PracaGrupypl.praca.dyskusje › Specjaliści i dyrektorzy poszukiwani :-)

  • 1. Data: 2004-07-17 09:56:08
    Temat: Specjaliści i dyrektorzy poszukiwani :-)
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s_usuń_to@wp.pl>

    Trafiłam na ciekawy artykuł w internecie. Ponieważ ostatnio wysłałam na
    podobne ogłoszenie swoją aplikacje, to chyba jest jak najbardziej na czasie.
    link: http://kiosk.onet.pl/art.html?NA=1&ITEM=1175664&KAT=
    244

    Urywek artykułu I. Kacprzak: Agrentyna się budzi:

    Mamy dowody, że firmy te nadal będą naciągać ludzi. Właściciele firm
    działających w systemie argentyńskim wcale nie przestraszyli się zakazu
    działalności po znowelizowaniu ustawy i nie pozamykali interesów. Mamy
    dowody, że właśnie werbują nowych pracowników. - U nas można szybko zrobić
    karierę i bardzo dużo zarobić. Ustawę omijamy - zapewnia naganiacz.
    To nieprawda. Pseudokredyty będą sprzedawane najprawdopodobniej na ulicy i w
    zakładach pracy i nadal, jak się okazuje wszystko oparte jest na sprzedaży
    usług finansowych. W ogólnopolskiej gazecie pojawiło się ogłoszenie:
    "Specjaliści ds. sprzedaży i dyrektorzy regionalnych firm "argentyńskich" z
    doświadczeniem. Po wejściu w życie ustawy gwarantujemy dalszy rozwój kariery
    zawodowej i wysoki poziom zarobków. Dzwonić tylko między 19 a 20". Podane
    dwa telefony komórkowe. Chętnych jest dużo. Spotkania organizuje się w
    hotelach w największych miastach Polski. Zgodnie z ustawą? Podszywamy się
    pod pracownika z doświadczeniem. Młody męski głos w słuchawce zapewnia, że
    firma "chce zatrudnić najlepszych pracowników firm argentyńskich". - Zarobki
    bardzo przyzwoite - zachęca.

    Pyta o doświadczenie, efekty pracy, staż. - Czy to na pewno jest praca
    zgodna z prawem? - niepokoję się. - A tak. Jest zgodna z ustawą. - Bo wie
    pan, do więzienia to ja nie chcę pójść, a sankcje są ogromne - do 5 lat
    więzienia - mówię. Pan w słuchawce jest zdziwiony. - A skąd to pani wie? -
    No, z ustawy i kodeksu karnego. Pan zawiesza głos w słuchawce. Brakuje mu
    argumentów. Zapisuje mnie na spotkanie o godz. 11 we Wrocławiu. W hotelu. -
    Pod koniec lipca będziemy organizować szkolenia. Praca już od sierpnia. W
    całej Polsce. Tworzymy siatkę - mówi.

    Po raz kolejny pytam na czym praca będzie polegać. Odpowiada wymijająco, ale
    kiedy nie daję się zbyć, mężczyzna stwierdza, że to "sprzedaż usług
    finansowych". Jeden dzień zajmuje nam wyśledzenie, kto kryje się za
    anonimowym pracodawcą. To... Międzynarodowy Fundusz Rozwoju Regionalnego.
    Znana w całej Polsce firma argentyńska! Wiemy, że szukają wysoko
    wyspecjalizowanej kadry. Usługi finansowe.

    --
    Katarzyna Sokół
    GG: 243137