PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kontrowersje w CV: Co jest gorsze

  • 101. Data: 2009-12-03 23:33:41
    Temat: Re: Kontrowersje w CV: Co jest gorsze
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > Jest mu łatwiej skopiować program niż np. skopiować samochód,
    > czy mieszkanie itp.

    A tak, ale mówiłeś coś o tym, że prawo powinno służyć słabszym, więc
    zastanawiam się kto tutaj jest słabszy i komu w związku z tym prawo powinno
    służyć.

    > Napisałeś sobie sam system operacyjny, IDE w którym piszesz i wszystkie
    > potrzebne Ci narzędzia i dodatki? Wow.

    Nie, chciałem tylko zwrócić uwagę, że mnie to dość luźno dotyczy.

    > Ale obczaj motyw, że ja mestem *autorem* i *doskonale wiem* co mi daje
    > ustawa o ochronie praw autorskich. Więc może przestań mi tu już chrzanić
    > o producentach, co?

    Nie mogę. To jednak dość kluczowe jest. Jeśli prawo ma służyć zbijaniu kasy
    to trzeba się zastanowić czyim kosztem. Może po prostu nie musi gwarantować
    możliwości zbijania tej kasy a oferować jakieś inne metody wynagradzania.

    > Chcą mieć *wszystko* za darmo. To jest argument od czapki.
    > Spytaj kogokolwiek na ulicy, czy chce za darmo mieszkanie, samochód itp.
    > Weź się stuknij Ty tak porządnie.

    No chcą, ale jakoś nie zabijają z tego powodu ani nie kradną.

    > Owszem sprzedaje. Doczytaj sobie może w ustawie, co?

    Prawa majątkowe do programów stworzonych w ramach umowy o pracę bez
    dodatkowych ustaleń należą do pracodawców. Nie ma więc żadnego sprzedawania
    praw majątkowych. Jest zwykłe wynagrodzenie za pracę.

    > No to super. Napisz mi w takim razie parę stron za darmo.

    Nie chce mi się.

    > Wyślij mi dane kontaktowe, to Ci wyślę specyfikację wraz z terminem.

    Nie twierdziłem, że będę realizował cudze zlecenia za darmo. Zupełnie nie
    jestem tym zainteresowany. Musiałbym poświęcić swój czas na coś czego robić
    nie chcę. Weź za darmo to, co zechciałem zrobić.