PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: Paweł Pollak <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Tue, 3 Dec 2002 00:00:04 +0100

    Użytkownik "flyer" napisał w wiadomości

    > Drogi Kolego podchodzacych liberalnie tak do rynku jak i do danych,
    > ktore cytujesz. Ruszylem swoj ciezki zadek, zeby zweryfikowac twoje
    > dane. Polityki nie czytam, w zwiazku z czym nawet przeszukujac ich
    > portal nie znalazlem owych 34 mld zlotych wydanych na restrukturyzacje w
    > ciagu ostatnich dziesieciu lat, a wydanych zapewne w wiekszosci nie na
    > wynagrodzenia gornikow, ale wlasnie na ich odprawy, zamykanie kopaln
    > (zabezpieczanie pokladow), reorganizacje (spolki weglowe), projekty itd.

    Masz rację. To nie mogło być na pensje. Licząc skromnie 150 tys. górników,
    co jest bardziej zbliżone do dzisiejszych danych niż jeszcze sprzed trzech
    lat, przy pensji 2500 zł (trochę powyżej średniej krajowej, górnicy
    zawsze zarabiali powyżej średniej krajowej) x 12 miesięcy x 10 lat wychodzi
    450 miliardów złotych według dzisiejszej wartości. Niezłe pieniądze. Te 34
    mld to przy tym faktycznie pestka. Tak przy okazji, co te reorganizacje,
    zamykanie kopalń i odprawy (po 50 tys. na łebka na zakup samochodu) dały?
    Mamy już rentowne górnictwo, które nie wyciąga ręki po jeszcze?

    > Natomiast nie moge sie zgodzic z cytowaniem danych z silesii. Pochodza
    > one bowiem z 99 roku i obrazuja stan w czasie kiedy wskaznik bezrobocia
    > wynosil tam ok. 10% a nie ok. 20% jak obecnie. Dodatkowo na ich stronie
    > brak jest danych dot. zarobkow gornikow, natomiast sa dane, ze w
    > gornictwie zostanie zwolnionych do 2002 r. 105 tys. osob.
    >
    > Mysle, ze zadowoli Ciebie ta wiadomosc.

    Widzę, że rozpaczliwie szukasz jakiegoś sukcesu w dyskusji i postanowiłeś
    zdyskwalifikować dane, o których sam napisałem, że są nieaktualne. A nawet
    jakbym nie napisał, to przecież chodziło o rząd wielkości. Ciekawe, że nie
    czepiasz się danych co do zarobków prezesów i liczby banków, wziętych z
    powietrza i mocno przesadzonych.

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl