PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Irlandii

  • 1. Data: 2004-07-17 16:37:12
    Temat: Praca w Irlandii
    Od: "honeymoon" <s...@i...pl>

    Proszę każdego kto wie coś więcej na ten temat o swoje przemyślenia, opinie
    i wskazówki.
    Chodzi mi o dzidzinę telekomunikacji i sieci. Czy łatwo o prace, jakie
    zarobki, jakie miasta, jak się tam żyje? Na co zwrócić uwagę, i jak to
    wygląda obecnie, gdy jesteśmy w UE.

    Dzięki za każdą odpowiedź.
    W.

  • 2. Data: 2004-07-18 12:08:28
    Temat: Re: Praca w Irlandii
    Od: "GreG" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    "honeymoon" <s...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > Chodzi mi o dzidzinę telekomunikacji i sieci. Czy łatwo o prace, jakie
    > zarobki, jakie miasta, jak się tam żyje? Na co zwrócić uwagę, i jak to

    Obecnie wyglada to tak, ze Polakow/Litwinow/Rosjan jest tu wiecej niz
    Irlandczykow.
    Slychac ich wszedzie, bo jak pierwszy raz za granica to mysla, ze nikt
    dookola ich nie
    rozumie i dra sie na caly regulator (stad wiadomo ze to np. Polacy).

    Do tlumow z Polski dorzuc studentow z calej Europy ktorzy przyjechali
    pouczyc sie jezyka
    i znajdziesz wytlumaczenie dlaczego na 1 wakat jest kupka 150 CV, a na
    drzwiach
    zaczynaja sie pojawiac karteczki "No vacancies".

    Po 1 maja zaczela sie tu nowa, znana juz nam rzeczywistosc...

    Ale fachowiec z doskonalym angielskim, sporymi umiejetnosciami i
    doswiadczeniem
    zawsze znajdzie w Irlandii dobrze platna prace. Musi tylko wiedziec, ze
    nalezy sie cenic.
    Juz dzis fachowcy zaczynaja zgadzac sie na glodowe stawki i rynek pracy
    niszczeje.
    Dlatego w tym miejscu apeluje do specjalistow - tu nigdy nie bylo
    dyskryminacji ze
    wzgledu na narodowosc. Mozecie zadac irlandzkich stawek! Nie zanizajcie
    poprzeczki
    i nie pokazcie pracodawcom, ze Polak moze za 1/3 stawki.

    Pozdrawiam
    GreG

  • 3. Data: 2004-07-20 07:15:15
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > poprzeczki
    > i nie pokazcie pracodawcom, ze Polak moze za 1/3 stawki.

    Czyli generalizujac nie jedz tam, bo bedziesz niepotrzebna konkurencja dla Grega.
    A juz na pewno nie licz na zadne wskazowki zachecajace Cie do wyjazdu od Polaka
    ktory juz tam jest.

    pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2004-07-20 09:21:15
    Od: "marek" <m...@b...com>

    <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > A juz na pewno nie licz na zadne wskazowki zachecajace Cie do wyjazdu od
    Polaka
    > ktory juz tam jest.

    nie zauwazylem rady: nie jedz! zauwazylem obserwacje, choc OT: Polacy
    zachowuja sie (czesto) zenujaco. Potwierdzam :(

    A rady? Prosze bardzo:

    1. jezyk.
    2. spore umiejetnosci i doswiadczenie
    3. fachowiec.
    4. nie daj sie wykorzystywac

    jesli ktores z powyzszych kategorii do kandydata "nie odnosza sie", wnioski
    sa proste: nadrob zaleglosci lub _sprobuj_ sprzedac to, co juz prezentujesz
    w jak najlepszym swietle.

    marek

  • 5. Data: 2004-07-20 23:22:31
    Od: "GreG" <gslabs@_neverspam_.wp.pl>

    <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    Grega.
    > A juz na pewno nie licz na zadne wskazowki zachecajace Cie do wyjazdu od

    Konkurencji sie nie obawiam, a wskazowki chyba moj post zawiera.
    Zas to wlasnie raczej Ty reprezentujesz typowego Polaka-niedowiarka,
    szukajacego
    wszedzie podstepu i mierzacego kazdego ta sama kiepska miarka.

    Pozdr.
    GreG