PracaGrupypl.praca.dyskusjePorowadzilem firme. Ile mam urlopu? › Re: Porowadzilem firme. Ile mam urlopu?
    From: "db501" <d...@t...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Porowadzilem firme. Ile mam urlopu?
    Date: Sat, 9 Aug 2003 16:50:56 -0700

    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote in message
    news:bh3jq9$7ij$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "db501" <d...@t...net> napisał w wiadomości
    > . Moge sie mylic bo
    > >
    > A dlaczego masz dawac wiecej urlopu komus kto ma wyzsze niz komus kto ma
    > zawodowe?
    > Albo komus kto ma wyzsze i dwa lata stazu pracy wiecej niz komus kto nigdy
    > nie pracowal?

    Tego kompletnie nie rozumiem. Co to ma do rzeczy jakie ktos ma wyksztalcenie
    i czy pracowal wczesniej czy nie. Mnie jako pracodawce to kompletnie nie
    interesuje kto ma jakie wyksztalcenie i co robil wczesniej. A moze ktos
    pisal ksiazke, wychowywal dzieci, gral na gieldzie papierow wartosciowych,
    uprawial sport amatorski, prowdzil nekomercyjna dzialalnosc charytatywna.
    Czy to tez sie liczy do stazu? Ja jako pracodawca mam obowiazek placenia
    pewnego minimalnego urlopu, jesli ktos pracuje u mnie kilka lat to
    oczywiscie moge dac wiecej urlopu. W przeciwnym razie kandydat z wyzszym
    wyksztalceniem i stazem musi sie liczyc z tym ze zatrudnie kogo innego.

    > Te same zasady. Jesli czlowiek pracowal na DG zamiast na etacie to ma
    prawo
    > sie zapytac dlaczego nie liczy sei mu to do stazu pracy do urlopu, mimo,
    ze
    > tak samo jak zatrudniony etatowo oplacal wszystkie skladki.
    > Grzecznie sie spytal, a dlaczego ciebie to smieszy?

    Ja do pana Leszka nic nie mam i przeciez nie smieje sie z niego. Smieszy
    mnie system bo nie rozumiem logiki w tym systemie.

    > Mozesz ogolnie nie zgadzac sie z systemem naliczania dlugosci urlopu w
    > zaleznosci od wyksztalcenia i ogolnego stazu pracy, a nie u danego
    > pracodawcy, ale dlaczego akurat rusza cie to, jesli pyta o to ktos kto
    > sponsorowal zus z pozycji DG a nie etatu?

    Jesli ktos placi na zus majac DG to chyba jest oczywiste ze liczy mu sie to
    do emerytury. Ale czy zus placi za urlop?