PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca.oferowana moderowanie ??

  • 21. Data: 2004-07-17 23:28:18
    Temat: Re: praca.oferowana moderowanie ??
    Od: "foto-tip.pl" <p...@f...pl>

    Pe.Ka napisał:

    > To tylko tak w kwestii formalnej bo zastanawiałeś się czego brakowało.
    > Nie jest to może uchybienie wagi ciężkiej ale niezgodność z FAQ
    > ewidentna. Moderator nie może podejmować decyzji, które odstępstwa od
    > FAQ są dopuszczalne a które nie. On ma po prostu odwalać to co FAQ nie
    > spełnia. Taka jego rola. Nie miej więc pretensji do moderatora że robi
    > to co ma robić. FAQ budują użytkownicy ppo i ppd. Napiszmy nowe, które
    > zadowoli większą ilość ludzi (że wszystkich to nawet nie liczę) i po
    > problemie.

    Moderator wg. mnie to osoba która zatrzymuje spam i debilne ogłoszenia.
    Powinien być elastyczny i trochę myśleć nad tym co robi. Nie ma chyba
    nic gorszego niż moderator-służbista z niespełnionym ego.
    Wydaje mi się, że moje ogłoszenie było konkretne i rzeczowe, ale może
    się mylę. Ja nie mam czasu najpierw szukać FAQ, a potem porównywac czy
    ogłoszenie spełnia wszelkie żelazne normy. Nie pisałem posta, żeby sobie
    pogawędzić z moderatorem i mieć nowego kolegę, tylko żeby znaleźć
    pracownika. Gdybym miał czas na takie zabawy, to nie szukałbym nikogo do
    pracy.

    Nie mam też ochoty brać udziału w pisaniu nowego FAQ, ponieważ zupełnie
    się nie identyfikuję z tą grupą. Ja po prostu chcę umieścić ogłoszenie
    nie spędzając na to 5 dni czasu na wertowanie archiwum, FAQ itp jak przy
    kupnie telewizora za 10 tys zł.

    pozdrawiam
    Hubert

  • 22. Data: 2004-07-17 23:29:58
    Temat: troche historii (dlugie)
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2004 01:16:24 +0200, Pe.Ka <c...@t...cy> napisał:

    > From: [krzysztofsf] - 2004-07-18 00:44:

    > No i mamy nowy wątek :)

    Z praca oferowane to jak z reorganizacja sluzby zdrowia - znalazlem stary
    watek :)

    http://groups.google.com/groups?q=praca+group:pl.new
    s.nowe-grupy&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&group=pl.news.nowe-g
    rupy&selm=33A8D79B.3B01%40bu.uni.torun.pl&rnum=3

    "Przez dwa dni nie zglądałem do grupy, w poniedziałek icm.edu.pl byl nie
    czynny, we wtorek nie mialem czasu, wchodzę dzisiaj i własnym oczom nie
    wierzę, ktoś mi zrobił DEMOKRACJĘ.

    W poniedziałek o godz. 20:38 został wyslany post o rozpoczęciu
    głosowania o moderowaniu listy.
    We srodę o 8:20 glosowanie zostaje zamknięte i ogloszony wynik.

    Myslę ze jest to działanie może i dobrej wierze ale w złym stylu.

    Czy nie należało zacząć od dyskusji czy w ogóle moderować listę, dać
    czas na przedstawienie jakiś argumentów za i przeciw, a może lepiej było
    najpierw utworzyć liste pl.praca.oferowana.d ? albo
    praca.oferowana.moderated.
    Zobaczcie do czego doszło, jednym postem dorowadzono do wyslania ponad
    60 listow jak gdyby OFF-TOPIC ( + ten mój ).

    Zapytam retorycznie:
    Jaki jest sens moderowania jakiejkolwiek listy? -
    ma on sens wtedy gdy grono piszących i czytających jest w miarę
    ograniczone ( os2, vme, paralotnie), aby nikt inny im się nie
    "wpieprzał" ze swoimi spamami.
    Gdy grono piszacych jest tak zróżnicowane to nie wiadomo jak moderowac
    taką listę, w końcu prawie każda oferta może wyglądać na spam albo
    kryptoreklamę.

    Czy zanim ewntualnie zostanie wybrany moderator ( czemu ja jestem
    ZDECYDOWANIE PRZECIWNY) zostanie ustalony zakres jego uprawnień i
    możliwości ingerencji, oraz ewentualna możliwość obchodzenia moderatora
    na innej grupie. Czy moderator będzie wyjaśniał niejasności z nadawcą
    czy tylko odrzucał listy przez niego nie zaakceptowane? Może będzie coś
    dopisywać albo skreślać ? Jak szybko ma on przesłać list na grupę, w
    ciągu 2, 4, 6, czy 12 godzin a może 24? Czy będzie to robione jako hobby
    czy też w czasie pracy?

    Praca oferowana jest elementem wolnego rynku w naszej rzeczywistości,
    szybkie ogłoszenia, szybka odpowiedź, jutro robota. To tworzy rynek i
    demokrację, czy już nadszedł czas, że są "CI CO WIEDZĄ LEPIEJ" jak ma
    wyglądć demokracja.

    Ludzie opamiętajcie się, czy jedynym wyjściem dla błądzących jest ich
    odsuwanie do getta, czy nie wylewacie dziecka z kąpielą. Weźcie poprawkę
    ( a myślę że musi ona być dość duża ) , że wielu ludzi ma kontakt z
    Internetem bardzo krótki czas, czasem kilka miesięcy, czasem tygodni,
    bawią się oni nową zabawką jak małe dzieci. Trzeba dać im czas na naukę
    a nie od razu po łapach i do kąta.

    Czy na prawdę kilku palantów jest wartych tego, by tylko polska grupa

    Dalszy ciąg tej wiadomości... (jeszcze 39 linii)"

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 23. Data: 2004-07-18 06:22:34
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Z tego co czytałem, to grupa pl.praca.oferowana jest moderowana. Ile sie
    > czeka na zamieszczenie ogłoszenia ? Wysłałem posta o ile dobrze pamiętam
    > w poniedziałek i do tej pory się nie ukazało.

    Ja tez od kilku lat sobie popisuje na rozne grupy, i na kilka setek postów
    jakos nikt nigdy mi nie napisal, ze naruszam netykiete czy nie umie
    przeczytac tego, co zakodowałem. Jednak onegdaj wyslalem posta na grupe
    wiadomo jaka, i sie okazalo, ze absolutnie, nikt tego nie przeczyta, przy
    czym zostalem poproszony o przeczytanie FAQ. No i co z tego, ze przeczytam
    faq, jak nie jestem w stanie połowy rzeczy sprawdzic, czy sa z nim zgodne,
    bo nie wiem o co chodzi :(
    Poza tym nie sadze, jak pisałes tu poźniej, by przecietnemu pracodawcy
    chcialo sie wertowac skomplikowany regulamin i sprawdzac zgodnosc
    poszczególnych elemantów z jego trescia. Na szczeście jest sporo róznych
    sposobow werbowania pracownika, i nie musi sie korzystac z grup.

    PS W Twoim konkretnym wypadku wystarczy dac to samo ogloszenie na
    pl.rec.foto oraz .cyfrowa jako offtopiczne z przeprosinami, w tydzien
    znajdziesz wlasciwa osobe, jak sadze ;)

    PS2 Chetnie bym sie zajał "odmoderowaniem" praca.oferowana, ale kilkudniowe
    wertowanie informacji, jak to zrobic nie przyniosło pożadanych rezulatatów
    (taki juz prosty jestem)

    Wojtek

  • 24. Data: 2004-07-18 13:47:25
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja tez od kilku lat sobie popisuje na rozne grupy, i na kilka setek postów
    > jakos nikt nigdy mi nie napisal, ze naruszam netykiete czy nie umie

    Ależ prosze bardzo: naruszasz. Masz źle skonfigurowany czytnik.

    Sigurd

  • 25. Data: 2004-07-18 16:19:20
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    foto-tip.pl <p...@f...pl> wrote:

    > Powinien być elastyczny i trochę myśleć nad tym co robi. Nie ma chyba
    > nic gorszego niż moderator-służbista z niespełnionym ego.

    No. Skończyły się argumenty, zaczęło się obrażanie ad personam. Szkoda.

    > się mylę. Ja nie mam czasu najpierw szukać FAQ, a potem porównywac czy

    A my nie mamy czasu poprawiać za Ciebie Twoich błędów.

    > się nie identyfikuję z tą grupą. Ja po prostu chcę umieścić ogłoszenie
    > nie spędzając na to 5 dni czasu na wertowanie archiwum, FAQ itp jak przy
    > kupnie telewizora za 10 tys zł.

    Pozostaje współczuć, że przeczytanie kilku linijek ze zrozumieniem zajmuje
    Ci aż 5 dni.

    EOT

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 26. Data: 2004-07-18 23:53:23
    Od: Krzysiek Kiełczewski <k...@s...pl>

    Sami popatrzcie co *krzysztofsf* napisał:

    > Ja uwazam, ze powinno byc napisane, ze "wskazane jest podanie formy
    > zatrudnienia" bez robienia z tego kryterium dyskredytujacego ogloszenie.

    Nie, nie powinno. Moderator nie ma się zastanawiać nad kazdym ogłoszeniem
    ma sprawdzić czy spełania kilka prostych warunkóe i puścić, albo odrzucić.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 27. Data: 2004-07-19 08:20:10
    Od: "Rafał Góźdź" <g...@d...pl>

    > (moderatorzy --> ogloszenia) i na maksa jestem zszokowany taka
    > infantylna postawa (moderatorow)

    He to jest właśnie Polska.....
    Nigdzie nie ma podejścia zdroworozsądkowego.... Dlatego ten kraj ginie w
    gąszczu przepisów...
    Panowie ! Moderator to kolo który powinien pilnować porządku ! A tu mamy
    przykład działania destrukcyjnego... ile już osób dało sobie spokój z
    dawaniem ogłoszeń.... bo się nie ukazywały.
    A zasłanianie się tym "waszym" (bo nie naszym) FAQ jest śmieszne.
    A pomyśleliście może że ten FAQ to taki nie do końca jest git ???
    Prawo ciągle się zmienia, nawet interpretacja Biblii się zmienia, a może by
    tak zacząć interpretować FAQ po ludzku ???
    Proponuję aby panowie moderatorzy, nie odpisywali już na posty, a
    zaoszczędzony czas przeznaczyli na chwilę namysłu.....

    Pozdrawiam !!

  • 28. Data: 2004-07-19 08:23:15
    Od: "Rafał Góźdź" <g...@d...pl>

> [...]
    > to co ma robić. FAQ budują użytkownicy ppo i ppd. Napiszmy nowe, które
    > zadowoli większą ilość ludzi (że wszystkich to nawet nie liczę) i po

    Ty to chyba jesteś jakimś urzędnikiem ??

    Moderator nie może ? Może, tylko musi chcieć.....
    Żaden FAQ nie zastąpi człowieka.... Mądrego człowieka.... A tu ich brak.....

  • 29. Data: 2004-07-19 08:27:05
    Od: "Rafał Góźdź" <g...@d...pl>

    > Nie, nie powinno. Moderator nie ma się zastanawiać nad kazdym ogłoszeniem
    > ma sprawdzić czy spełania kilka prostych warunkóe i puścić, albo odrzucić.

    Ma sprawdzić czy nie jest ono żartem lub wygłupem....

  • 30. Data: 2004-07-19 08:28:39
    Od: "Rafał Góźdź" <g...@d...pl>

> [...]
    > się nie identyfikuję z tą grupą. Ja po prostu chcę umieścić ogłoszenie
    > nie spędzając na to 5 dni czasu na wertowanie archiwum, FAQ itp jak przy

    Dokładnie !!!
    Ciekawe kiedy "moderatorzy" kapną się że już nie ma co moderować.........