PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Re: Co to są znajomości?
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Co to są znajomości?
    Date: Tue, 03 Dec 2002 00:45:11 +0100

    Paweł Pollak wrote:

    > To kto płaci ten podatek, gdy uiszczasz rachunek za telefon lub prąd?

    > No więc jeszcze raz bez większej nadziei, że coś się przebije przez
    > socjalistyczne klapki na Twoich oczach: buty możesz kupić od firmy, która
    > wzięła kredyt w banku, gdzie prezes zarabia mało, możesz kupić od firmy,
    > która w ogóle nie wzięła kredytu, możesz zamówić u szewca albo możesz
    > chodzić
    > boso. Podatki płacisz musisz.

    Pod warunkiem, ze szewc nie jest platnikiem VAT, panie P!

    Zgodnie z ustawa: sprzedajacy towar i swiadczacy odplatnie uslugi na
    terytorium RP, oraz eksport i import towarow i slug. Podatek vat jest
    pogrobowcem tzw. podatku obrotowego. Ja ponosze jego koszt posrednio
    poprzez zakup towarow i uslug nim objetych.

    A skoro juz mowa o mojej mentalnosci betonowego socjalisty - zaluje, ze
    nie umialem sformulowac swojej mysli wczesniej (to sie wymaze z akt ;)
    ), ale jak widze "dobrzy" ludzie ( ;) ) podpowiedzieli mi co i jak.

    Podsumujmy_watek_1:

    - towary i uslugi sa objete podatkiem, ktory odprowadza do budzetu
    przedsiebiorca;

    - nie mam obowiazku kupowac towarow i uslug - to w kwestii czy musisz
    "placic" (prawnie jest to przenosnia) podatki posrednie. Zyc mozna przy
    swieczkach zrobionych z loju wolu wlasnego chowu, jesc mozna miesko z
    wolu wlasnego chowu i rzodkiewke, do pracy mozna chodzic na piechote.
    Chcesz zaprotestowac - nie korzystaj z opodatkowanych towarow i uslug.
    Zareczam, ze przy odrobinie samozaparcia i wlasnej przedsiebiorczosci da
    sie to zrobic.;

    - w zwiazku z tym, nie mam obowiazku placic na restrukturyzacje
    gornictwa wegla kamiennego w Polsce (czyli zmniejszenie kosztow
    spolecznych i gospodarczych). Podkreslam - restrukturyzacje, bo
    liberalom wszystko sie kojarzy z zarobkami. I zgodnie z rada udzielona
    mi przez Pana P. moge tego dokonac.

    Podsumujmy_watek_2:

    - w cenie tzw. buta oprocz podatkow sa rowniez ukryte inne koszty, z
    ktorymi akurat ja moge sie nie zgadzac, choc nie mam na nie
    najmniejszego wplywu;

    - z racji tego, ze na wywieszkach w sklepie nie pisze sie ile zarabia
    prezes banku i ktorego banku, w ktorym firma produkcyjna wziela
    krotkoterminowy kredyt na produkcje butow, nie mam wyboru. Jezeli chce
    zaprotestowac przeciw tym zarobkom moge rzeczywiscie co najwyzej
    pyskowac na tej grupie albo/i chodzic boso;

    - w zwiazku z tym, ze jest zima, okaze sie dwulicowym klamliwym
    socjalista i bede chodzil w w/w butach, mimo iz tym samym posrednio
    finansuje dobrobyt kilku osob na conajmniej dwa pokolenia. Ale gram tez
    w totka, wiec ostatecznie ... ;).

    A Pan Panie P. co zrobi?

    Flyer