PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dofinansowanie do założenia firmy

  • 1. Data: 2008-08-12 19:10:43
    Temat: Dofinansowanie do założenia firmy
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    14900 zl to górna granica dofinansowania z urzędu pracy.
    Jakie macie doświadczenia z tą pomocą?
    Czy jest realne że otrzyma się tyle?
    Na co nie chcą dać pieniędzy?
    Co warto wpisać w kosztach?
    Planuję założyć firmę autohandel ale nie zamierzam posiadać komisu. Na co
    mogę dostać kasę? Na lawetę, samochód autolaweta, wyposażenie biura - ale na
    co konkretnie?

    Fox.

  • 2. Data: 2008-08-13 20:30:52
    Temat: Re: Dofinansowanie do założenia firmy
    Od: "Jackare" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Fox" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > 14900 zl to górna granica dofinansowania z urzędu pracy.
    > Jakie macie doświadczenia z tą pomocą?
    > Czy jest realne że otrzyma się tyle?
    Mam doświadczenia jak najbardziej pozytywne :)
    Otrzymanie całej kwoty jest jak najbardziej realne.
    Trzeba napisac biznesplan.
    Dotacja nie obejmuje żadnych środków transportu, więc ani autolawety ani
    przyczepy nie kupisz. Dotacja nie obejmuje także "produktów" wirtualnych ani
    instalacji nietrwałych (np zakup "szczęk" na targowisku)
    Idź do UP popytaj, poczytaj rozporzadzenie ministra. Musisz się
    zarejestrować jako bezrobotny. Najszybciej się udaje i najmniej problemów
    jest w ostatnim kwartale roku. Wtedy np UP nie wymagają aby mieć status
    bezrobotnego przez 3 miesiące.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2008-08-14 05:08:24
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 22:30:52 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
    > przyczepy nie kupisz. Dotacja nie obejmuje także "produktów" wirtualnych ani
    > instalacji nietrwałych (np zakup "szczęk" na targowisku)

    Nie ma jednolitych reguł na co urząd może dać dotację, a na co nie (tzn.
    jest trochę "rzeczy" wymienionych na które na pewno nie można dostać). Więc
    w każdym urzędzie może to wyglądać inaczej. U Ciebie nie dają na środki
    transportu, u mnie dają - pod warunkiem, że nie zakładasz firmy
    transportowej (na to dotacji się nie dostanie nigdzie - takie przepisy) i
    że na ten cel będzie wykorzystana tylko część środków. U mnie nie ważne
    jest ile się jest bezrobotnym. Można przewidzieć w biznesplanie kwotę na
    produkty "wirtualne" - będzie uwzględnione...

    Podsumowanie: pytanie "Na co PUPy dają kasę?" nie ma sensu, bo w każdym
    urzędzie może być inaczej. Trzeba popytać u siebie.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 4. Data: 2008-08-14 07:42:01
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    > jest ile się jest bezrobotnym. Można przewidzieć w biznesplanie kwotę na
    > produkty "wirtualne" - będzie uwzględnione...

    Mam wniosek o dofinansowanie nie pisze tam aby trzeba bylo dołączyć jakiś
    dokładny biznesplan, a raczej wypełnić rubryki co do przewidywanych zysków,
    wydatków i zakupów.
    Coś co robię prywatnie chciałbym zarejestrować i dostać jeszcze kasę na
    sprzęt. Chciałbym kupić komputer - 3000, wyposażenie biura - 1500 i lawetę -
    10 000 zl. Czy jest szansa dostac?

  • 5. Data: 2008-08-14 17:54:35
    Od: "albiones" <albion[ciach]es@o2.pl>

> [...]
    > sprzęt. Chciałbym kupić komputer - 3000, wyposażenie biura - 1500 i
    > lawetę - 10 000 zl. Czy jest szansa dostac?

    mister, skup sie. pisza ci przeciez koledzy, ze roznie bywa ze srodkami
    transportu, jakim laweta niewatpliwie jest! rady zasiegnij w odpowiednim UP.
    do tego jeszcze jest czesto warunek, ze sie nie prowadzilo dzialalnosci
    przez np. 5 lat...

  • 6. Data: 2008-08-14 18:28:19
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    Jasne trzeba zapytac ale wpierw trzeba wiedziec o co pytac bo ochoty do
    pomocy panie w biurze nie maja z urzędu chyba.
    Tam trzeba wpisac np. konkretnie jaki komputer i dokladnie ile ma kosztowac
    czy wystarczy np - komputer 3000 zł (bez specyfikacji czy to laptop czy
    stacjonarny)?

  • 7. Data: 2008-08-15 07:48:57
    Od: Andrzej <k...@m...pl>

    Fox pisze:
> [...]
    > Tam trzeba wpisac np. konkretnie jaki komputer i dokladnie ile ma
    > kosztowac czy wystarczy np - komputer 3000 zł (bez specyfikacji czy to

    Starczy, jak najbardziej.

    Komputer 5000 zł
    Drukarka 1000 zł

    Nie wpisuj modelu bo później będziesz musiał bardzo dokładnie taki model
    kupić. A jak się skończy w hurtowniach?:)

    Ceny też lepiej zaokrąglone podaj, najwyżej w sklepie wystawią Ci
    delikatnie wyższą fakturę, dorzucając sprzęt (np. lepszą grafikę). Jak
    podasz dokładne, to znowu będzie problem, bo taka kwota idealnie będzie
    musiała widnieć na fakturce.

    Zawsze też możesz się zaopatrzyć wpisem "komputer + akcesoria". Wtedy
    już nikt Ci nie zarzuci, że zewnętrzna stacja dyskietek to nie jest
    komputer.

    Dowiedz się też o ewentualne wymagania szczegółowości zapisów. Niektóre
    PUP są szalone pod tym względem.

    U mnie np. (pow. krotoszyński) mogłeś rano zarejestrować się jako
    bezrobotny i za parę minut złożyć wniosek o dofinansowanie. Przy czym
    potrzebna była umowa przedwstępna wynajmu lokalu.

    pozdrawiam,

  • 8. Data: 2008-08-15 08:59:59
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    > U mnie np. (pow. krotoszyński) mogłeś rano zarejestrować się jako
    > bezrobotny i za parę minut złożyć wniosek o dofinansowanie. Przy czym
    > potrzebna była umowa przedwstępna wynajmu lokalu.

    Dzięki, lokal to ja będęmiału siebie w domu więc może akt notarialny
    wystarczy.

  • 9. Data: 2008-08-15 20:28:24
    Od: Andrzej <k...@m...pl>

    Fox pisze:

    > Dzięki, lokal to ja będęmiału siebie w domu więc może akt notarialny
    > wystarczy.

    Nie wywalaj kasy za dużo na początek, nie ma sensu. Ja na Twoim miejscu
    najpierw spisałbym jakąś odręczną umowę z rodzicami i cześć - nawet
    jeśli to nie ma żadnej ważności od strony prawnej. Jeśli dom Twój, to
    jeszcze lepiej.

    Staraj się nie tworzyć kosztów na początku, bo z PUP-ami to czasem
    dziwnie się współpracuje.

    pozdrawiam,

  • 10. Data: 2008-08-16 04:53:21
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    > Staraj się nie tworzyć kosztów na początku, bo z PUP-ami to czasem
    > dziwnie się współpracuje.
    >
    > pozdrawiam,

    Dom jest mój, a koszty to trzeba wpisac zeby dostac calosc czyli 14900.