PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: "Artur Lato" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Mon, 2 Dec 2002 18:12:44 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@kat01229184.visp.energis.pl

    Użytkownik Leszek Wilczek <w...@w...edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:asde8l$kkp$...@n...tpi.pl...
    [...]
    > O czlowieku, czy ty wogole wiesz o czym piszesz?? Taki system o jakim
    > piszesz doprowazdilby nasz kraj do pieknego rozkwitu. Oczywiscie podatki
    > realne by spadly. Tylko z czego utrzymasz obecny system, co ja mowie nawet
    > nie systtem, na obsluge dlugu publicznego nawet kasy z takiego systemu
    > podatkowego nie starczy. Podam ci jedna liczbe: redystrybucja PKB wynosci
    > 48%, oznacza to uogolniajac ze kazdy obywatel srednio placi 48% dochodow
    > podatku. Oczywiscie srednio bo najwiecej placa sredniacy i biedni, im ktos
    > bogatszy tym placi mniej. Ludzi o niskich i srednich dochodach placa w
> [...]

    Wiem o czym piszę, tylko chyba się nie rozumiemy do końca.
    Zakładam, że po pierwsze, zostają wszystkie dotychczasowe
    podatki (łącznie z PIT-em), na dotychczasowych zasadach,
    a ten proponowany nowy podatek płaci się od tego, co każdemu
    zostało na czysto, na konsumpcję. Czyli np. inwestycje czy
    odsetki od kredytów na działalność są opodatkowane, jak
    dotychczas, ale tylko obecnym podatkiem.
    Nowy podatek nie może mieć negatywnego wpływu na
    gospodarkę, bo jest tylko redystrybucją konsumpcji.
    Powinien mieć nie większy wpływ, niż teraz np. dawanie
    na tacę. Pieniądze od jednych konsumentów (bogatszych)
    przypłyną do innych (byłych bezrobotnych). Globalny popyt
    powinien się zwiększyć, bo ci pierwsi wiele pieniędzy
    odłożyliby w banku, a ci drudzy muszą je natychmiast wydać.
    Poza tym, wiele z tego, co wydane by zostało na import
    pójdzie na tańsze produkty krajowe.

    Pozdrawiam
    Artur