-
E-wizerunek pracownika
... na mikroblogach W Polsce funkcjonują dwa mikroblogi (czyli serwisy, na których użytkownik zamieszcza krótkie, do 180 znaków, wiadomości tekstowe) – ogólnoświatowy Twitter oraz polski Blip. Oba działają w podobny sposób – zakładamy konto i po chwili możemy już publikować krótkie wiadomości na dowolny temat. Z reguły użytkownicy publikują na ...
-
Mobbing w pracy: jakie masz prawa?
... fakt pogorszenia zdrowia, ale także to, że jest on następstwem zachowań mobbingowych. Pracownik powinien przygotować odpowiednią dokumentację medyczną, która będzie wskazywała rozstrój zdrowia psychicznego lub fizycznego oraz sposób, w jaki był on leczony. Aby udowodnić wpływ mobbingu na stan zdrowia pomocne będzie przedstawienie i porównanie ...
-
Płaca minimalna w Polsce i krajach UE
... ustalania wynagrodzenia minimalnego: ustawowo, centralnie, na szczeblu układów zbiorowych pracy, centralnie na szczeblu układów zbiorowych pracy, w sposób zdecentralizowany W praktyce, do krajów posiadających wynagrodzenie minimalne zalicza się tylko te, gdzie definiowane jest ono poprzez ustawę na poziomie centralnym. Wysokość płacy minimalnej ...
-
Praca nowa, ale poniżej kwalifikacji
... , że mamy wpływ na własny sposób myślenia i możemy je ... na tym, czego nie lubimy, wypróbujmy „technikę otwarcia”. Popatrzmy na świat jak na wielkie laboratorium, w którym jest masa rzeczy do odkrycia. Pytajmy, czytajmy, sprawdzajmy się, szukajmy, uczmy się nowych rzeczy. Zapiszmy się np. na kurs rysowania na szkle, fotografii, przejdźmy się na ...
-
Asertywność w pracy
... za swoje działanie, które drażni wszystkich. Czy jako pracownicy możemy coś na naszą irytację na współpracownika poradzić? Asertywność w pracy Kluczem do poprawy sytuacji jest asertywność, czyli umiejętność wyrażenia swoich poglądów, opinii, pragnień w sposób bezpośredni, uczciwy, ale też stanowczy, z poszanowaniem praw i godności naszego ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna poza biurem
... jest skupienie. Warunki w oczywisty sposób mogłyby wypaczyć wyniki. Dyskretny urok rekrutacji Spotkania poza siedzibą firmy lub agencji rekrutacyjnej odbywają się także wtedy, gdy firmie zależy na zachowaniu poufności całego procesu. ,,Dyskretne rekrutacje” mają miejsce, gdy firma szuka następcy dla kogoś na ...
-
Personal branding w social media
... Jest to użyteczne narzędzie pozyskiwania Talentów oraz wygodna platforma komunikowania się z interesującymi nas osobami. - mówi Ewa Zmysłowska, Recruitment & Attraction Manager w PwC. Jeżeli posiadamy profil w GoldenLine, potraktujmy go, jako nasze wirtualne CV, które może pomóc nam w kontakcie z potencjalnym pracodawcą. To, w jaki sposób ... na kontakt ...
-
Staże i praktyki - cechy idealnego stażysty
... sposób. Nie zawsze jednak uda się poprawnie wykonać zadanie robiąc je po raz pierwszy. Od tego właśnie jest staż, by się nauczyć tego, jak sobie w nowych sytuacjach zawodowych radzić. Osoby, które są na ...
-
Praca w branży IT: oczekiwania wobec kandydatów
... zapytać o aspekty teoretyczne danej dziedziny, ale równie dobrze może zapytać np. o to, w jaki sposób najlepiej wykorzystać pewne elementy języka programowania czy wybraną technologię w praktyce. W przypadku stanowisk, na których niezbędna jest znajomość Systemu Linux, pojawić się mogą pytania dotyczące: Pytania sprawdzające kompetencje z zakresu ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna nie przynosi efektów?
... „Najlepszym sposobem na zwrócenie na siebie uwagi podczas rozmowy kwalifikacyjnej, dla osób mających kłopoty z uzyskaniem pracy, jest ... sposób rozumujesz pytania i czy jesteś mentalnie przygotowany do podjęcia takiego stanowiska. Na koniec możesz zapytać czy rozmówcy mają jeszcze jakieś pytania uzupełniające Twój wizerunek? Jeśli nie, zwróć uwagę na ...
-
Dress code w pracy
... sposób przyjęty w firmie, tak by mieli oni możliwość zapoznania się z nimi. - Zasady firmowego dress code’u można również sformułować w wewnętrznej instrukcji lub nawet w umowie o pracę. Zatrudniając kandydata na ... np. z niebezpiecznymi substancjami. Jeśli na określonym stanowisku pracy, konieczne jest by pracownik ubrany był w strój roboczy, ...
-
Wypalenie zawodowe: kiedy pomoc psychologa?
... z przerwy na lunch czy z urlopu. Jednak jeśli ilość zrzucanej na niego pracy jest obiektywnie zbyt ... na „przepracowaniu” powodów braku asertywności, niskiej samooceny, strachu oraz wypracowaniu lepszych sposób radzenia sobie w relacjach zawodowych i osobistych. Prawda jest taka, że większość szefów nie potrafi oprzeć się pokusie zrzucania na ...
-
Jak negocjować wynagrodzenie w czasie rozmowy kwalifikacyjnej?
... na to stanowisko, musieliście Państwo zakładać określony przedział płacowy, jaki więc on jest? Pozwoli to odbić pałeczkę w stronę osoby rekrutującej i poznać możliwości firmy. Trzeba jednak zadać to pytanie w sposób ...
-
Firmy planują podwyżki płac w 2013
... kapitałem polskim. Dla tych ostatnich istotne jest, iż różnica pomiędzy firmami polskimi, a zagranicznymi nie wzrasta w sposób gwałtowny i zarówno w roku bieżącym, jak i ubiegłym kształtuje się podobnie, na poziomie niecałych dwóch procent. Firmy zagraniczne planują podwyżki powyżej trzech procent na wszystkich poziomach zarządzania. Oznacza to, że ...
-
Pierwsza praca: co warto wiedzieć?
... jest tzw. urlop na żądanie (maksymalnie 4 dni w ciągu roku). Należy pamiętać, że nie jest to urlop dodatkowy, lecz wykorzystuje się w ten sposób dni „zwykłego” urlopu. Inną istotną kwestią jest wynagrodzenie - pracownik powinien mieć świadomość, iż wypłata powinna znaleźć się w jego rękach lub na ...
-
Kariera w IT musi być przemyślana
... budowanie ścieżki zawodowej w sposób satysfakcjonujący. Kluczem do tego jest świadome kształtowanie swojej kariery, co wiąże się z koniecznością doskonałej znajomości trendów panujących na rynku, zarówno tych obecnych, jak i prognozowanych. Oznacza to nieustanne czytanie prasy, portali branżowych, a także obecność na różnego rodzaju spotkaniach ...
-
Odrzucenie oferty pracy: 7 dobrych powodów
... na realizację zadań i sposób pracy. Ponadto, irytacja może przerodzić się z czasem w poważne napięcia między Wami, zatem zaufaj swojej intuicji. Kultura korporacji wydaje się nieprzyjazna Zastanów się, jak czujesz się w tym miejscu. Może jest ...
-
Zmiana pracy w kryzysie
... nawet zawodu czy branży. Jak sprawdzić, czy to dobry pomysł, a następnie w mądry sposób zmienić swoje dotychczasowe życie zawodowe? Rozważ nową branżę Dla ... , spróbuj aplikować na posadę w księgowości w przemyśle muzycznym. Zrób research Najlepszym sposobem na rozpoczęcie nowej kariery jest szczegółowe zapoznanie się z rynkiem, na który chcesz wejść ...
-
Poszukiwany kierownik projektu
... od tradycyjnych modeli zarządczych na rzecz działalności w oparciu o projekty. I to właśnie ten sposób zarządzania należy do jednego z najdynamiczniej rozwijających ... przewidzieć to, co może się wydarzyć na poszczególnych etapach. W przeciwnym razie realizacja zadań w terminie jest zagrożona, zapanowanie na kryzysami staje się niemal niewykonalne, a ...
-
Relacje w pracy: czego Twój szef nigdy nie chce słyszeć
... czas na zażegnywanie konfliktów wśród swoich podwładnych. Jeśli nie chcecie, żeby Waszym problemem zajął się dział HR, rozwiążcie swój problem w profesjonalny sposób. ... siedzą i narzekają. Podstawą jest dobra komunikacja. Jęczenie i narzekanie. Od czasu kryzysu, pracownicy mają dużo więcej na głowie, co jest powodem ich wiecznego narzekania ...
-
Ile zarabia Święty Mikołaj 2013?
... sposób sprawić radość swoim dzieciom i zmobilizować je do lepszego zachowania w przyszłym roku. Mikołajem może zostać niemal każdy. Niedoskonałości fizyczne – brak wystarczającej ilości tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha i gęstej siwej brody – nadrobić można rekwizytami. Konieczne jest ... , zwykle decydują się na niższe wynagrodzenie. Stawki ...
-
Ile zarabia przedstawiciel handlowy?
... sposób już raczej nie mogą liczyć na takie wyposażenie – częstokroć muszą sfinansować je sami. Jednak bez względu na ...
-
Stres w pracy: jak sobie radzić?
... Przecież pozbawione stresu miejsce pracy pozwala pracownikom wykonywać obowiązki w sposób efektywny i rozwijać się, wpływając na sukces firmy i realizację założonych celów. Jeśli jednak ... na spokojnie, czy już nie najwyższy czas na zmianę miejsca i środowiska pracy. Nie warto narażać się na utratę zdrowia. Dlatego istotne jest, byś potrafił dostrzec ...
-
Zmiana pracy: czy powrót do byłego pracodawcy ma sens?
... Podczas spotkań z kandydatami zawsze dokładnie analizujemy przebieg zatrudnienia, bez względu na to, czy jest to rekrutacja stała, czyli bezpośrednie zatrudnienie u naszego klienta, czy ... prosimy kandydata o porównanie tych doświadczeń z jego perspektywy. To dobry sposób, by sprawdzić czego nauczył się w poszczególnych miejscach pracy oraz bliżej ...
-
Dobry wizerunek a rozwój zawodowy
... Majewska. Osoba mająca opinię kompetentnej jest uważniej słuchana przez odbiorców. Wiedzą o tym doskonale zarówno politycy, jak i dziennikarze. Nie inaczej jest w firmie – opinia osoby „znającej się na rzeczy” liczy się bardziej, niż zdanie kogoś równie kompetentnego, ale nie odbieranego w ten sposób. Dzięki odpowiedniemu wizerunkowi można ...
-
Gdy szef nam zleca załatwianie swoich prywatnych spraw
... jest zachowaniem bardziej ryzykownym. Niektórzy szefowie proszą podwładnych o wykonywanie prywatnych zadań nie dlatego, że bardzo tego potrzebują z powodu braku czasu, ale dlatego, że w ten sposób podkreślają swoją pozycję. W takiej sytuacji odmowa wykonania jakiegoś polecenia będzie odebrana jako nieposłuszeństwo, narażające pracownika na ...
-
CV menedżera nie może być zwykłe
... charakteru wysyłanego dokumentu aplikacyjnego. Konsultanci z firmy doradztwa personalnego Experis podpowiadają w jaki sposób należy go prawidłowo przygotować. Celem CV jest zainteresowanie rekrutera na tyle, by opisany w nim kandydat został zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną. Ważne zatem, by zwracało uwagę oraz dostarczało informacji istotnych ...
-
Jak nie pisać CV? Najczęstsze błędy w aplikacjach
... sposób chaotyczny i z rażącymi błędami, wówczas nawet billboard wywieszony na Pałacu Kultury i Nauki nie pomoże Zasady dobrego CV są powszechnie znane, a mimo to kandydaci do pracy wciąż popełniają te same banalne błędy. Jednym z najczęstszych jest ... nie wyjdzie na jaw na dalszym etapie rekrutacji, a później jakoś to będzie. W rzeczywistości jest ...
-
Jak zbudować profesjonalny wizerunek w Internecie?
... , jak i poza nią, stając się ambasadorem pracodawcy, ponieważ sposób wypowiadania opinii oraz podejmowane w sieci tematy wpływają na wizerunek całego przedsiębiorstwa. Unikaj błędów już popełnionych Pierwszy, podstawowy błąd to założenie, że obecność i widoczność w Internecie jest niepotrzebna, a wizerunek pracownika sprowadza się do papierowego CV ...
-
Asystent zarządu: czym powinien się wyróżniać?
... jest wytrwały, doskonale zorganizowany i trzyma emocje na wodzy pod presją, potrafi słuchać i wie, kiedy ludzie faktycznie potrzebują dotrzeć do szefa. Wszystko to z uśmiechem na twarzy” – komentuje Maciej Łyszczyński. To, co w pracy asystenta najbardziej typowe, to fakt, że robią to wszystko w sposób ...
-
Rozwiń swoje umiejętności przywódcze
... na to czy przewodzisz w grupie i w jaki sposób to osiągasz – objęcie stanowiska lidera jest ...
-
Grozi Ci zwolnienie z pracy? - 6 symptomów
... jest dobry atak! Jeżeli jesteś fanem piłki nożnej to na pewno słyszałeś kiedyś stare dobre powiedzenie, że najlepszą obroną jest atak. W tym przypadku można to przełożyć na pracę. Jeżeli chowasz głowę w piasek i masz nadzieję, że w ten sposób ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna: czego nie powinien mówić handlowiec
... na tym stanowisku). Jest coraz więcej dostępnych w sieci informacji o zarobkach w danej branży i na danym stanowisku. Warto ich poszukać, aby się na nich oprzeć podczas interview. I jeszcze drobna, choć ważna rzecz: zdrobnienia. Nie tak rzadko słyszymy z ust kandydatów zdania „o pieniążkach”. Często w ten sposób ...
-
Sprawne zarządzanie czasem poprawia jakość życia
... jest planowanie jedynie 60% całego dostępnego nam czasu. Pozostałe 40% możemy przeznaczyć na realizację zadań nieoczekiwanych. W ten sposób zyskujemy margines konieczny na poradzenie sobie z ewentualnymi zakłóceniami czy na działania spontaniczne, jak np. opracowanie nowych pomysłów. Istnieje wiele pożytecznych narzędzi do tworzenia planów. Na ...
-
Work–life balance, czyli trudna sztuka równowagi
... jest jednym z czołowych krajów, w którym obywatele spędzają najwięcej czasu w pracy, a po powrocie do domu nie umieją odpoczywać. Większość z nas nie ma w ogóle wolnego czasu, albo ma go tak niewiele, że nie potrafią spędzić go w sposób ... dnia. Zapominasz o tym, że czas poświęcany na zabawę i odpoczynek powinien być wolny od myśli o realizowanych ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei