PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak się zwolnić z pracy?

  • 1. Data: 2003-07-05 07:08:44
    Temat: jak się zwolnić z pracy?
    Od: "Andżelika" <A...@w...pl>

    pracuję na 1/2 etatu, obowiązuje mnie dwutygodniowy okres wypowiedzenia i
    mam urlop okolo20 dni, znalazłam lepszą pracę którą zaczynam od 14 lipca, w
    obecnej firmie nie ma mowy o porozumieniu stron, gdyż musieliby zapłacić mi
    za urlop, a nie ukrywam że chciałabym żeby mi za niego zapłacili bo i tak
    ostatnio nie wypłacali mi pełnych pensji, czy jest inne rozwiązanie niż
    wypowiedzenie i pojscie na urlop, bo jak juz zloze wypowiedzenie to beda
    kazali mi isc na ten czas na urlop?chyba zagmatwalam ale moze ktos mnie
    zrozumie!

  • 2. Data: 2003-07-05 08:31:00
    Temat: Re: jak się zwolnić z pracy?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 5 Jul 2003 09:08:44 +0200, "Andżelika"
    <A...@w...pl> zakodował:

    >kazali mi isc na ten czas na urlop?chyba zagmatwalam ale moze ktos mnie
    >zrozumie!

    Google na pewno.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-07-05 15:27:38
    Od: Zdzisław <s...@p...wp.pl>

    W dniu Sat, 5 Jul 2003 09:08:44 +0200, "Andżelika" <A...@w...pl>
    napisał:

> [...]
    >wypowiedzenie i pojscie na urlop, bo jak juz zloze wypowiedzenie to beda
    >kazali mi isc na ten czas na urlop?chyba zagmatwalam ale moze ktos mnie

    Albo cóś pokręciłeś, albo jesteś dawno na wypowiedzeniu. Bo do 14
    lipca od dziś nie da się skutecznie wypowiedzieć uwowy, no chyba, że
    az porozumieniem stron. W tym przypadku i tak nie zdołasz wykorzystać
    20 dni urlopu.
    Podaj szczegółowe szczególy.

    Z poważaniem:
    Zdzisław Sokołowski

  • 4. Data: 2003-07-05 19:45:55
    Od: "Andżelika" <A...@w...pl>

    wiem ze do 14 lipca sie nie da skutecznie wypowiedziec umowy , ale przyjeli
    mnie do lepszej pracy ktora musze zaczac od 14lipca i tu jest wlasnie
    problem, bo wiem ze firma nie wyrazi zgody za porozumieniem stron, jak to
    załatwić żebym mogła spokojnie iść do nowej pracy?

  • 5. Data: 2003-07-05 22:42:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 5 Jul 2003 21:45:55 +0200, "Andżelika"
    <A...@w...pl> zakodował:

    >problem, bo wiem ze firma nie wyrazi zgody za porozumieniem stron, jak to
    >załatwić żebym mogła spokojnie iść do nowej pracy?

    Spokojnie - nie da się (skoro porozumienie odpada).
    W zasadzie masz do wyboru:
    1. Wypowiedzieć zgodnie z KP (jak piszesz nie wchodzi w rachubę).
    2. Porozumienie stron (jak piszesz nie wchodzi w rachubę).
    3. Złamać podstawowe obowiązki pracownika (czyli zwyczajnie nie
    przyjść do pracy).
    4. Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z winy pracodawcy. Najbardziej
    sensowne IMVHO wyjście niezależnie od tego, czy faktycznie pracodawca
    złamał, czy nie. Jeżeli np. w ciągu ostatniego miesiaca dowiedziałaś
    się, że nie wypłacił w terminie wynagrodzenia możesz tak rozwiązać
    umowę (i żaden sąd nie powinien mieć zastrzeżeń).
    Ewentualnie możesz złożyć pismo o rozwiązaniu bez wypowiedzenia "bo
    zupa była za słona". Pracodawca wtedy musi wystawić świadectwo i co
    najwyżej może w sądach bronić się, że to nie było tak - ale to trochę
    potrwa.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-07-06 08:47:30
    Od: "Andżelika" <A...@w...pl>

    dzieki za podpowiedzi Kaizen ja jestem zielona w tych sprawach, wydaje mi
    sie ze nie ma takiego bezbolesnego rozwiazania mojego problemu, nie
    wypłacają nam całych pensji bo twierdza ze to jest zgodne, gdyz maja cztery
    m-ce na zaplacenie zaległej pensji zdanego m-ca, przyczym w nastepnym znow
    dostaje niepełna pensje i znow maja 4 m-ce na zaplacenie mi reszty, i tak
    siegle mi zalegaja z wypłata pieniedzy, ale twierdza ze to jest słuszne i
    podpieraja sie jakims artykulem, zatrudniaja ponad 1000 osob i jak moga tak
    na nas zarabiaja, dlatego nie przyszło mi do głowy postawienie się na ich
    miejscu biednego pracodawcy, jezeli jakis pracownik dopomina sie o swoje i
    dochodzi dlaczego tak robia tłumacza mu że to ze bedzie drązył temat nic mu
    nie da gdyz maja takich prawnikow ze i tak nie wygra

  • 7. Data: 2003-07-06 09:24:56
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 6 Jul 2003 10:47:30 +0200, "Andżelika"
    <A...@w...pl> zakodował:

    >dochodzi dlaczego tak robia tłumacza mu że to ze bedzie drązył temat nic mu
    >nie da gdyz maja takich prawnikow ze i tak nie wygra

    W sądzie pracy to pracownik ma rację, chyba, że pracodawca udowodni,
    że jest inaczej ;)

    Ale ta sytuacja jest jasna i prosta (robią was w jajo) (sorki za
    robaczki - ale mam nadzieję, że da się zrozumieć).

    2000.04.04wyrokSN I PKN 516/99Pr.Pracy 2000/9/36
    Obowi?zkiem pracodawcy jest terminowe wyp?acanie wynagrodze?, a nie
    uzyskiwanie na nie Łrodk=w. Pracodawca, kt=ry Łwiadomie nie wyp?aca w
    terminie wynagrodze? w pe?nej wysokoŁci narusza w spos=b umyŁlny sw=j
    podstawowy obowi?zek.

    uzupe?nienie:

    Gersdorf M.artyku?PiZS 1998/6/37 - t.1 Jeszcze w sprawie konstrukcji
    prawnej rozwi?zania stosunku pracy w trybie natychmiastowym z winy
    pracownika.
    Zachowanie pracodawcy, by mog?o uzyska? kwalifikacjO "ciO+kiego
    naruszenia
    podstawowych obowi?zk=w pracodawcy wzglOdem pracownika" [art. 55 ş 11
    k.p.],
    musi charakteryzowa? siO jego win? umyŁln? lub co najmniej ra+?cym
    niedbalstwem.

    1999.03.04wyrokSNUNI PKN 614/98OSP 1999/11/208 glosa aprobuj?ca:
    Gersdorf M.
    OSP 1999/11/208
    Rozwi?zanie umowy o pracO bez wypowiedzenia przez pracownika na
    podstawie
    art. 55 ş 1(1) k.p. jest skuteczne bez wzglOdu na to, czy wskazane
    przez
    pracownika przyczyny rzeczywiŁcie wystOpuj?. Ten spos=b rozwi?zania
    stosunku
    pracy powinien znajdowa? odzwierciedlenie w Łwiadectwie pracy.
    Pracodawca mo+e kwestionowa? wskazane przez pracownika przyczyny
    rozwi?zania
    umowy w procesie o odszkodowanie przewidziane w art. 611 k.p. lub art.
    612
    k.p., a w razie wstrzymania siO z wyp?at? odszkodowania przewidzianego
    art. 55 ş 11 zdanie drugie k.p. - tak+e w procesie wytoczonym przez
    pracownika o to odszkodowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-07-06 10:17:10
    Od: "Andżelika" <A...@w...pl>

    pracuje na 1/2 etatu, podstawe wypłacaja mi całą ale dopełnienia tylko częśc
    , zamieszczam tekst ktory firma nam przeslala , i powiedz mi czy na takiej
    podstawie modge rozwiazac z nimi umowe z powodu nieterminowego wypłacenia
    wynagrodzenia, cytuje tresc:

    Witam serdecznie,

    w dniu wczorajszym wpłynęło do mnie pismo skierowane przez 90 Konsultantów z
    prośbą o przywrócenie dotychczasowego systemu wypłacania wynagrodzenia za
    dopełnienie do etatu, czyli do 10 dnia każdego miesiąca. Po konsulatcji z
    Krzysztofem Kunikiem chcemy Wam przedstawić naszą propozycję, która wydaje
    nam się, pogodzi interesy Wszystkich Konsultantów.

    Ponieważ pragniemy przejść na system wypłacania wynagrodzenia za dopełnienie
    do etatu z wynagrodzeniem zasadniczym, ale też zdajemy sobie sprawę, że
    moment zmiany terminu wypłacania ww. wynagrodzenia będzie dla Was "trudnym"
    momentem - mamy dla Was następujące propozycje, tzn.

    1. proces zmiany przeprowadzamy 2-stopniowo
    2.10 kwietnia otrzymujecie normalnie wynagrodzenie za dopełnienie
    3. rozpoczynamy wypłacanie dopełnienia do etatu od miesiąca maja
    4. w celu łatwiejszego przejścia momentu przełomowego wypłacimy Wam z
    wynagrodzeniem zasadniczym w kwietniu - zaliczkowo wynagrodzenie za
    dopełnienie do etatu za kwiecień w wysokości 50% Waszego wynagrodzenia
    zasadniczego, czyli otrzymacie przy pensji w kwietniu: wynagrodzenie
    zasadnicze + 50% wynagrodzenia zasadniczego - jako zaliczkę na poczet
    dopełnienia za kwiecień, która byłaby wypłacana 10 maja. Pozostałą cześć
    wynagrodzenia za dopełnienie do etatu za kwiecień wypłacimy Wam wraz z
    pensją w maju.
    5. od czerwca będzie już obowiązywać nowy system - czyli dopełnienie płacimy
    z wynagrodzeniem zasadniczym.

    Wasza propozycja, aby wynagrodzenie za dopełnienie płacić w tym samym
    miesiącu, w którym te godziny wypracowaliście - jest nierealna, ponieważ
    ewidencje oddajecie na koniec miesiąca, a pensja jest już 28 każdego
    miesiaca na Waszym koncie. Liczenie ewidencji dla 900 osób dwa razy w
    miesiącu - pociąga dodatkowe koszty - których nikt nie zaakceptuje.

  • 9. Data: 2003-07-06 10:26:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 6 Jul 2003 12:17:10 +0200, "Andżelika"
    <A...@w...pl> zakodował:

> [...]
    >miesiaca na Waszym koncie. Liczenie ewidencji dla 900 osób dwa razy w
    >miesiącu - pociąga dodatkowe koszty - których nikt nie zaakceptuje.

    Co to jest to "dopełnienie"??
    Koszty to zmartwienie pracodacy:
    Art. 85. § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej
    raz w miesi?cu, w stałym i ustalonym z góry terminie.

    § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesi?cu wypłaca się z dołu,
    niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysoko?ci, nie póĽniej jednak
    niż w ci?gu pierwszych 10 dni następnego miesi?ca kalendarzowego.

    § 3. Jeżeli ustalony dzień wypłaty wynagrodzenia za pracę jest dniem
    wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzedzaj?cym.

    § 4. Składniki wynagrodzenia za pracę, przysługuj?ce pracownikowi za
    okresy dłuższe niż jeden miesi?c, wypłaca się z dołu w terminach
    okre?lonych w przepisach prawa pracy.

    Jeżeli to "dopełnienie" jest miesięczne to łamie powyższe zapisy i IMO
    nie ma szans w sądzie (a gdybyś napisała, że się zwalniasz, bo w
    pokoju jest za głośno - to mógłby wygrać, ale świadectwo i tak
    musiałby wystawić).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775