytam, w zwiazku z czym nawet przeszukujac ich
    > portal nie znalazlem owych 34 mld zlotych wydanych na restrukturyzacje w
    > ciagu ostatnich dziesieciu lat, a wydanych zapewne w wiekszosci nie na
    > wynagrodzenia gornikow, ale wlasnie na ich odprawy, zamykanie kopaln
    > (zabezpieczanie pokladow), reorganizacje (spolki weglowe), projekty itd.

    Masz rację. To nie mogło być na pensje. Licząc skromnie 150 tys. górników,
    co jest bardziej zbliżone do dzisiejszych danych niż jeszcze sprzed trzech
    lat, przy pensji 2500 zł (trochę powyżej średniej krajowej, górnicy
    zawsze zarabiali powyżej średniej krajowej) x 12 miesięcy x 10 lat wychodzi
    450 miliardów złotych według dzisiejszej wartości. Niezłe pieniądze. Te 34
    mld to przy tym faktycznie pestka. Tak przy okazji, co te reorganizacje,
    zamykanie kopalń i odprawy (po 50 tys. na łebka na zakup samochodu) dały?
    Mamy już rentowne górnictwo, które nie wyciąga ręki po jeszcze?

    > Natomiast nie moge sie zgodzic z cytowaniem danych z silesii. Pochodza
    > one bowiem z 99 roku i obrazuja stan w czasie kiedy wskaznik bezrobocia
    > wynosil tam ok. 10% a nie ok. 20% jak obecnie. Dodatkowo na ich stronie
    > brak jest danych dot. zarobkow gornikow, natomiast sa dane, ze w
    > gornictwie zostanie zwolnionych do 2002 r. 105 tys. osob.
    >
    > Mysle, ze zadowoli Ciebie ta wiadomosc.

    Widzę, że rozpaczliwie szukasz jakiegoś sukcesu w dyskusji i postanowiłeś
    zdyskwalifikować dane, o których sam napisałem, że są nieaktualne. A nawet
    jakbym nie napisał, to przecież chodziło o rząd wielkości. Ciekawe, że nie
    czepiasz się danych co do zarobków prezesów i liczby banków, wziętych z
    powietrza i mocno przesadzonych.

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl

  • 229. Data: 2002-12-02 23:03:04
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

> [...]
    >podatek kojarzy mi sie bezposrednio z podatnikiem. Jestem podatnikiem
    >podatku dochodowego od osob fizycznych, ale juz nie od vat, akcyzy.

    To kto płaci ten podatek, gdy uiszczasz rachunek za telefon lub prąd?

    >Oczywiscie ponosze koszt tych podatkow, ale rowniez ponosze posrednio
    >(poprzez np. koszt kredytu firmy produkujacej buty) koszt wynagrodzenia
    >prezesa banku. W taki sposob wszystko mozna udowodnic.

    No więc jeszcze raz bez większej nadziei, że coś się przebije przez
    socjalistyczne klapki na Twoich oczach: buty możesz kupić od firmy, która
    wzięła kredyt w banku, gdzie prezes zarabia mało, możesz kupić od firmy,
    która w ogóle nie wzięła kredytu, możesz zamówić u szewca albo możesz
    chodzić
    boso. Podatki płacisz musisz.

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl

  • 230. Data: 2002-12-02 23:45:11
    Temat: Re: Re: Co to są znajomości?
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Paweł Pollak wrote:

> [...]

    > wzięła kredyt w banku, gdzie prezes zarabia mało, możesz kupić od firmy,
    > która w ogóle nie wzięła kredytu, możesz zamówić u szewca albo możesz

    Pod warunkiem, ze szewc nie jest platnikiem VAT, panie P!

    Zgodnie z ustawa: sprzedajacy towar i swiadczacy odplatnie uslugi na
    terytorium RP, oraz eksport i import towarow i slug. Podatek vat jest
    pogrobowcem tzw. podatku obrotowego. Ja ponosze jego koszt posrednio
    poprzez zakup towarow i uslug nim objetych.

    A skoro juz mowa o mojej mentalnosci betonowego socjalisty - zaluje, ze
    nie umialem sformulowac swojej mysli wczesniej (to sie wymaze z akt ;)
    ), ale jak widze "dobrzy" ludzie ( ;) ) podpowiedzieli mi co i jak.

    Podsumujmy_watek_1:

    - towary i uslugi sa objete podatkiem, ktory odprowadza do budzetu
    przedsiebiorca;

    - nie mam obowiazku kupowac towarow i uslug - to w kwestii czy musisz
    "placic" (prawnie jest to przenosnia) podatki posrednie. Zyc mozna przy
    swieczkach zrobionych z loju wolu wlasnego chowu, jesc mozna miesko z
    wolu wlasnego chowu i rzodkiewke, do pracy mozna chodzic na piechote.
    Chcesz zaprotestowac - nie korzystaj z opodatkowanych towarow i uslug.
    Zareczam, ze przy odrobinie samozaparcia i wlasnej przedsiebiorczosci da
    sie to zrobic.;

    - w zwiazku z tym, nie mam obowiazku placic na restrukturyzacje
    gornictwa wegla kamiennego w Polsce (czyli zmniejszenie kosztow
    spolecznych i gospodarczych). Podkreslam - restrukturyzacje, bo
    liberalom wszystko sie kojarzy z zarobkami. I zgodnie z rada udzielona
    mi przez Pana P. moge tego dokonac.

    Podsumujmy_watek_2:

    - w cenie tzw. buta oprocz podatkow sa rowniez ukryte inne koszty, z
    ktorymi akurat ja moge sie nie zgadzac, choc nie mam na nie
    najmniejszego wplywu;

    - z racji tego, ze na wywieszkach w sklepie nie pisze sie ile zarabia
    prezes banku i ktorego banku, w ktorym firma produkcyjna wziela
    krotkoterminowy kredyt na produkcje butow, nie mam wyboru. Jezeli chce
    zaprotestowac przeciw tym zarobkom moge rzeczywiscie co najwyzej
    pyskowac na tej grupie albo/i chodzic boso;

    - w zwiazku z tym, ze jest zima, okaze sie dwulicowym klamliwym
    socjalista i bede chodzil w w/w butach, mimo iz tym samym posrednio
    finansuje dobrobyt kilku osob na conajmniej dwa pokolenia. Ale gram tez
    w totka, wiec ostatecznie ... ;).

    A Pan Panie P. co zrobi?

    Flyer