PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sposob wypowiedzenia umowy o prace

  • 11. Data: 2003-07-05 22:31:23
    Temat: Re: Sposob wypowiedzenia umowy o prace
    Od: "Andżelika" <A...@w...pl>

    nie wiem jak to pogodzic i to jest moj właśnie problem, ale z drugiej strony
    to bez sensu , że człowiek musi na siłę pracowac w firmie w której nie chce
    pracować, pomimo tego że może miec lepszą pracę, powinno być rozwiązanie w
    tej sytuacji, bo nikt sie przecież nie zwalnia sam, jeśli nie ma drugiej
    pracy(mowa o ludziach w podobnej sytuacji jak ja , którzy wynajmują
    mieszkanie w W-wie i sami muszą się utrzymać)

  • 12. Data: 2003-07-05 22:50:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 6 Jul 2003 00:31:23 +0200, "Andżelika"
    <A...@w...pl> zakodował:

    >tej sytuacji, bo nikt sie przecież nie zwalnia sam, jeśli nie ma drugiej
    >pracy(mowa o ludziach w podobnej sytuacji jak ja , którzy wynajmują

    Postaw się na miejscu pracodawcy. On też potrzebuje pracownika.
    Znelezienie i przyuczenie nowego trwa parę chwil (w zależności od
    stanowiska mogą to być nawet lata). Chcesz, mieć prawo rozwiązania
    umowy "od zaraz", ale czy chcesz, żeby pracodawca też miał to prawo??

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2003-07-05 22:54:20
    Od: "luke" <ktaki[NO-SPAM]@buziaczek.pl>

> [...]
    > pracy(mowa o ludziach w podobnej sytuacji jak ja , którzy wynajmują
    > mieszkanie w W-wie i sami muszą się utrzymać)

    A teraz postaw sie na miejscu pracodawcy. Nagle jakas Andzelika chce odejsc
    z firmy z dnia nia dzien. Nie tak szybko mozna znalesc nowego pracownika,
    przeszkolic go, wdrozyc do pracy itp. Tak wiec te przepisy o miesiecznych
    wypowiedzeniach wydaja mi sie jak najbardziej sluszne.

    luke

  • 14. Data: 2003-07-06 08:56:59
    Od: "Andżelika" <A...@w...pl>

    zgadzam sie z wami ze patrzac na to od strony pracodawcy to nie jest
    wporzadku, moze nie wszystkie firmy sa takie jak ta w ktorej pracuje , ale
    tam nie szanuje sie pracownika, codziennie ludzie przychodza i odchodza ,
    zatrudniaja ponad 1000 osob i wcale nie sa tacy biedni ze dluga beda szukac
    nowej osoby, a tak prawde mowiac pytacie czy chcialabym zeby pracodawca tez
    miał takie prawo zwolnic mnie odrazu? on ma takie prawo bo im wszystko wolno
    zawsze cos znajda chociazby za nie przestrzeganie regulaminu firmy, bywały
    juz takie sytuacje ze ludzie wylatywali i nawet nie wiedzieli za co , prawda
    jest taka ze robia co chca a jak ktos probuje sie domagac swojego to mu
    tlumacza zeby dal sobie spokoj bo maja takich prawnikow ze i tak nie wygra,
    dlatego mnie to tak boli ze nie moge noralnie bezbolesnie z tamtad odejsc,
    rozwiaza ze mna umowe tak jak im to bedzie wygodne

  • 15. Data: 2003-07-07 11:29:28
    Od: Piotr Gałuszkiewicz <p...@p...fm>

    > wypowiedzenie pisemnie i za pokwitowaniem odbioru na twojej kopii.

    a co w sytuacji jak szef/sekretarka nie zechce podpisac odbioru hmm ???
    (z autopsji)

  • 16. Data: 2003-07-07 13:31:42
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałuszkiewicz" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > a co w sytuacji jak szef/sekretarka nie zechce podpisac odbioru hmm ???
    > (z autopsji)

    Mozna wyslac poleconym z potwierdzeniem odbioru, z zaznaczeniem na kwitku
    "wypowiedzenie umowy o prace Iks iksinski."

    Skoro zaklad pracy moze w oparciu o cos takiego dokumentowac dostarczenie
    wypowiedzenia pracownikowi, w druga strone powinno dzialac jak najbardziej
    ( Z mojej kariery zawodowej pamietam jak dwie pracownice dostaly
    wypowiedzenia dostarczone w sobote serwiskiem do domu...ostatni termin
    kalendarzowy po ktorym mialyby wypowiedzenia miesieczne)

    pzdr
    Krzysztof

  • 17. Data: 2003-07-07 13:37:33
    Od: "Dexahs" <d...@i...pl>

> [...]
    szukac
    > nowej osoby, a tak prawde mowiac pytacie czy chcialabym zeby pracodawca

    U mnie to wyglądało tak że od momentu wypowiedzenia jesteś już free,
    tzn. dostajesz 30go czerwca wypowiedzenie i przysługuje Ci dwu tygodniowy
    okres. Na tymże wypowiedzeniu masz datę nap 19 lipca, ale bez obowiązku
    pracy.
    Myslę że to najbardziej cywilizowane rozwiązanie (pomijając totalny brak
    jakichkolwiek
    humanistycznych zachowań ze strony pracodawców) W w/w wypadku to akurat
    ja otrzymałem a nie zaniosłem wypowiedzenie ale uważam że bez względu na to
    kto wypowiada nie powinno być obowięzku pracy po. Różne są przyczyny takich
    sytuacji
    i uważam że praca po wypowiedzeniu w 90% przypadków jest absurdem.

    pozdr
    Dexahs

  • 18. Data: 2003-07-08 05:48:32
    Od: w...@p...onet.pl

    > (Z mojej kariery zawodowej pamietam jak dwie pracownice dostaly
    > wypowiedzenia dostarczone w sobote serwiskiem do domu...ostatni termin
    > kalendarzowy po ktorym mialyby wypowiedzenia miesieczne)

    bezprawne.

    > pzdr
    > Krzysztof

    Paweł