PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komu wreczyc wypowiedzenie

  • 1. Data: 2008-08-12 10:12:33
    Temat: Komu wreczyc wypowiedzenie
    Od: "Agent Orange" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czesc.

    W ten czwartek chce wreczyc wypowiedzedzenie (z miesicznym okresem czasu),
    jesli tak zrobie to plynnie zmienie prace bez dziur bez zatrudnienia. Ale szef
    wraca dopiero w poniedzialek. Czy musze czekac z wypowiedzeniem do
    poniedzialku? Czy po prostu moge polozc papier na biurku? Nikt z pracownikow
    obecnych nie zostal wyznaczony do "szefowania" podczas nieobecnosci. Nie ma
    sekretariatu ani kancelarii. Jak skutecznie wreczyc wypowiedzenie?

    Agent

  • 2. Data: 2008-08-12 10:21:21
    Temat: Re: Komu wreczyc wypowiedzenie
    Od: zedder <z...@o...pl>

    Agent Orange pisze:
> [...]
    > obecnych nie zostal wyznaczony do "szefowania" podczas nieobecnosci. Nie ma
    > sekretariatu ani kancelarii. Jak skutecznie wreczyc wypowiedzenie?

    Myślę, że coś błędnie interpretujesz. Twój okres wypowiedzenia zacznie
    się 01.09.2008. Możesz złożyć wypowiedzenie od dzisiaj do 31.08.2008 z
    takim samym skutkiem.

  • 3. Data: 2008-08-12 10:24:58
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    zedder pisze:

    > Myślę, że coś błędnie interpretujesz. Twój okres wypowiedzenia zacznie
    > się 01.09.2008. Możesz złożyć wypowiedzenie od dzisiaj do 31.08.2008 z
    > takim samym skutkiem.

    A nie jest tak ze liczy sie od najblizszej soboty po zlozeniu wypowiedzenia?

    Jesli szef jest spoko i nie bedzie robil problemow to zawsze mozesz
    rozwiazac umowe za porozumieniem stron. Wtedy mozecie ustalic dowolny
    czas "wypowiedzenia" (tzn dowodny dzien kiedy konczysz prace w tej firmie)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2008-08-12 10:26:47
    Od: "Agent Orange" <a...@W...gazeta.pl>

    zedder <z...@o...pl> napisał(a):

    > Myślę, że coś błędnie interpretujesz. Twój okres wypowiedzenia zacznie
    > się 01.09.2008. Możesz złożyć wypowiedzenie od dzisiaj do 31.08.2008 z
    > takim samym skutkiem.

    Dlaczego blednie interpretuje? Czy wypowiedzenie moze rozpoczac sie tylko
    pierwszego dnia miesiaca? Wydaje mi sie, ze nie. Dlatego czwartek, ze w nowej
    firmie mam pracowac od 15.09.2008 i to bylby miesiac od daty zlozenia
    wypowiedzenia

    Agent

  • 5. Data: 2008-08-12 10:30:04
    Od: "Agent Orange" <a...@W...gazeta.pl>

    Maverick <k...@N...pl> napisał(a):
    > Jesli szef jest spoko i nie bedzie robil problemow to zawsze mozesz
    > rozwiazac umowe za porozumieniem stron. Wtedy mozecie ustalic dowolny
    > czas "wypowiedzenia" (tzn dowodny dzien kiedy konczysz prace w tej firmie)

    Sytuacja w firmie jest napieta, szef ucieka od podejmowania jakichkolwiek
    decyzji, sam nie wiem jak to sie samo utrzymuje, nie wiem czy mozna liczyc na
    dogadanie sie. Umowa jest na czas nieokreslony ale z 1 miesiecznym okresem
    wypowiedzenia (to jest w umowie zapisane). Teraz zastanawiam sie, jak dobrze
    zlozyc wypowiedzenie

    Agent.

  • 6. Data: 2008-08-12 10:33:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Agent Orange pisze:

> [...]
    > firmie mam pracowac od 15.09.2008 i to bylby miesiac od daty zlozenia

    Czytać kodeks pracy - Art 30 paragraf 21...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2008-08-12 10:43:49
    Od: "Agent Orange" <a...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Czytać kodeks pracy - Art 30 paragraf 21...

    To wszytko jest dobrze. Od 15.09 mam zaczac w nowej pracy a to jest
    poniedzialek. Wiec koniec tego tygodnia jest dobry aby zlozyc wymowienie. Jak
    zloze w poniedzialek (a wtedy ma byc szef) to bedzie za pozno aby skonczyc w
    tej pracy przed 15.09.
    Ponawiam pytanie: jak zlozyc wymowienie jesli nie ma szefa, ale tak aby miec
    pewnosc ze zostalo doreczone/przyjete i jest w mocy.

    Agent

  • 8. Data: 2008-08-12 10:49:36
    Od: "LadyRoot" <l...@a...pl>

> [...]
    > miec
    > pewnosc ze zostalo doreczone/przyjete i jest w mocy.

    Do sekretariatu na książkę podawczą, żeby było odnotowane z datą wpłynięcia.

    Ale i tak Twoi przedmówcy mają rację i zacznie się on 1 września.

    --
    LadyRoot

    -----------------------------------
    The future is not what it used to be.

  • 9. Data: 2008-08-12 11:04:59
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    > To wszytko jest dobrze. Od 15.09 mam zaczac w nowej pracy a to jest
    > poniedzialek.

    Nie jest dobrze. Do końca września jeżeli dogadasz się z pracodawcą
    będziesz musiał u niego pracować! Czy ty też chciałbyś gdyby pracodawca
    zakomunikował Ci dzisiaj że od końca miesiąca nie masz po co przychodzić
    do pracy? Okres wypowiedzenia działa w dwie strony i jest liczony od
    początku miesiąca.

    > Wiec koniec tego tygodnia jest dobry aby zlozyc wymowienie.

    Każdy dzień jest na to dobry byle nastąpił przed końcem sierpnia.

    > Jak
    > zloze w poniedzialek (a wtedy ma byc szef) to bedzie za pozno aby skonczyc w
    > tej pracy przed 15.09.

    Będzie za późno i dzisiaj.

    > Ponawiam pytanie: jak zlozyc wymowienie jesli nie ma szefa, ale tak aby miec
    > pewnosc ze zostalo doreczone/przyjete i jest w mocy.

    Skoro brak sekretariatu i ludzi odpowiedzialnych za coś takiego jedyne
    co mi przychodzi na myśl to list polecony ze zwrotnym potwierdzeniem.
    Ale nie licz na łaskawość podczas negocjacji - to może go trochę wkurzyć
    zawsze lepiej rozmawiać niż stawiać przed faktem dokonanym.

    Moja rada:
    Sprawdź ile masz urlopu niewykorzystanego i jeżeli jest to ilość około
    10 dni postaraj się aby od 15.09 pracodawca wysłał Cię na urlop i
    zwolnił z wykonywania obowiązków. Możesz spróbować argumentacji że
    dajesz znać teraz a nie pod koniec miesiąca bo zależy Ci aby pracodawca
    mógł przeszkolić kogoś na twoje miejsce. Ale skoro mówisz że sytuacja
    jest napięta nikt Ci indywidualnie nie doradzi jak lepiej z gościem
    postąpić.

  • 10. Data: 2008-08-12 11:05:11
    Od: "pitero" <p...@w...pl>

> [...]
    > dogadanie sie. Umowa jest na czas nieokreslony ale z 1 miesiecznym okresem
    > wypowiedzenia (to jest w umowie zapisane). Teraz zastanawiam sie, jak

    W przypadku okresu wypowiedzenia 2 tygodnie, pracujesz jeszcze 2 tygodnie ze
    skutkiem na koniec tygodnia, czyli. np. skladajac w srode, pracujesz jeszcze
    w rzeczywistosci 2 ,5 tygodnia.

    W przypadku okresu wypowiedzenia liczonego w miesiacach, okres wypowiedzenia
    zawsze konczy sie na koniec miesiaca, czyli skladajac dzis wypowiedzenie,
    pracujesz do konca wrzesnia i jestes wolny od 1 pazdziernika. Stad
    wypowiedzenie mozesz zlozyc w zasadzie w dowolnym dniu sierpnia, w
    opisywanej sytuacji najlepiej szefowi, bo sytuacja jest nie jasna, kto moze
    przyjmowac takie dokumenty.

    Pamietaj, by wypowiedzenie pisac nie jako prosbe, czy podanie, ale jako
    oswiadczenie, czyli np. "(do firmy yy:) w dniu 12.08.2008 wypowiadam umowe o
    prace z zachowaniem okresu wypowiedzenia okreslonego przepisami praca pracy
    tj. 1 miesiac (oraz podpis)" (i pracujesz do konca wrzesnia).

    Ponegocjuj z nowa firma, by wzieli Cie pozniej, tj. od 1 pazdziernika lub z
    obecnym szefem, by zgodzil sie na odejscie za porozumieniem stron (ale
    najpierw zloz wypowiedzenie jak wyzej, a pozniej negocjuj warunki
    ewetnaulnego skrocenia tego okresu).