PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie i urlop

  • 1. Data: 2003-08-08 06:30:00
    Temat: Wypowiedzenie i urlop
    Od: "Sharq" <s...@p...com>

    Witam

    pisze bo znalazlem sie w sytuacji kiedy firma zwalnia mnie z przyczyn
    ekonomicznym lezacych po stronie zakladu zwiazanych z redukcja etatu.
    Poniewaz przysluguje mi urlop w wysokosci 33 dni a okres wypowiedzenia
    konczy mi sie 30 wrzesnia mam kilka pytan:
    1. czy po otrzymaniu pisma obligujacego mnie do wykorzystania zaleglego
    urlopu musze to zrobic? jesli tak to czy musze to zrobic od dnia w ktorym
    otrzymalem wypowiedzenie czy od pierwszego dnia wypowiedzenia t.j. 1
    wrzesnia ?
    2. czy w bedac w okresie wypowiedzenia i bedac na urlopie (przymusowym) moge
    pojsc na zwolnienie lekarskie i czy od momentu dostarczenia zwolnienia
    wykorzystanie (przymusowe) urlopu od tego momentu bedzie zawieszone ?
    3. czy moge w okresie wypowiedzenia wykorzystac urlop okolicznosciowy
    zwiazany z poszukiwaniem pracy ??

    za wszelkie konstruktywne odpowiedzi z gory dziekuje

  • 2. Data: 2003-08-08 16:13:02
    Temat: Re: Wypowiedzenie i urlop
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Użytkownik "Sharq" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > urlopu musze to zrobic? jesli tak to czy musze to zrobic od dnia w ktorym
    > otrzymalem wypowiedzenie czy od pierwszego dnia wypowiedzenia t.j. 1

    O tym decyduje pracodawca.

> [...]
    > pojsc na zwolnienie lekarskie i czy od momentu dostarczenia zwolnienia
    > wykorzystanie (przymusowe) urlopu od tego momentu bedzie zawieszone ?

    Tak. Jest to normalny urlop.

    > 3. czy moge w okresie wypowiedzenia wykorzystac urlop okolicznosciowy
    > zwiazany z poszukiwaniem pracy ??

    Oczywiście.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 3. Data: 2003-08-11 08:45:00
    Od: "Sharq" <s...@p...com>

    > O tym decyduje pracodawca.
    juz sie dowiedzialem i skonsultowalem. wysla mnie na urlop w okresie
    wypowiedzenia, ktory rozpocznie sie 1 wrzesnia. Do 31 sierpnia pracuje
    normalnie i wyslanie wmnie (przymusowe) podobno byloby niezgodnie z KP.

  • 4. Data: 2003-08-11 10:07:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 11 Aug 2003 10:45:00 +0200, "Sharq"
    <s...@p...com> zakodował:

    >normalnie i wyslanie wmnie (przymusowe) podobno byloby niezgodnie z KP.

    Mają cienką kadrową.
    KP
    Art. 167^1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    obowi?zany wykorzystać przysługuj?cy mu urlop, jeżeli w tym okresie
    pracodawca udzieli mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego
    urlopu, z wył?czeniem urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru
    wynikaj?cego z przepisów art. 1551.

    Do tego zawsze można zwolnić z obowiązku świadczenia pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-08-11 10:50:39
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > wypowiedzenia, ktory rozpocznie sie 1 wrzesnia. Do 31 sierpnia pracuje
    > normalnie i wyslanie wmnie (przymusowe) podobno byloby niezgodnie z KP.

    Bzdura. Okres wypowiedzenia biegnie od momentu zożenia skuteccznie oświadczenia
    woli, kończy sie natomiast w terminach okreslonych ustawowo. Czyli dostajesz
    papier i jestes na wypowiedzeniu a nie jakieś konstrukcje że od 1 czy coś
    takiego.
    Jeżeli wiesz, że po pierwszym bedziesz na "przymusowym" urlopie, to idź od 1.09
    na chorobowe. Dostaniesz i zasiłek i ekwiwalent.
    Paweł

  • 6. Data: 2003-08-12 06:37:24
    Od: "Sharq" <s...@p...com>

> [...]
    dostajesz
    > papier i jestes na wypowiedzeniu a nie jakieś konstrukcje że od 1 czy coś
    :-) dzwonilem wczoraj do PIP-u ;-)
    to co moga i zrobia to wysla mnie od 1-go, wczesniej nie ma podstawy
    prawnej. Moj przedmowca powolal sie na Art. 167 i slusznie jest w nim mowa o
    urlopie z biezacego roku i jest to 20 dni (w moim przypadku). Na wiecej
    wyslac mnie nie mozna, poniewaz byloby to niezgodne z KP chyba ze sam zloze
    wniosek aby wykorzystac zalegly urlop. Sugerowal wizyte na Kruczej w
    przypadku gdybym dostal dokument obligujacy mnie do wykorzystania urlopu
    zaleglego z poprzednich lat na okresie wypowiedzenia w celach
    konsultacyjnych :-). Powolano sie na przepis mowiacy ze zalegly urlop musi
    byc wykorzystany do konca marca, po tym okresie nalezy sie ekwiwalent.

    czekajacy na wyrok :-)

  • 7. Data: 2003-08-12 10:51:48
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > konsultacyjnych :-). Powolano sie na przepis mowiacy ze zalegly urlop musi
    > byc wykorzystany do konca marca, po tym okresie nalezy sie ekwiwalent.

    Wszystko się zgadza, mówiłem tylko, że okres wypowiedzenia nie biegnie od 1 a
    od dnia złożena oświadczenia woli (wręczenia ci papierka). Pod reszta się
    podpisuję

    Paweł