PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie przez pracownika - jak najlepiej

  • 1. Data: 2002-11-20 23:51:57
    Temat: Wypowiedzenie przez pracownika - jak najlepiej
    Od: "Sławomir Kubit" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Chcę wypowiedzieć pracą mojemu pracodawcy.
    Mam umowe na czas nieokreślony pracuję od 01.04 na cały etat czyli ponad pół
    roku.
    Zgodnie z prawem pracy jeśli zrobię to dziiaj (21.11) to umowa się
    rozwiązuje dnia 31.12 br
    Jak napisać wypowiedzenie zeby rozwiązać umowę o pracę do kończ
    listopada.???
    Liczyć na pozytywne rozpatrzenie wypowiedzenia.

    Posiada ktoś jakiś wzór
    Pozdrawiam
    Morro

  • 2. Data: 2002-11-21 07:28:15
    Od: "Kuba93" <N...@w...pl>

> [...]
    > listopada.???
    > Liczyć na pozytywne rozpatrzenie wypowiedzenia.

    Dokladnie tak jak piszesz, umowa rozwiaze sie 31.12.2002, chyba ze dojdzie
    do rozwiazania umowy za porozumieniem stron.

    Skladalem kilka razy cos nastepujacego:

    "Zwracam sie sie z uprzejma prosba o rozwiazanie ze mna umowy o prace z
    dniem 30.11.2002 na zasadzie porozumienia stron.
    W przypadku braku zgody prosze traktowac niniejsze pismo jako wypowiedzenie
    umowy o prace na zasadach zawartych w Kodeksie Pracy.

    Serdecznie dziekujac za dotychczasowe zaufanie;

    pozostaje z powazaniem"

    Pozdrawiam

    quba
    www.vidi.biz.pl

  • 3. Data: 2002-11-21 08:33:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 21 Nov 2002 08:28:15 +0100, "Kuba93"
    <N...@w...pl> zakodował:

    >"Zwracam sie sie z uprzejma prosba o rozwiazanie ze mna umowy o prace z

    Odpowiedź kierownika "nie zgadzam się".

    >W przypadku braku zgody prosze traktowac niniejsze pismo jako wypowiedzenie
    >umowy o prace na zasadach zawartych w Kodeksie Pracy.

    Odpowiedź kierownika "nie zgadzam sie" i nie jest to wypowiedzenie, bo
    nikt nie ma obowiązku spełniać swoich próśb. Zresztą takie połączenie
    porozumienia z wypowiedzeniem zawsze może być problematyczne. Lepiej
    nie stwarzać sytuacji dwuznacznej i ostatniego roboczego dnia miesiąca
    złożyc zwykłe wypowiedzenie.

    Wracając do tematu - są 3 możliwości.
    1. Porozumienie stron (najlepsze wyjście)
    2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy
    (jeżeli w ciągu ostatniego miesiąca pracownik dowiedział się o
    naruszeniu przez pracodawcę podstawowego obowiązku - np. spóźniona
    wypłata).
    3. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika
    (takie coś będzie na świadectwie jak zwyczajnie przestanie przychodzić
    do pracy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-11-21 08:46:40
    Od: "Kuba93" <N...@w...pl>

> [...]
    > porozumienia z wypowiedzeniem zawsze może być problematyczne. Lepiej
    > nie stwarzać sytuacji dwuznacznej i ostatniego roboczego dnia miesiąca

    Składałem trzy razy takie wypowiedzenie i zawsze się sprawdzało. Pracodawca
    godził się na pierwszą prośbę.
    Oczywiscie w duzej mierze zalezy to od stosunkow panujacych na lini
    pracownik-pracodawca, a te zawsze mialem dobre:)

    pzdr
    quba
    www.vidi.biz.pl

  • 5. Data: 2002-11-21 10:41:09
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

> [...]
    > Oczywiscie w duzej mierze zalezy to od stosunkow panujacych na lini
    > pracownik-pracodawca, a te zawsze mialem dobre:)

    Nie o to chodzi, że się Tobie zgadzał. Chodzi o to, że ma prawo się nie
    zgodzić, bo
    jest to w formie podania. Powinno być: Wnoszę o rozwiązanie umowy... it.
    Wtedy musi i stosunki nic nie mają do rzeczy.

    R.

  • 6. Data: 2002-11-21 11:40:10
    Od: "Kuba93" <N...@w...pl>

> [...]
    > jest to w formie podania. Powinno być: Wnoszę o rozwiązanie umowy... it.
    > Wtedy musi i stosunki nic nie mają do rzeczy.

    BRAWO
    Przeczytaj prosze pierwszy watek. Problem kolegi polega na tym, iz
    obowiazuje go miesieczny okres wypowiedzenia a chcialby zakonczyc prace z
    ostatnim dniem listopada.
    No to niech "wniesie.....", z pewnoscia zyska sobie takim tonem
    przychylnosc pracodawcy.
    Jak pracodawca nie bedzie chcial sie zgodzic to pozostaja rozwiazania
    opisane przez Kaizen. Zalecam delikatnosc. Nic nie stoi na przeszkodzie
    zlozyc 29.11 pismo gdzie bedzie "wnosił o rozwiazanie umowy", co nawiasem
    mowiac nie jest najszczesliwszym stwierdzeniem.

    PZDr
    quba

  • 7. Data: 2002-11-21 12:03:59
    Od: "Yonnie" <r...@g...pl>

> [...]
    > zlozyc 29.11 pismo gdzie bedzie "wnosił o rozwiazanie umowy", co nawiasem
    > mowiac nie jest najszczesliwszym stwierdzeniem.

    Zwróciłam tylko uwagę na fakt, by odróżniać wypowiedzenie od podania.
    Istotnie w powyższym wypadku należy uzyskać aprobatę szefa; ale czy
    "uprzejmię proszę" wystarczy?

    R.