PracaGrupypl.praca.dyskusje › Porowadzilem firme. Ile mam urlopu?

  • 1. Data: 2003-08-08 07:21:05
    Temat: Porowadzilem firme. Ile mam urlopu?
    Od: "Leszek Andzel" <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Szukalem w archiwach ale nie znalazlem :-(. Moze ktos z Was wie: Przez kilka
    lat prowadzilem wlasna dzialanosc gospodarczo-finansowa. Obecnie jestem
    zatrudniony w prywatnej firmie. Czy okres, w czasie ktorym prowadzilem
    dzialanosc gospodarczo-finansowa wlicza mi sie do stazu pracy w calu
    obliczenia przyslugujacej dlugosci urlopu?

    Bede wdzieczny za jakies odwolania do KP (chociaz ja w nim nie znalazlem
    czegos, co by w sposob jednoznaczny dawalo odpowiedz...)
    Dziekuje za pomoc

    Leszek Andzel

  • 2. Data: 2003-08-09 18:56:02
    Temat: Re: Porowadzilem firme. Ile mam urlopu?
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "db501" <d...@t...net> napisał w wiadomości

    Czy okres, w czasie ktorym prowadzilem

    > To by bylo bardzo smieszne gdyby ci sie nalezal urlop z tego powodu.

    Chyba nie przeczytales dokladnie pytania..........

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 3. Data: 2003-08-09 19:59:42
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "db501" <d...@t...net> napisał w wiadomości
    . Moge sie mylic bo
    > caly ten koncept stazu pracy i obliczania urlopu na tej podstawie jest dla
    > mnie dziwny. Dlaczego mam placic urlop komus za to ze gdzies tam pracowal
    > wczesniej i ma duzy staz pracy? Co innego gdyby urlop byl wyplacany ze
    > skladek wplaconych przez pracownika, wtedy to ma sens.

    A dlaczego masz dawac wiecej urlopu komus kto ma wyzsze niz komus kto ma
    zawodowe?
    Albo komus kto ma wyzsze i dwa lata stazu pracy wiecej niz komus kto nigdy
    nie pracowal?
    Te same zasady. Jesli czlowiek pracowal na DG zamiast na etacie to ma prawo
    sie zapytac dlaczego nie liczy sei mu to do stazu pracy do urlopu, mimo, ze
    tak samo jak zatrudniony etatowo oplacal wszystkie skladki.
    Grzecznie sie spytal, a dlaczego ciebie to smieszy?
    Mozesz ogolnie nie zgadzac sie z systemem naliczania dlugosci urlopu w
    zaleznosci od wyksztalcenia i ogolnego stazu pracy, a nie u danego
    pracodawcy, ale dlaczego akurat rusza cie to, jesli pyta o to ktos kto
    sponsorowal zus z pozycji DG a nie etatu?

  • 4. Data: 2003-08-09 21:10:36
    Od: "db501" <d...@t...net>

  • 5. Data: 2003-08-09 21:30:06
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Tego kompletnie nie rozumiem. Co to ma do rzeczy jakie ktos ma
    wyksztalcenie
    > i czy pracowal wczesniej czy nie. Mnie jako pracodawce to kompletnie nie
    > interesuje kto ma jakie wyksztalcenie i co robil wczesniej.

    Znajdz w necie jakis kodeks pracy, poczytaj o urlopach i wtedy dopiero
    bedziesz wiedzial o czym rozmawaimy.

  • 6. Data: 2003-08-09 22:28:42
    Od: "db501" <d...@t...net>

    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote in message

    > Użytkownik "db501" <d...@t...net> napisał w wiadomości
    > >
    > Czy okres, w czasie ktorym prowadzilem

    > Chyba nie przeczytales dokladnie pytania..........

    Przeczytalem, nie znam przepisow w Polsce ale to wydaje mi sie nielogiczne
    zeby okres dzialalnosci gospodarczej liczyl sie do urlopu. Przeciez jesli
    ktos ma dzialalnosc gospodarcza to sam sobie placi za urlop i prawdopodobnie
    nie placi zadnych skladek i podatkow z tym zwiazanych. Moge sie mylic bo

  • 7. Data: 2003-08-09 23:50:56
    Od: "db501" <d...@t...net>

> [...]

    i czy pracowal wczesniej czy nie. Mnie jako pracodawce to kompletnie nie
    interesuje kto ma jakie wyksztalcenie i co robil wczesniej. A moze ktos
    pisal ksiazke, wychowywal dzieci, gral na gieldzie papierow wartosciowych,
    uprawial sport amatorski, prowdzil nekomercyjna dzialalnosc charytatywna.
    Czy to tez sie liczy do stazu? Ja jako pracodawca mam obowiazek placenia
    pewnego minimalnego urlopu, jesli ktos pracuje u mnie kilka lat to
    oczywiscie moge dac wiecej urlopu. W przeciwnym razie kandydat z wyzszym
    wyksztalceniem i stazem musi sie liczyc z tym ze zatrudnie kogo innego.

> [...]
    > tak samo jak zatrudniony etatowo oplacal wszystkie skladki.
    > Grzecznie sie spytal, a dlaczego ciebie to smieszy?

    Ja do pana Leszka nic nie mam i przeciez nie smieje sie z niego. Smieszy
    mnie system bo nie rozumiem logiki w tym systemie.

> [...]
    > pracodawcy, ale dlaczego akurat rusza cie to, jesli pyta o to ktos kto
    > sponsorowal zus z pozycji DG a nie etatu?

    Jesli ktos placi na zus majac DG to chyba jest oczywiste ze liczy mu sie to
    do emerytury. Ale czy zus placi za urlop?

  • 8. Data: 2003-08-10 01:00:53
    Od: "db501" <d...@t...net>

> [...]
    >
    > --
    > pzdr. Krzysztof
    >
    > ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##

    To akurat wiem ze kodeks zalicza wyksztalcenie do stazu. Chociaz moim
    zdaniem jest to nielogiczna pozostalosc po komunie. I to jest wlasnie
    simeszne ze jeszcze tego nie zmieniliscie.

  • 9. Data: 2003-08-10 07:20:04
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    >
    > Bede wdzieczny za jakies odwolania do KP (chociaz ja w nim nie znalazlem
    > czegos, co by w sposob jednoznaczny dawalo odpowiedz...)

    Prowadzenie własnej działalności gospodarczej nie zalicza się do wymiaru
    urlopu, ponieważ zgodnie z art 22 par.1 kp nie byłeś pracownikiem i nie
    świadczyłeś pracy. Urlop należy się tylko tym osobom, które sa zatrudnione na
    podstawie kp. Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2003-08-10 09:11:14
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > zdaniem jest to nielogiczna pozostalosc po komunie. I to jest wlasnie
    > simeszne ze jeszcze tego nie zmieniliscie.

    Nie wiem czy bedzie mozna. Przepisy unijne niedlugo beda nadrzedne. Np po
    wejsciu do ue znowu zostanie ograniczona ilosc umow na czas okreslony u
    jednego pracodawcy mozliwa do zawarcia bez koniecznosci podpisania umowy na
    czas nieokreslony.
    Tutaj reke mamy wolna, ale w trybach....