PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy warto pracować za 1.400 zł brutto › Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Date: Tue, 19 Aug 2008 12:59:12 +0200
    <g7v2ul$tgk$1@news.dialog.net.pl> <g818u8$ats$1@news.dialog.net.pl>
    <g81ans$kmi$1@news.onet.pl> <g81hf4$goq$1@inews.gazeta.pl>
    <g81i2k$9kk$2@news.onet.pl> <g81se3$a21$1@inews.gazeta.pl>
    <g8b691$600$1@news.onet.pl> <g8brqh$cq6$1@inews.gazeta.pl>
    <g8bua2$hed$1@news.onet.pl> <g8ceoa$2lg$1@inews.gazeta.pl>
    <g8cf9v$aaf$1@news.dialog.net.pl> <g8ck43$spo$1@inews.gazeta.pl>
    <g8clsn$fip$1@news.dialog.net.pl> <g8cngo$f7a$1@inews.gazeta.pl>
    <g8co7k$h81$1@news.dialog.net.pl> <g8cpu1$nlq$1@inews.gazeta.pl>
    <g8cqe0$ipm$1@news.dialog.net.pl> <g8dk7l$fed$3@news.onet.pl>
    <g8dqge$5du$1@news.dialog.net.pl> <g8dtjk$5l3$2@news.onet.pl>
    <g8dvt5$92c$1@news.dialog.net.pl> <g8e0e5$eau$1@news.onet.pl>
    <g8e11u$9sf$1@news.dialog.net.pl> <g8e23v$jbp$1@news.onet.pl>
    <g8e2m1$b3q$1@news.dialog.net.pl> <g8e3te$pda$1@news.onet.pl>
    <g8e6i4$e4p$1@news.dialog.net.pl> <g8e71j$3ad$1@news.onet.pl>
    <g8e83a$f8n$1@news.dialog.net.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:g8e71j$3ad$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Napisałeś, że _każdy_ będzie mógł. No to ja chcę móc.

    Możesz. Co nie oznacza, że masz możliwość zmuszenia kogoś do
    współpracy z Tobą. To, że konstytucja gwarantuje każdemu prawo do pracy,
    nie oznacza ani że każdy ma obowiązek pracować, ani że wszyscy inni mają
    zatrudnić akurat Ciebie.

    > Doskonale rozumiesz, że usunięcie tego ustępu sprawi, że cały KP będzie
    > martwy.
    > To powiedz wprost - jestem za likwidacją kodeksu pracy.

    Jestem za likwidacją obowiązkowego kodeksu pracy. Niemniej jednak,
    ponieważ szanuję wolność, mogę się zgodzić na to, aby nadal obowiązywał,
    ale tylko w takich stosunkach prawnych, kiedy obydwie strony się na to
    zgodzą.

    > Wolności nie ogranicza (kto im broni pójść ogniem?), najwyżej naraża na
    > niebezpieczeństwo.
    > Ale korzystanie z drogi nie jest przymusowe, no i można się ubezpieczyć,
    > oferta TU szeroka.

    "Ograniczenie wolności" to taki skrót myślowy. Ponadto fakt, że
    możesz się ubezpieczyć od kradzieży, a nawet nie musisz wychodzić na
    ulicę, nie oznacza, że kradzież nie musi być karalna.

> [...]
    > pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym
    > przez pracodawcę jest zatrudnieniem na podstawie stosunku pracy bez
    > względu na nazwę zawartej przez strony umowy. Omijanie tego
    > ograniczyłoby zatem wolność pracowników poprzez uniemożliwianie im
    > korzystania z ich praw.
    > Stąd takie przepisy.
    > Nic nie ogranicza wolności osób chcących pracować na innych zasadach.
    > A jaki projekt poprzesz jak nie będziesz miał tej kwoty?

    > Co znaczy jak najmniej? Brak ci odwagi? Won z podatkami, ma ich nie być!

    Niestety w jakimś stopniu podatki muszą być. Brak podatków to brak
    możliwości utrzymywania własnych granic, a stąd prosta droga do aneksji
    przez sąsiadów, co spowoduje koniecznością płacenia im podatków.

    > Nikt nic nie chce wprowadzać, one już są i to od dawna. To ty
    > postulujesz ich zmianę i uszczęśliwić innych na siłę swoimi pomysłami.

    Przykład z mlekiem już podałem. Zniesienie obowiązku picia mleka nie
    jest uszczęśliwianiem na siłę.

    > A w ogóle - kto będzie decydował, które przepisy są niezbędne?

    Pewnie jak zwykle: demokratyczna większość, z poszanowaniem praw
    mniejszości (bardzo ładna sprzeczność :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz