PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy warto pracować za 1.400 zł brutto

  • 141. Data: 2008-08-19 10:59:12
    Temat: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:g8e71j$3ad$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Napisałeś, że _każdy_ będzie mógł. No to ja chcę móc.

    Możesz. Co nie oznacza, że masz możliwość zmuszenia kogoś do
    współpracy z Tobą. To, że konstytucja gwarantuje każdemu prawo do pracy,
    nie oznacza ani że każdy ma obowiązek pracować, ani że wszyscy inni mają
    zatrudnić akurat Ciebie.

    > Doskonale rozumiesz, że usunięcie tego ustępu sprawi, że cały KP będzie
    > martwy.
    > To powiedz wprost - jestem za likwidacją kodeksu pracy.

    Jestem za likwidacją obowiązkowego kodeksu pracy. Niemniej jednak,
    ponieważ szanuję wolność, mogę się zgodzić na to, aby nadal obowiązywał,
    ale tylko w takich stosunkach prawnych, kiedy obydwie strony się na to
    zgodzą.

    > Wolności nie ogranicza (kto im broni pójść ogniem?), najwyżej naraża na
    > niebezpieczeństwo.
    > Ale korzystanie z drogi nie jest przymusowe, no i można się ubezpieczyć,
    > oferta TU szeroka.

    "Ograniczenie wolności" to taki skrót myślowy. Ponadto fakt, że
    możesz się ubezpieczyć od kradzieży, a nawet nie musisz wychodzić na
    ulicę, nie oznacza, że kradzież nie musi być karalna.

> [...]
    > pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym
    > przez pracodawcę jest zatrudnieniem na podstawie stosunku pracy bez
    > względu na nazwę zawartej przez strony umowy. Omijanie tego
    > ograniczyłoby zatem wolność pracowników poprzez uniemożliwianie im
    > korzystania z ich praw.
    > Stąd takie przepisy.
    > Nic nie ogranicza wolności osób chcących pracować na innych zasadach.
    > A jaki projekt poprzesz jak nie będziesz miał tej kwoty?

    > Co znaczy jak najmniej? Brak ci odwagi? Won z podatkami, ma ich nie być!

    Niestety w jakimś stopniu podatki muszą być. Brak podatków to brak
    możliwości utrzymywania własnych granic, a stąd prosta droga do aneksji
    przez sąsiadów, co spowoduje koniecznością płacenia im podatków.

    > Nikt nic nie chce wprowadzać, one już są i to od dawna. To ty
    > postulujesz ich zmianę i uszczęśliwić innych na siłę swoimi pomysłami.

    Przykład z mlekiem już podałem. Zniesienie obowiązku picia mleka nie
    jest uszczęśliwianiem na siłę.

    > A w ogóle - kto będzie decydował, które przepisy są niezbędne?

    Pewnie jak zwykle: demokratyczna większość, z poszanowaniem praw
    mniejszości (bardzo ładna sprzeczność :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 142. Data: 2008-08-19 11:07:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:g8e75s$3ad$2@news.onet.pl Liwiusz

    > Przykład nonsensowny w swej materii.
    > Przepis nakazujący każdemu dziecku wypić mleko? Nawet temu z
    > nietolerancją albo uczuleniem na laktozę?
    > Żeby wywołać wstrząs anafilaktyczny???
    > A jak rodzice nie chcą?

    Ha! A jednak możesz dostrzec absurdalność przepisów. Wyobraź sobie
    zatem, że normalny robotnik w fabryce musi pracować na podstawie umowy o
    pracę, i musi płacić składki emerytalne, choćby miał zaświadczenie od
    lekarza, że na skutek choroby genetycznej nie dożyje 40 r.ż.

    > Ale co do samego mechanizmu można go rozpatrzyć. Przyjmijmy, że jakaś
    > część rodziców (bardzo znaczna, może większość) _chce_ aby ich dzieci
    > piły w szkole szklankę mleka. Przepis wymusza zatem na dyrektorze szkoły
    > zorganizowanie tego (co rodzi przecież określone koszty), przy czym są
    > oczywiście szkoły, gdzie przepis ten nie obowiązuje.
    > Znosimy przepis. W tym momencie każda szkoła ucieka od kosztów i nie
    > organizuje mlekopoju pomimo, że rodzice nadal chcą, żeby dzieci miały tę
    > możliwość (podkreślam - możliwość).
    > Ale już nie mają, uszczęśliwiono ich na siłę.
> [...]

    Moim zdaniem zupełnie odwracasz kota ogonem. Jeśli tych rodziców
    będzie większość, to dyrektor i tak się do nich dostosuje, jednocześnie
    nie będzie do tego zmuszał wszystkich dzieci.

    Tak jak w sklepie: są produkty i dla 90% i dla 50% i dla 3%, a są i
    sklepy z produktami dla 0,01% ludzi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 143. Data: 2008-08-19 12:41:59
    Od: Jotte <n...@m...pl>

    W wiadomości news:g8e9gs$auh$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > podstawie umowy o pracę, i musi płacić składki emerytalne, choćby miał
    > zaświadczenie od lekarza, że na skutek choroby genetycznej nie dożyje 40
    Żaden lekarz nie wystawi takiego zaświadczenia, chyba znachor albo
    uważający
    się za proroka.
    Poza tym prawo w uzasadnionych okolicznościach uwzględnia przypadki
    wyjątkowe.

    > Moim zdaniem zupełnie odwracasz kota ogonem. Jeśli tych rodziców będzie
    > większość, to dyrektor i tak się do nich dostosuje,
    A skąd! Powie, że nie ma funduszy, no chyba, że rodzice się zrzucą. Ale
    wówczas to nie szkoła będzie poić mlekiem, tylko oni, zaś dyrektor
    przypisze
    sobie zasługę cennej inicjatywy zrealizowanej pomimo braku środków, przy
    pewnej współpracy przyszkolnych środowisk lokalnych. ;))
    Doskonale znam ten mechanizm.

    --
    Jotte

  • 144. Data: 2008-08-19 12:42:02
    Od: Jotte <n...@m...pl>

    W wiadomości news:g8e91u$9ic$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > Tobą. To, że konstytucja gwarantuje każdemu prawo do pracy, nie oznacza
    > ani że każdy ma obowiązek pracować, ani że wszyscy inni mają zatrudnić
    Zapis z omawianego przez nas artykułu też nie zmusza.
    On w ogóle nie tego dotyczy.

> [...]
    > ponieważ szanuję wolność, mogę się zgodzić na to, aby nadal obowiązywał,
    > ale tylko w takich stosunkach prawnych, kiedy obydwie strony się na to
    Jesteś wyjątkowo łaskawy.
    To w sumie ciekawy pomysł - akt prawny, który obowiązuje tylko wówczas,
    jeśli obie (wszystkie?) strony wyrażą na to zgodę.
    Nie można go ograniczać tylko do KP, czeka wiele innych aktów prawnych
    regulujących stosunki między stronami. Szczególnie te, w których stroną
    jest
    państwo lub instytucja państwowa...

    > "Ograniczenie wolności" to taki skrót myślowy.
    Aha...

    > Niestety w jakimś stopniu podatki muszą być. Brak podatków to brak
    > możliwości utrzymywania własnych granic,
    > a stąd prosta droga do aneksji przez sąsiadów, co spowoduje koniecznością
    > płacenia im podatków.
    Szykujesz się do wojny?
    Tzw. raje podatkowe straszliwie zatem ryzykują, bo nie mają kasy na siły
    zbrojne.
    Największym ryzykantem jest Watykan, nie?

    > Przykład z mlekiem już podałem. Zniesienie obowiązku picia mleka nie jest
    > uszczęśliwianiem na siłę.
    A ja już odpisałem, że jest (może być).

    > Pewnie jak zwykle: demokratyczna większość, z poszanowaniem praw
    > mniejszości (bardzo ładna sprzeczność :)
    Ale ja pytałem kto to będzie _po_ oczekiwanym przez ciebie bankructwie
    demokracji i nastaniu jakiegoś innego ustroju (cóż by to mogło być?).

    --
    Jotte

  • 145. Data: 2008-08-19 13:16:46
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:g8dq0b$rhr$1@news.onet.pl...

    > Przykłady podałem w poprzednim mailu....

    Napisałeś "przykładów jest wiele", a ja od samego początku chciałbym abyś
    wybrał sobie jeden konkretny artykuł z KP i podziedział co dzięki niemu
    mamy.
    Uwagi, że KP "cywilizuje" już słyszałem wiele razy. Jeżeli widzisz w KP coś
    konkretnego, co Twoim zdaniem ma wielką zaletę to napisz to proszę.
    Ja uważam, że cały KP wybitnie szkodzi między innymi pracownikom bo poza
    kosztami ekonomicznymi jego istnienia ponosza oni jeszcze "koszt"
    traktowania ich jak upośledzone małpy.
    Nie sądze, abyśmy sobie jako ludzie XXI wieku na to zasłużyli.

    > Ciebie przerasta, to tym bardziej chroni i Ciebie, byś nie podpisał umowy
    > nie przeczytawszy jej ze zrozumieniem bo byłaby książką podobnej wielkości
    > jak sam KP, którą warto by poznać przed podpisaniem tejże umowy. Cóż -
    > chyba, że zatrudniasz się przy kopaniu rowów i masz przekopać odtąd dotąd,
    > ale tu możesz podpisać umowę innego typu.

    Kupując loda na ulicy zawierasz umowę, która jest regulowana KC. Czytasz
    wtedy całe KC?

    --
    andreas

  • 146. Data: 2008-08-19 13:20:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    andreas napisał(a):

    > Napisałeś "przykładów jest wiele", a ja od samego początku chciałbym abyś
    > wybrał sobie jeden konkretny artykuł z KP i podziedział co dzięki niemu
    > mamy.

    Art. 7 ;) Nic nie mamy - dosłownie :)

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://42.pl/u/Qtv_redbuttonday

  • 147. Data: 2008-08-19 13:23:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > Tzw. raje podatkowe straszliwie zatem ryzykują, bo nie mają kasy na siły
    > zbrojne.
    > Największym ryzykantem jest Watykan, nie?

    Tzw. raje podatkowe - właśnie ze względu na to że są rajami - mają o
    wiele łatwiejszą możliwość ściągania podatków - przedsiębiorcy sami się
    do nich garną.

    > Ale ja pytałem kto to będzie _po_ oczekiwanym przez ciebie bankructwie
    > demokracji i nastaniu jakiegoś innego ustroju (cóż by to mogło być?).

    Ktoś, kto będzie na tyle silny, że przejmie władzę. I nie chciałbym,
    aby to był jeden człowiek. Niech każde państwo ma swojego dyktatora (aby
    nie razić Cię stwierdzeniem Król :), a wewnątrz kraju niech będzie kilku
    kandydatów, aby wygrał najlepszy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 148. Data: 2008-08-19 13:26:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:

    > Żaden lekarz nie wystawi takiego zaświadczenia, chyba znachor albo
    > uważający
    > się za proroka.

    Pozwolę się nie zgodzić. Nie ma w tym nic ze znachorstwa, jeśli
    lekarz wystawi zaświadczenie i stwierdzi, że pacjent X choruje na
    chorobę YYY, a w obecnym stanie wiedzy medycznej ludzie z tą chorobą nie
    dożywają 40 r.ż.

    > Poza tym prawo w uzasadnionych okolicznościach uwzględnia przypadki
    > wyjątkowe.

    Powiedz to emerytom, opłacającym składkę rentową :)

> [...]
    > sobie zasługę cennej inicjatywy zrealizowanej pomimo braku środków, przy
    > pewnej współpracy przyszkolnych środowisk lokalnych. ;))

    Ale nie odbiegajmy od tematu. Szkoła nie jest od dawania dzieciom
    mleka, a państwo nie jest od ograniczania swobody zawierania umów między
    pracownikiem i pracodawcą.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 149. Data: 2008-08-19 13:29:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    andreas pisze:
> [...]
    >
    > Napisałeś "przykładów jest wiele", a ja od samego początku chciałbym abyś
    > wybrał sobie jeden konkretny artykuł z KP i podziedział co dzięki niemu

    Przykładów jest wiele rzeczy, które daje KP i wymieniłem kilka,
    natomiast analiza pojedyńczego artykułu, mojego ulubionego ect mnie nie
    bawi. Chcesz, sam sobie rozstrząsaj takie rzeczy - mnie taka zabawa nie
    interesuje.

    > Uwagi, że KP "cywilizuje" już słyszałem wiele razy. Jeżeli widzisz w KP coś
    > konkretnego, co Twoim zdaniem ma wielką zaletę to napisz to proszę.

    Napisałem - przede wszystkim daje ramy prawne umów o pracę, definiuje
    pewne pojęcia - to jest przede wszystkim i to jedna z ważniejszych
    funkcji, bo dzięki temu mówiąc, że jestem zatrudniony na cały etat, a
    mój kolega na 3/4 etatu już nie muszę tłumaczyć nikomu co to oznacza.

    > Ja uważam, że cały KP wybitnie szkodzi między innymi pracownikom bo poza
    > kosztami ekonomicznymi jego istnienia ponosza oni jeszcze "koszt"
    > traktowania ich jak upośledzone małpy.

    Skoro tak twierdzisz... Zatem wszyscy traktują ludzi jak upośledzone
    małpy, bo i kodeks drogowy, i inne dokumenty standaryzujące pewne rzeczy
    powodują, że jesteśmy traktowani jak upośledzone małpy - wogóle nie
    powinno być zatem żadnych norm prawnych, bo inaczej będziemy jak
    upośledzone małpy. Żyjmy jak nasi przodkowie, na drzewie jak prawdziwe
    zdrowe małpy, a nie jak upiośledzone małpy w domach/mieszkaniach...

    > Nie sądze, abyśmy sobie jako ludzie XXI wieku na to zasłużyli.

    no pewnie że nie!

    > Kupując loda na ulicy zawierasz umowę, która jest regulowana KC. Czytasz
    > wtedy całe KC?

    Nie muszę za każdym razem czytać, bo wystarczy, że kiedyś sie zapoznałem
    z niektórymi punktami - w wolnej chwili - właśnie po to , by nie musieć
    za każdym razem kupując loda czytać wszelkich dokumentów. I jakbyś nie
    zauważył jest to dzięki pewnym unormowaniom....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 150. Data: 2008-08-19 13:37:17
    Od: Jotte <n...@m...pl>

    Dnia 19-08-2008 o 15:23:49 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał:

    > Tzw. raje podatkowe - właśnie ze względu na to że są rajami - mają o
    > wiele łatwiejszą możliwość ściągania podatków - przedsiębiorcy sami się
    > do nich garną.
    To jedziemy tam czy robimy raj tutaj? ;)

    > Ktoś, kto będzie na tyle silny, że przejmie władzę.
    Zamach stanu???

    > I nie chciałbym, aby to był jeden człowiek.
    A ilu by ci pasiło?

    > Niech każde państwo ma swojego dyktatora (aby nie razić Cię
    > stwierdzeniem Król :)
    Znaczy takiego Führera?

    > , a wewnątrz kraju niech będzie kilku kandydatów, aby wygrał najlepszy.
    Tylko jak wygrać? W wyborach (trzeba zrobić tak, żeby wybrało go kolegium
    5 kumpli), czy jak będzie miał większą armię "(niekoniecznie naszą)?

    --
    Jotte