PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co to są znajomości?

  • 1. Data: 2002-11-20 23:49:30
    Temat: Co to są znajomości?
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

    Tak czytam żale różnych nieudaczników, że człowiek inteligentny, z dyplomami
    nie może obecnie znaleźć pracy, jeżeli nie ma znajomości i jednocześnie
    zastanawiam się, jakim cudem ten inteligent z dyplomami nie zdołał w czasie
    studiów i wcześniejszej kariery wyrobić sobie znajomości. Bo powiedzmy
    sobie, że znajomości mogą być dwojakiego rodzaju: oparte na układach
    rodzinnych i partyjnych lub wynikające z kontaktów zawodowych. Na te
    pierwsze nic się nie poradzi, jeśli nie urodziło się we właściwej rodzinie
    lub jeśli nie jest się gotowym podlizywać partyjnym bonzom. Z tym, że przez
    takie znajomości pracę można znaleźć w centrali partyjnej, urzędzie lub
    firmie państwowej (z czym należy jednak walczyć), ale nie na wolnym rynku.
    Drugi rodzaj znajomości to znajomości _nabyte_, a znalezienie pracy dzięki
    nim, to znalezienie pracy dzięki _rekomendacji_, w czym nie ma nic
    nagannego, a wręcz stanowi przejaw rozsądku pracodawcy. Jeśli ktoś nie ma
    tego rodzaju znajomości i przez to nie może znaleźć pracy, to powinien
    zacząć szukać winy, tam gdzie ona leży, a więc we własnej osobie, a nie w
    systemie, złośliwości pracodawców, fazach Księżyca czy innych zjawiskach nie
    mających z tym żadnego związku.
    I jeszcze przykład. Kolega zatrudnił do sprzątania studentkę z ogłoszenia.
    To ona dała ogłoszenie. Nie uważała, że przy czyszczeniu kibla spadnie jej
    korona z głowy. Okazało się, że dziewczyna jest bardzo solidna. Ponieważ
    studiuje kierunek, po którym trafi do branży kolegi, ten zainteresował się
    bliżej jej osiągnięciami. Nie jest powiedziane, że kolega znajdzie jej
    pracę, ale na pewno będzie ją rekomendował, tak więc przez aktywność i
    głupie sprzątanie wyrobiła sobie _znajomość_, gdy tymczasem zapewne z pięć
    jej koleżanek leży na kanapie i rozpacza i śle na grupę posty, że bez
    znajomości to obecnie inteligentny człowiek z dyplomami pracy nie znajdzie.

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl

  • 2. Data: 2002-11-21 03:08:03
    Temat: Re: Co to są znajomości?
    Od: "..:: MaGuArD ::.." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Pollak" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Tak czytam żale różnych nieudaczników [ciach]
    PLONK WARNING
    to po pierwsze, po drugie cos ci wyjaśnię, są ludzie, którzy maja studia,
    biedna rodzinę nie na stołkach, ich znajomi tez są biedni i tez na stołkach
    nie siedzą. Dlaczego? Ano dlatego i jak to "wyższe sfery" jak to określają z
    biedotą się zadawać nie będę, bo nic z tego mieć nie będę. Przestań wiec
    proszę pieprzyć bez sensu i zanim kogoś następnym razem nazwiesz
    nieudacznikiem to się zastanów. Tak na marginesie, jakby kiedyś był jakiś
    zlot, lub byśmy się po prostu spotkali to masz w ryj jak w banku za tych
    nieudaczników, bo ja takim według ciebie jestem.
    Nie miałem układów (i raczej nadal nie mam), znajomości, moja rodzina była
    biedna i nie na stołkach i jedyne co miałem to bezużyteczny papier pt.
    świadectwo (na marginesie technika, bo na studia nie było mnie stać).
    Nie pozdrawiam.

    --
    -=/\V\\aGu/\\rD=- ^ ^
    ______oOOo____00___oOOo___ Wszystko co powiesz

  • 3. Data: 2002-11-21 07:41:46
    Od: "Kuba93" <N...@w...pl>

    Dyskusja troche emocjonalna sie zrobila.

    Zgadzam sie glowna teza Pawla, ze tzw znajomosci mozna sobie wyrobic i
    trzeba to robic, bo sukces = to co potrafisz*to kogo znasz. I tez uwazam, ze
    jesli nie przybiera to karykaturalnej formy (rodzina, partia) to pozytywne
    jest zatrudnianie z rekomendacji, ktorej udziela odpowiedzialna osoba. W
    niektorych poradnikach dla pracodawcow czytalem nawet takie porady aby
    szukajac np dobrych sprzedawcow poprosic swoich obecnych najlepszych
    pracownikow o rekomendacje. Najlepsi przyciagaja najlepszych.

    Przyklad ze sprzataczka bardzo dobry i zyciowy. Ja mialem z kolei inna
    sytuacje zakladajac stowarzyszenie non profit. Przyszlo kilku bezrobotnych
    mlodych ludzi, ktorzy od samego poczatku ujawniali roszczeniowa postawe. Co
    ja z tego bede mial i czy zalatwicie mi prace? Staralem sie im wytlumaczyc,
    ze wlasnie organizujac ciekawe wydarzenie, sprawdzajac sie, moga zostac
    zauwazeni przez potencjalnych pracodawcow, czy poszerzyc krag "znajomosci"
    Trafilo tylko do jednej osoby (z bezrobotnych). Sprawdzila sie. Po 4
    miesiacach szukalem pracownika dla znajomego i jak myslicie kto u niego
    dzisiaj pracuje?

    Co do komentarza poprzednika to rowniez Ciebie rozumiem. Stan w ktorym dlugo
    sie szuka pracy jest bardzo trudnym okresem i pewnie Pawel przesadzil ze
    slownictwem.

    Polecam wszystkim ciekawa lekture. Spencer Johnson "Kto zabral moj ser" -
    Rewelacja (okolo godziny czytania)

    POzdrawiam, zyczac szukajacym znalexienia

    quba
    www.vidi.biz.pl

  • 4. Data: 2002-11-21 07:45:25
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

    Użytkownik "..:: MaGuArD ::.." <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Użytkownik "Paweł Pollak" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
    > PLONK WARNING
    [cut]
    > Tak na marginesie, jakby kiedyś był jakiś
    > zlot, lub byśmy się po prostu spotkali to masz w ryj jak w banku za tych
    > nieudaczników, bo ja takim według ciebie jestem.

    Sam zasługujesz na PLONK WARNING.
    Każdy ma prawo wyrazić na grupie swoją opinię, w tym Paweł, a jak się z nim
    nie zgadzasz, możesz wyrazić opinię przeciwną a nie straszyć przemocą
    fizyczną. Tym bardziej, że opisał ciekawe zdarzenie a Ty co najwyżej swoje
    frustracje.

    Mimo wszystko pozdrawiam, w końcu dziś podobno dzień życzliwości
    Mariusz

  • 5. Data: 2002-11-21 07:59:08
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik ..:: MaGuArD ::.. <m...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:arhimt$2km$...@n...telbank.pl...
    > Użytkownik "Paweł Pollak" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
    > PLONK WARNING
    [...]
    > Nie pozdrawiam.

    Może ton postu Pawła Pollaka nie był najżyczliwszy, ale on ma dużo racji.
    Zauważ, że on wydzielił dwa rodzaje znajomości - jedne które się nabywa "ze
    spadku", a drugie które się wyrabia swoją postawą która może być zauważona.

    Mówisz, że Ty nie masz możliwości wyrobienia sobie znajomości, bo Twoja
    rodzina jest biedna.
    Ale przecież spotykasz jakichś ludzi? Gdzieś chyba pracowałeś? Nie żyjesz
    przecież w odosobnieniu.
    I jeżeli spotykasz ludzi, masz okazję z nimi współpracować, to zawsze masz
    okazję się wykazać, pokazać swoje cechy jako dobrego pracownika
    (zaangażowanie, uczciwość, lojalność, solidność, punktualność itp..).
    Tak jak to było w tym przypadku tej koleżanki która sprzątała. Nawet
    sprzątając możesz wykazać się sumiennością, obowiązkowością, punktualnością
    itp...
    Nawet jeżeli obecnie nie pracujesz, to też masz do czynienia z ludźmi. Będąc
    na bezrobotnym również masz wiele okazji do współracy z ludźmi, np.
    pomagając naprawić sąsiadce dach, czy angażując się w jakąś działałność
    charytatywną (np. w kościele).

    Oczywiście nie mówię, że jest to przepis na natychmiastowe otrzymanie pracy.
    Ale należy pamiętać o tym, żeby w swojej współpracy z ludźmi robić zawsze
    dobre wrażenie(i wcale nie chodzi o podlizywanie się), a ludzie Ciebie będą
    pamiętać.

    Rafał

  • 6. Data: 2002-11-21 08:36:07
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to Thu, 21 Nov 2002 04:08:03 +0100, gdy "..:: MaGuArD ::.."
    <m...@o...pl> napisał:

> [...]
    >biedna rodzinę nie na stołkach, ich znajomi tez są biedni i tez na stołkach

    No to trzeba się zastanowić, co rozumiemy pod pojęciem "znajomych", bo
    jeśli kolegów od piwa, to można przyjąć, że "wyższe sfery" jak to
    określiłeś z biedotą się nie zadają. (Czy na pewno tak to się ma z
    kolegami ze studiów? Z tego co wiem, np. studenci prawa co drugą imprezę
    traktują jako towarzysko-biznesową, kontakty i jeszcze raz kontakty :)

    Ale Paweł wspomniał też o innym typie znajomości, który przemilczasz -
    czyli poprzednich pracodawcach. Jeśli ktoś jest znany z solidności i
    kompetencji, będzie polecany dalej. Przecież bardzo czesto firmy chcąc
    zatrudnić nowe osoby (na im wyższe stanowiska, tym częściej) - szukają
    najpierw rekomendacji. W Stanach jest to już standardem, że pracownik,
    który zarekomenduje _właściwą_ osobę jest odpowiednio wynagradzany. U
    nas też się spotkałem z taką inicjatywą. Proces rekrutacji to zawsze
    duże koszty i pewne ryzyko. Jeśli ktoś jest pod ręką, to po co szukać?

    To, że czy wykonując rozmaite zlecenia czy nawet pracując w barze czy
    markecie zdobędzie się kontakty - jest sprawą każdego z nas, choć
    wiadomo, że jedni mają łatwiej od innych.

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 7. Data: 2002-11-21 08:59:20
    Od: "Fojcik" <f...@u...box43.gnet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pollak" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Tak czytam żale różnych nieudaczników, że człowiek inteligentny, z
    dyplomami

    *** PLONK becwale ****

    KrzySio

  • 8. Data: 2002-11-21 10:12:22
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Paweł Pollak napisał również:
> [...]

    Jakoś nikt nie zwrócił uwagi na DROBNE kłamstwo w jego wypowiedzi. Zapomniał
    on po prostu napisać że większość prac po znajomosci załatwia się przez
    rodzine i to nie w centrali partyjnej, urzędzie czy firmie państwowej, lecz
    wręcz odwrotnie w firmie prywatnej. Przy tym stwierdzeniu cala dalsza reszta
    jego wypowiedzi jest już bzdurą, więc nie ma o czym dyskutować.

    Wiesiek

  • 9. Data: 2002-11-21 10:24:05
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    ciach

    > pracownikow o rekomendacje. Najlepsi przyciagaja najlepszych.

    Raczej bogaci trzymają z bogatymi zgadzam się z Maguardem. Nie masz kasy to
    nikt z bogatych nie będzie traktował Cię poważnie. Stracisz kumpli ze
    studiów bo nie będzie cię stać na wspólne imprezy i wczasy z nimi. Poźniej
    jeszcze dochodzi do tego, że bogaci patrzą z przerażeniem jak ich dziecko
    "chodzi" z kimś bez kasy. Można dużo pisać, ale to już ntg. Oczywiście są
    wyjątki, ale zgrubsza wygląda to tak jak napisałem.

  • 10. Data: 2002-11-21 10:40:51
    Od: "Zuku" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Kuba93" <N...@w...pl> napisał w wiadomości

    witam (po raz pierwszy)

    > Zgadzam sie glowna teza Pawla, ze tzw znajomosci mozna sobie wyrobic i
    > trzeba to robic, bo sukces = to co potrafisz*to kogo znasz.
    nie kazdy ma szanse na wyrabianie znajomosci na studiach.
    ja studiuje zaocznie i ludzi na studiach widze 4 dni w miesiacu,
    wczesniej nie pracowalem, wiec tez nie moglem wyrobic
    sobie znajomosci.
    po zatym siedze w malej wsi pod wrockiem i przez tydzien
    nikogo nie widze.
    > Przyklad ze sprzataczka bardzo dobry i zyciowy.
    no, nie wiem. jesli studenci beda zajmowali sie sprzataniem
    to co beda robili ludzie ktorzy tylko do tego sie nadaja ?
    a poza tym troche glupio czulbym sie odpowiadajac na
    pytanie kolegi z zawodowki: co robisz ? czyszcze kible...
    mimo ze, skonczylem liceum, szkole policealna i teraz
    studiuje inzynierie oprogramowania

> [...]
    > Trafilo tylko do jednej osoby (z bezrobotnych). Sprawdzila sie. Po 4
    > miesiacach szukalem pracownika dla znajomego i jak myslicie kto u niego
    moze pozostali musieli cos jesc przez te 4 miesiace.

    > Co do komentarza poprzednika to rowniez Ciebie rozumiem. Stan w ktorym
    dlugo
    > sie szuka pracy jest bardzo trudnym okresem i pewnie Pawel przesadzil ze
    > slownictwem.
    wcale nie. za nieudacznika sam dalbym mu w ryj, ale tak ze
    znalazlby sie w szpitalu na kilka miesiecy

    > POzdrawiam, zyczac szukajacym znalexienia
    dziekuje
    Grzegorz "Żuku" Żukowski
    emalia: gzuk[at]o2[dot]pl
    www: http://cpe1-102.dtvk.tpnet.pl/lanzuk