PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy warto pracować za 1.400 zł brutto

  • 1. Data: 2008-08-12 20:34:09
    Temat: czy warto pracować za 1.400 zł brutto
    Od: <z...@g...pl>

    Stawiam takie pytanie czy warto pracować za 1.400 zł brutto. Mój znajomy był
    ostatnio na rozmowie o pracę (red praca fizyczna) i otrzymał powyższa
    propozycję nadmienie że jest już jakiś czas bezrobotny.
    Podobno żadna praca nie hańbi tylko ta małopłatna co o tym sądzicie

  • 2. Data: 2008-08-12 20:51:50
    Temat: Re: czy warto pracować za 1.400 zł brutto
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g7ss41$41i$1@inews.gazeta.pl z...@g...pl
    <z...@g...pl> pisze:

    > Stawiam takie pytanie czy warto pracować za 1.400 zł brutto.
    A za jaką część etatu?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-08-12 21:49:38
    Od: "Paweł Pitowski" <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

    > W wiadomości news:g7ss41$41i$1@inews.gazeta.pl z...@g...pl

    > A za jaką część etatu?

    za cały etat!!!

  • 4. Data: 2008-08-12 21:57:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g7t0hi$o4d$1@inews.gazeta.pl Paweł Pitowski
    <z...@g...SKASUJ-TO.pl> pisze:

    > za cały etat!!!

    W takim razie to raczej mało prawdopodobne, choć nie twierdzę, że
    niemożliwe.
    Warto zauważyć, że "warto" niekoniecznie musi dotyczyć tylko kasy.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-08-12 23:36:48
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Stawiam takie pytanie czy warto pracować za 1.400 zł brutto. Mój znajomy
    > był

    oj, to zalezy:
    mam znajomych, ktorzy pracuja jako programisci i zarabiaja 2-2.5k pln netto
    (po studiach mgr inz. na wydziale elektroniki)
    a ich koledzy z ledwo-co-matura (praca fizyczna w drukrani)
    wyciagaja po 3-4k netto;

    no, ale standardowo po studiach daja na start 2.5-3k netto
    a bez studiow mniej;

    > Podobno żadna praca nie hańbi tylko ta małopłatna co o tym sądzicie

    powiedzialbym, ze praca za niska pensje "uszlachetnia" :)

  • 6. Data: 2008-08-12 23:36:48
    Od: "Q" <n...@s...pl>

  • 7. Data: 2008-08-12 23:38:07
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > W takim razie to raczej mało prawdopodobne, choć nie twierdzę, że
    > niemożliwe.

    a ile maja na kasach w biedronkach, lidlach i realach?
    pewnie blisko tego wynagroszenia....

  • 8. Data: 2008-08-12 23:38:23
    Od: "Q" <n...@s...pl>

  • 9. Data: 2008-08-13 08:35:31
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    z...@g...pl pisze:
> [...]
    > propozycję nadmienie że jest już jakiś czas bezrobotny.
    > Podobno żadna praca nie hańbi tylko ta małopłatna co o tym sądzicie

    Muszę przyznać, że pytanie tak postawione zawsze mnie dziwi.
    Jeśli ktoś jest bezrobotny i potrzebuje pieniędzy, to chyba jest jasne,
    że bierze pracę, którą udaje mu się znaleźć. Jeśli jest ambitny i uważa,
    że zarobek w tej pracy mu nie odpowiada, to powinien po prostu szukać
    dalej. Ale mając już jakąś finansową bazę.

    Jeśli ma zasoby, dochody nie z pracy, rodziców, którzy go utrzymują,
    itd., to oczywiście może przebierać. Wtedy oczywiście może też brać
    pracę za małe pieniądze, jeśli dojdzie do wniosku, że przynosi mu to
    jakieś korzyści.

    wb

  • 10. Data: 2008-08-13 09:15:34
    Od: "PioPio" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > propozycję nadmienie że jest już jakiś czas bezrobotny.
    > Podobno żadna praca nie hańbi tylko ta małopłatna co o tym sądzicie

    A co się stanie jeśli ktoś na tej grupie powie, że za 1.400 sie nie opłaca
    pracować ale za 2.400 już tak, pójdzie dalej negocjowac wynagrodzenie?
    To jest pytanie na które nie ma odpowiedzi.
    Są osoby, które za 1.400 zł będą chętnie pracować są tacy, którzy nie patrzą
    na oferty mniejsze niż 14.000.
    Wszystko zależy od jego wymagań, zdolności itp itd.... Czynników jest tak
    dużo, że nie jesteśmy w stanie nawet zbiorową mądrością tej grupy wszystkie je
    wykazać i przeanalizować.