PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kontrowersje w CV: Co jest gorsze

  • 11. Data: 2009-11-18 14:36:36
    Temat: Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    W dniu 2009-11-18 11:54, iso pisze:

    > Programista, który ułatwia rozpowszechnianie pirackiego oprogramowania
    > to tak jakby ochroniarz zdradzał tajniki zabezpieczeń w banku przy kielichu
    > lub nauczyciel, który pozwala ściągać.
    > Ja z tego wnioskuje co najmniej problemy psychiczne, człowieka,
    > który nie potrafi się zorientować, po której stronie stoi.
    > Rozchwianie emocjonalne, rozdwojenie jaźni, nie wiem ale zalecałbym
    > przebadanie się.

    Bullshit. Nie znasz chyba żadnych programistów
    albo pracujesz dla Zaiksu. :-P
    Programuje się również na zlecenie i prawa autorskie są całkowicie
    obok tego.
    Można być programistą i nie oddawać hołdu copyright-om.

    Do autora wątku - jeśli pracowałeś nad stroną torrentową,
    to się tym chwal. Jakikolwiek "techniczny" człowiek w firmie
    będzie w stanie to docenić.

    Stach
    --
    http://stachlewski.info

  • 12. Data: 2009-11-18 18:04:10
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "iso" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ja jednak zamiast "fisia" miałbym wątpliwości, czy delikwent nie będzie
    > wynosił oprogramowania z firmy.

    na ormowca się nadajesz, żałuj, że Cię minęło :)

    e.

  • 13. Data: 2009-11-18 22:32:55
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 18 Lis, 10:12, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiem, że teoretycznie wg prawa będzie wszystko ok, ale fakty są takie, że
    > twórcy takich serwisów są ścigani przez policję. Szymon wyżej podał ostatni
    > przykład.

    IMHO nie tworcy a ich wlasciciele/osoby zarzadzajace. To ze czasami
    tworca takiego serwisu zarzadza nim to przypadek :) Ale jesli Nowak
    napisze serwis do wymiany plikow i kod podaruje/sprzeda Kowalskiemu i
    to Kowalski bedzie widnial jako wlasciciel serwisu, to Kowalskiego
    beda scigali.
    Wiec samo napisani serwisu torrentowego nie jest nielegalne (zakladam
    ze watkotworca napisal serwis na zlecenie - nie administrowal nim, nie
    byl jego wlascicielem, nie czerpal zadnych dochodow z tytulu dzialania
    serwera)

  • 14. Data: 2009-11-19 07:37:33
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 18 Nov 2009 11:54:04 +0100, iso napisał(a):

    > Rozchwianie emocjonalne, rozdwojenie jaźni, nie wiem ale zalecałbym
    > przebadanie się.

    Wydaje mi się, że w pierwszej kolejności sam się powinieneś zastosować do
    tej rady :)

    --
    marcin

  • 15. Data: 2009-11-19 08:35:51
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 18 Nov 2009 14:32:55 -0800 (PST), badzio napisał(a):

> [...]
    > ze watkotworca napisal serwis na zlecenie - nie administrowal nim, nie
    > byl jego wlascicielem, nie czerpal zadnych dochodow z tytulu dzialania

    Jak wątkotwórca pisze, że zajmował się na boku rozwojem witryny
    torrentowej, to raczej nie robił projektu na zlecenie/podarowanie. Takie
    serwisy robi się raczej dla własnej "przyjemności" ;) a "rozwój" to pewnie
    także zarządzanie.

    Oczywiście napisanie samego kodu nie powinno być ścigane (choć u nas nic
    już nie jest pewne), ale tutaj w ciemno strzelam, że administracja też była
    (jest?).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 16. Data: 2009-11-19 08:40:54
    Od: MK <w...@p...fm>

    NobodysBody pisze:
    > Witam szacownych grupowiczów,
    >
    > Mam następujący problem. Jestem programistą-webdeveloperem i przez
    > ostatnie kilka miesięcy nie miałem pracy, ale zajmowałem się "na boku"
    > rozwojem witryny torrentowej.
    >
    > Moje pytanie jest takie: Co będzie gorzej wyglądać w CV: Dopisanie do
    > niego tej (popularnej) strony torrentowej [wiadomo - to na granicy
    > prawa], czy też nie wpisanie niczego żeby pracodawca myślał że przez
    > kilka miesięcy się opieprzałem [też to nie za dobrze wygląda].
    >
    > I jedna i druga opcja jest do niczego, pytanie która jest gorsza.

> [...]

    Przykład:

    Jest znany powszechnie dealer kradzionymi samochodami (Karczycho).
    Polija nie może ich jednak namierzyć wiec działa nadal.
    Karczycho zleca Ci wstawienie okien w jednym z jego hangarow.
    Wstawisz?
    Będziesz się potem tym chwali w CV ?

  • 17. Data: 2009-11-19 08:49:20
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 19 Nov 2009 09:40:54 +0100, MK napisał(a):

> [...]
    > Polija nie może ich jednak namierzyć wiec działa nadal.
    > Karczycho zleca Ci wstawienie okien w jednym z jego hangarow.

    Zamień dealera na producenta noży lub broni. Będzie bardziej adekwatne
    --
    marcin

  • 18. Data: 2009-11-19 09:37:28
    Od: MK <w...@p...fm>

    zly pisze:

    > Zamień dealera na producenta noży lub broni. Będzie bardziej adekwatne
    Dlaczego? Dealer ma u siebie kradzione samochody. Strony torrentowe są
    składnica kradzionego oprogramowania.

  • 19. Data: 2009-11-19 09:51:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MK pisze:

    > Dlaczego? Dealer ma u siebie kradzione samochody. Strony torrentowe są
    > składnica kradzionego oprogramowania.

    Na stronach torrentowych nie ma składnicy kradzionego oprogramowania.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2009-11-19 09:53:16
    Od: NobodysBody <n...@n...net>

    MK zmontował(a) wypociny ::

    > Dlaczego? Dealer ma u siebie kradzione samochody. Strony torrentowe są
    > składnica kradzionego oprogramowania.

    Twój argument porównujący piractwo do kradzieży jest idiotyczny i nawet
    nie będę zaczynał na ten temat dyskusji, bo to się może skończyć
    dwutygodniowym flamewarem.