PracaGrupypl.praca.dyskusje › cofnięte świadczenia urlopowe

  • 1. Data: 2003-08-08 08:07:21
    Temat: cofnięte świadczenia urlopowe
    Od: "Maja" <m...@p...onet.pl>

    Właśnie przebywam na urlopie i dowiedziałam się [od osoby, która mnie
    zastępuje], że pracodawca wystawił [w czasie już mojego
    urlopu]'zawiadomienie', że z dniem 02 01 2003 (!) do dnia 31 12 2005 cofa z
    powodów finansowych wypłacanie świadczeń urlopowych. [firma zatrudnia 3
    osoby] Już pomijam fakt, że od razu popsuł mi humorek urlopowy, ale.. czy to
    tylko mi się zdaje czy to jest... no "troszkę" nie w porządku...?
    Czy on ma do tego prawo?
    Jak mogę go hmm "odwieść" od tego zamiaru i czy w ogóle jest to możliwe?
    Będę bardzo wdzięczna za wszelkie rady.

    pozdrawiam

    Maja.

  • 2. Data: 2003-08-08 08:47:35
    Temat: Re: cofnięte świadczenia urlopowe
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 8 Aug 2003 10:07:21 +0200, "Maja"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >Czy on ma do tego prawo?

    Tak, ma - było nie raz i nie dwa. Pogooglaj.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-08-08 09:43:43
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Maja" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy on ma do tego prawo?

    Ma.
    Nie musial nawet pisemnie Cie o tym informowac.
    swiadczenie urlopowe moze ale nie musi byc wyplacone w firmie zatrudniajacej
    ponizej 20 osob.

    m.

  • 4. Data: 2003-08-08 11:50:49
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bgvrbr$egv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > Ma.
    > Nie musial nawet pisemnie Cie o tym informowac.
    > swiadczenie urlopowe moze ale nie musi byc wyplacone w firmie

    a co jesli zatrudnia wiecej niż 20 osób?

    pozdr
    Krzysiek

  • 5. Data: 2003-08-08 12:44:19
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:bh02kk$epr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > a co jesli zatrudnia wiecej niż 20 osób?

    Cytuje:

    "Według ustawy Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (Fundusz, ZFŚS) tworzą
    pracodawcy zatrudniający według stanu na dzień 1 stycznia danego roku co
    najmniej dwudziestu pracowników (Art. 3 1. ), jednak obowiązek ten nie
    dotyczy pracodawcy zatrudniającego mniej niż dwudziestu pracowników w
    przeliczeniu na pełne etaty. Jeżeli pracodawca zatrudniający co najmniej
    dwudziestu pracowników, jednakże mniej niż dwudziestu pracowników w
    przeliczeniu na pełne etaty nie tworzy Funduszu, wypłaca świadczenie
    urlopowe (Art. 3.1b). (Pracodawcy prowadzący działalność w formach
    organizacyjno-prawnych jednostek sektora finansów publicznych, o których
    mowa w art. 18-20 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych
    tworzą Fundusz, bez względu na liczbę zatrudnianych pracowników - Art. 3.2).

    Pozostali pracodawcy mogą tworzyć Fundusz na zasadach określonych w ustawie
    albo wypłacać świadczenie urlopowe. (Art. 3.3)"

    m.

  • 6. Data: 2003-08-08 17:36:23
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:bh05uf$n5a$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    ustawie
    > albo wypłacać świadczenie urlopowe. (Art. 3.3)"

    dzięki - z tego co wiem, to u mnie w firmie jest utworzony ZFŚS, ale
    niestety nie są na niego przekazywane pieniądze - w związku z problemami
    finansowymi firmy-już od paru lat.......

    pozdr
    Krzysiek