-
Rozmowa kwalifikacyjna: dozwolone i zakazane pytania
Dostałeś zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną? Świetnie - oznacza to, że pierwszy etap rekrutacji masz za sobą i pracodawca chce cię poznać osobiście. Pamiętaj jednak, że zakres pytań jakie może zadać Tobie rekruter jest ograniczony. O co może pytać przyszły pracodawca, a co nie powinno go obchodzić? Okres letni idzie w parze ze zwiększonym ...
-
Jak pisać CV gdy czyta je robot?
ATS – czyli z angielskiego applicant tracking system to rodzaj oprogramowania komputerowego wykorzystywanego w rekrutacji. To własnie ono pomaga rekruterom w momentach, gdy liczba zgłoszeń od potencjalnych kandydatów do pracy zaczyna przyprawiać o zawrót głowy. Wyobraź sobie, że rekruter otrzymuje 1000 CV w odpowiedzi na jedno ogłoszenie o pracę. ...
-
Miejsce pracy: jaka firma będzie najlepsza?
Obecnie na rynku pracy jest ogromny wachlarz potencjalnych pracodawców – od małych, dopiero zaczynających funkcjonowanie firm, po ogromne międzynarodowe przedsiębiorstwa. Wybór typu firmy, który odpowiada Ci najbardziej, należy tylko do Ciebie i zależy od Twoich indywidualnych upodobań, osobowości a także doświadczenia. Jeśli nie jesteś pewny ...
-
Czas pracy: aktywność kierowcy w dobie
Sankcje za brak pełnego udokumentowania przez kierowcę swojej aktywności w danej dobie oraz za nieudokumentowanie faktu nieprowadzenia pojazdu to prawda, która wydaje się dość oczywista. Jednak wielu kierowców podchodzi do tego lekceważąco, nie przywiązując wagi do surowych konsekwencji, jakie grożą jemu samemu, jak również innym osobom. To, jakie ...
-
Relacje w pracy: przyjaźnie przełożonego
Jeśli pracujesz w jednej firmie od kilku lat, z pewnością zawarłeś wiele znajomości. Niektórzy ze współpracowników mogą być Twoimi bliskimi przyjaciółmi, a z innymi podzielisz się jedynie weekendową historią w poniedziałkowy ranek. Przyjaźń w pracy może być potężnym narzędziem dobrej współpracy, ale też toksyczną relacją. Co sprawdza się najlepiej ...
-
Relacje w pracy: 4 zwroty, które sprawią, że szef Cię znienawidzi
Każdego z nas od najmłodszych lat uczono, że trzeba najpierw myśleć, potem mówić. Niektórzy pracownicy zapominają jednak o wyczuciu i potrafią swoimi słowami czy zachowaniem sprowokować szefa. Poznaj cztery sformułowania, które mogą zniechęcić przełożonego do Twojej osoby. „Poprzednia praca była lepsza” Porównanie do byłego pracodawcy - zwłaszcza ...
-
Co utrudnia poszukiwanie pracy?
Pośród przyczyn, dla których osoby szukające pracy przez długi czas nie mogą jej znaleźć są również i takie, na które wpływ mają nie czynniki rynkowe, a sami kandydaci. Na podstawie obserwacji uczestników programów outplacementowych, eksperci firmy doradztwa personalnego ManpowerGroup wyłonili powtarzające się często przyczyny problemów w ...
-
Aktywne poszukiwanie pracy? Skontaktuj się z rekruterem
Aktywne poszukiwanie zatrudnienia bez wątpienia może zwiększyć nasze szanse na rynku pracy. Poszukujący ofert ciągle jednak dość rzadko zdają sobie sprawę, że wykonanie przez nich pierwszego ruchu wobec rekrutera jest bardzo skuteczną strategią, która może znacznie skrócić czas poszukiwań. Jak zatem powinien wyglądać taki właściwie przeprowadzony ...
-
Relacje w pracy: tego lepiej nie mów współpracownikom
Większość z nas w swojej karierze zawodowej przynajmniej raz przeżyło sytuację, gdy zdanie padające z ust kolegi z biura było nieprofesjonalne. Dbaj o swój wizerunek w firmie i unikaj takich sytuacji. Oto lista najczęstszych tego typu sformułowań. „Nie i już!” Definitywna odmowa na zapytanie czy prośbę kolegi to najszybszy sposób, by zniechęcić go ...
-
Zaległy urlop: negatywne skutki
Z różnych danych wynika, że biorąc pod uwagę liczbę godzin spędzanych w pracy, Polacy należą do najbardziej zapracowanych narodów, choć nie przekłada się to wprost na naszą produktywność. Mimo, że spośród krajów UE mamy najwyższą liczbę dni wolnych od pracy, nie zawsze z nich w pełni korzystamy. Brak wypoczynku niesie jednak za sobą wiele ...
-
Jak nie pisać CV? Najczęstsze błędy w aplikacjach
Z danych agencji Work Service wynika, że osoby starające się o pracę wciąż popełniają proste błędy w CV, których – przy odrobinę większym zaangażowaniu – z łatwością można by uniknąć. Aplikowanie na nieadekwatne do kwalifikacji stanowisko, błędy merytoryczne i ortograficzne czy brak profesjonalizmu to tylko niektóre z dyskwalifikujących już na ...
-
Skuteczne negocjowanie wynagrodzenia
Skuteczne negocjacje dotyczące wynagrodzenia. Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl przedstawia dziesięć złotych reguł. 1. Przekonujące wystąpienie Przekonanie szefa do podwyżki wcale nie jest łatwe, być może już nie jedna z takich prób źle wpłynęła na Twoje stosunki w pracy. Dlatego spróbuj przekonać szefa, że z podwyżki Twego ...
-
Konieczna zmiana pracy - co robić?
Znalezienie wymarzonej pracy to cel każdego kandydata. Jednak nawet gdy wydaje się, że otrzymaliśmy upragnioną posadę – rzeczywistość potrafi rozczarować. Nie zawsze nowe stanowisko oznacza długą i udaną karierę w danej firmie. Czasem należy zdecydować, czy nie odejść z miejsca, które już na starcie nas rozczarowało. Jak ruszyć dalej po rezygnacji ...
-
Profesjonalizm w pracy
Często słyszymy jak ważne jest, by zachowywać się jak „fachowiec” w miejscu pracy. Jeśli chcesz, by Twoja kariera ciągle się rozwijała - Twój szef musi myśleć o Tobie jako o członku zespołu, którego rzetelne działanie wpłynie na sukces firmy. Co więc zrobić, by być postrzeganym jako profesjonalista w swojej branży? Unikaj niekompetencji Twój ...
-
Jak zbudować profesjonalny wizerunek w Internecie?
Czy Internet można wykorzystywać do budowania profesjonalnego wizerunku? Gdzie dobrze jest "bywać" w sieci? Co publikować i czy są informacje, które lepiej zachować tylko dla siebie? Kilku wskazówek udziela Rafał Pokrzywa, szef rekrutacji w UBS Kraków. W ostatnim czasie coraz więcej osób ma świadomość, że budowanie profesjonalnego wizerunku w ...
-
Tester oprogramowania: zawód z przyszłością?
Czy warto zostać testerem oprogramowania IT? Do niedawna wydawało się, że niekoniecznie - to stanowisko traktowane było jako jedno z najniższych w branży, co nieodłącznie łączyło się z niewygórowanym wynagrodzeniem. Teraz sytuacja uległa zmianie - ta profesja coraz częściej jest świadomym wyborem i pomysłem na strategię zawodową wśród specjalistów ...
-
Plotki w biurze? 5 tricków by nie dać się wciągnąć
W Twojej firmie na pewno nie brakuje powodów, by uciąć sobie miłą pogawędkę ze współpracownikami. Plotki, które prędzej czy później pojawią się w takiej komunikacji, to również element codziennego życia biurowego. Okazuje się jednak, że wiele osób uważa, że są one elementem wywołującym stres i potrafią dodatkowo skutecznie oderwać od efektywnej ...
-
Rezygnacja z nowej pracy? A może dać sobie czas?
Dostałeś nową pracę. Mija dzień lub kilka godzin, a Ciebie dopada przerażenie i myśl: „Co ja narobiłem?!”. Zastanawiasz się nad odejściem. Być może już podjąłeś decyzję o rezygnacji. Czy na pewno warto? A może lepiej dać sobie czas? To naturalne i rozsądne, że martwisz się, jak odejście z nowej pracy może wpłynąć na Twoją karierę. Jeśli ...
-
Praca biurowa - 4 pochłaniacze czasu
Każdego dnia poświęcamy dużo energii i zaangażowania w pracę. Chcemy by była ona satysfakcjonująca i przede wszystkim – przynosiła wymierne efekty. Często jednak natrafiamy na niedogodności, które skutecznie hamują naszą kreatywność oraz pochłaniają wiele cennego czasu. Poznaj te, których rozwiązanie sprawi, że Twoje życie pracownicze będzie ...
-
Asystent zarządu: czym powinien się wyróżniać?
Asystent zarządu z pewnością nie jest postacią pierwszoplanową w przedsiębiorstwie. Przeważnie kryje się za plecami dyrektorów, ale nie oznacza to, że jego rola nie jest istotna. Wręcz przeciwnie - obecnie zakres jego obowiązków bywa niezwykle szeroki, a to z kolei wymaga od niego dość wysokich kwalifikacji oraz określonych cech osobowościowych. „ ...
-
5 sposobów na bezstresowy powrót do pracy po urlopie
Powrót do aktywności zawodowej po wakacyjnym odpoczynku bywa niełatwy. Co zrobić, aby pierwszy tydzień w pracy nie okazał się traumą? Eksperci firmy Work Service radzą, aby zacząć od porządków i stopniowo zwiększać ilość zadań. Psychologowie biznesu podkreślają, że powrót do pracy po dłuższej nieobecności może wywołać stres, dezorientację a w ...
-
Masz 50 lat i pomysł na biznes? Do dzieła!
Henri Nestlé założył swoją firmę w wieku 51 lat. Gordon Bowker również po 50-tce założył firmę Starbucks, natomiast IBM uruchomił 61-letni Charles Flint. To tylko kilka dowodów na to, że dojrzały wiek to żadna przeszkoda w rozpoczynaniu własnej działalności gospodarczej. Wręcz przeciwnie – zgromadzone przez lata doświadczenie oraz pasja mogą być ...
-
Dobry szef nie kradnie sukcesów pracowników
Pracownik powinien mieć w swoim szefie nie tylko merytoryczny wzór, ale i wsparcie. Niestety, bardzo częstą strategią złych menadżerów jest podkradanie sukcesów swoich pracowników, przy jednoczesnym obarczaniu ich winą za porażki. Pracownicy - największy skarb menadżera Menadżer nie powinien się bać tego, że otacza się pomysłowymi i utalentowanymi ...
-
Jak chronić dane osobowe przed biurowym plotkarzem?
Ochrona danych osobowych jest ważnym elementem pracy, szczególnie w działach kadrowo-płacowych. Trzymanie zarówno dokumentów pracowniczych, jak i wersji elektronicznej, podlega specjalnym regulacjom. Jednak ochrona danych osobwych i dyskrecja nie odnosi się tyko do pracowników HR. Jakie sankcje mogą spotkać pracownika za niedyskrecję i plotkowanie ...
-
Własny biznes: 5 rzeczy o których musisz pomyśleć
Firmę z Polsce, zwłaszcza jednoosobową działalność gospodarczą można założyć bardzo łatwo – w ciągu jednego dnia, w jednym okienku lub elektronicznie. Równie łatwo jednak tę firmę stracić, o czym świadczy fakt, że aż 15% proc. zakładanych w naszym kraju przedsiębiorstw przeżywa na rynku zaledwie rok lub krócej, a tylko połowa więcej niż 4 lata. ...
-
Nowa praca: między oczekiwaniami a realiami
Rozpoczęcie nowej pracy jest zarówno ekscytujące, jak i bardzo stresujące. Niestety, czasem nowa posada może rozczarowywać. Ekspert monsterpolska.pl radzą, jak odnaleźć się w sytuacji, kiedy nowa praca różni się od naszych oczekiwań. Nie panikuj Jeśli na samym początku nie wszystko wygląda tak, jak to sobie wyobrażałeś, nie rzucaj się od razu w ...
-
Obsługa klienta: jak uniknąć wypalenia zwodowego?
Odpowiadanie na maile i odbieranie telefonów przez cały dzień może być przygnębiające. Szczególnie, jeśli nie robisz świetnej obsługi, tylko maszynowo rozpoczynasz maile od Szanowna Pani, a zanim spytasz klienta o problem - musisz wypowiedzieć przez telefon magiczną regułkę ze wszystkimi danymi i historią Twojej firmy. Nie martw się, wystarczy ...
-
Pośrednictwo pracy: ufać czy nie?
Współpraca z firmami rekrutacyjnymi to już nie nowość na naszym rynku pracy. Coraz częściej nie tylko największe międzynarodowe korporacje, ale także mniejsze lokalne przedsiębiorstwa decydują się skorzystać z ich usług. Jednak mimo to u części z nas nadal nie budzą one zaufania. Czy słusznie? Jakie informacje krążące o agencjach rekrutacyjnych są ...
-
Negocjowanie podwyżki: tych błędów unikaj
Negocjowanie podwyżki nie jest łatwe. Ale może być łatwiejsze, jeśli będziesz unikać poniższych ośmiu najczęściej popełnianych błędów podczas takich rozmów. Niewłaściwe negocjowanie może doprowadzić do efektu odwrotnego do zamierzonego. Dlatego unikaj niżej opisanych błędów. 1. Nie negocjowanie Największy błąd jaki możesz zrobić to zwyczajnie „ ...
-
4 sygnały, że zmiana pracy jest konieczna
Staropolskie przysłowie mówi, że wszystko, co dobre szybko się kończy. Niestety często bywa też tak w przypadku pracy, która choć na początku wydawała Nam się wymarzoną, z biegiem czasu staje się przykrym obowiązkiem. Jak więc poznać, że nadchodzi krytyczny moment, by rozpocząć poszukiwania nowego zajęcia? Oto 4 niepokojące sygnały: Jesteś ...
-
Development i Assessment Centre pomogą stworzyć świetny zespół
Assessment Centre (Centrum Oceny) i Development Centre (Centrum Rozwoju) są doskonałymi narzędziami dla przedsiębiorstw, które mają świadomość, jaką wartość dla firmy stanowią właściwi ludzie na właściwych stanowiskach. Świetnie przygotowany i dobrze ukierunkowany zespół pracowników w znacznej mierze decyduje o rynkowych wynikach firmy. Dlaczego ...
-
Twoje biurko prawdę powie
Pokaż mi twoje biurko, a powiem ci jakim jesteś człowiekiem. Nie tylko charakter pisma, ubiór czy wystój mieszkania może świadczyć, o tym jaki jesteś. Twoje biurko może wiele powiedzieć o tobie, jako pracowniku. Jak wygląda twoje biurko? Posprzątane z zawsze czystym blatem i uporządkowanymi dokumentami? A może ma na nim wolnego miejsca, wszędzie ...
-
4 kroki do skutecznego autocoachingu
Coaching jest przydatny zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Polega on na pracy nad sobą przy pomocy wyspecjalizowanego trenera. Pomaga nam zmieniać się, udoskonalać oraz wspiera nas w osiąganiu wyżyn swoich możliwości i celów jakie sobie założyliśmy. Coach zadaje nam pytania i tym samym skłania nas do odnalezienia odpowiedzi, jak np. ...
-
6 porad, gdy czeka Cię rozmowa kwalifikacyjna przez telefon
Co zrobić, gdy czeka Cię rozmowa kwalifikacyjna przez telefon? To coraz bardziej popularna forma pierwszego kontaktu z kandydatami. Rekruterzy w ten sposób sprawdzają wstępnie Twoją kandydaturę i motywację. Jeśli zrobisz dobre wrażenie, dostaniesz zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne. Co zrobić, aby korzystnie wypaść w czasie rozmowy ...
-
Relacje w pracy: 9 zachowań, które nie przysporzą Ci sympatii
Czy w Twojej karierze spotkałeś kogoś, który wręcz doprowadzał Cię do szału tym co robił?. Oto kilka przykładów anty – zachowań, które bez wątpienia nie przysporzą Ci sympatii i szacunku kolegów z biura. Nie czytasz maili Ignorowanie maili, które otrzymujesz to poważne przewinienie. Nigdy nie wiesz, czy dana wiadomość nie zawiera cennych ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei