PracaGrupypl.praca.dyskusje › Status bezrobotnego, a umowa - zlecenie

  • 1. Data: 2009-11-13 17:50:26
    Temat: Status bezrobotnego, a umowa - zlecenie
    Od: "Raf" <m...@N...gazeta.pl>

    Hej

    Mam takie pytanie:

    Czy osoba wykonujaca zlecenia (umowa zlecenie lub umowa o dzielo) moze
    rownoczesnie miec status bezrobotnego (bez prawa do zasilku, tylko
    ubezpieczenie NFZ)?

  • 2. Data: 2009-11-14 07:40:31
    Temat: Re: Status bezrobotnego, a umowa - zlecenie
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Raf" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy osoba wykonujaca zlecenia (umowa zlecenie lub umowa o dzielo) moze
    > rownoczesnie miec status bezrobotnego (bez prawa do zasilku, tylko

    Nie. Osoba pracująca (mająca robotę) nie jest osobą bezrobotną.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-11-14 07:54:32
    Od: "aga" <a...@o...pl>

    > Czy osoba wykonujaca zlecenia (umowa zlecenie lub umowa o dzielo) moze
    > rownoczesnie miec status bezrobotnego (bez prawa do zasilku, tylko
    > ubezpieczenie NFZ)?

    Kazda osoba wspolpracujaca na podstawie umowy zlecenia jest zgloszona do ZUS
    i ubezpieczenia zdrowotnego.
    Albo pracujesz albo jestes bezrobotny.

  • 4. Data: 2009-11-14 14:01:04
    Od: "Raf" <m...@g...pl>

    aga <a...@o...pl> napisał(a):

    > Kazda osoba wspolpracujaca na podstawie umowy zlecenia jest zgloszona do ZUS
    > i ubezpieczenia zdrowotnego.
    > Albo pracujesz albo jestes bezrobotny.

    A w przypadku umowy zlecenia jak jest liczony ZUS? Na tych samych warunkach
    jak na umowie o prace (czyli liczony jest staz pracy, kapital, jest wypadkowe,
    rentowe itd)?

  • 5. Data: 2009-11-14 15:53:32
    Od: "aga" <a...@o...pl>

> [...]
    > warunkach
    > jak na umowie o prace (czyli liczony jest staz pracy, kapital, jest

    1. jezeli nigdzie indziej nie pracujesz to od umowy zlecenia sa odprowadzane
    obowiązkowo składki: zdrowotna, emerytalna, rentowa a dobrowolnie:
    chorobowa - TY decydujesz czy chcesz być zgłoszony do ubez. chorobowego
    2. staż pracy po co Ci? Uzyskanie prawa do tej emerytury zależy tylko od
    osiągnięcia wieku emerytalnego (60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn). A
    w kwestiach stażu pracy co do dni urlopu etc to umowa zlecenie nie ma
    powiązania z kodeksem pracy.
    3. jeżeli składka emerytalna jest odprowadzana to jest to adekwatne do tego
    że masz odprowadzany kapitał na emeryturę

  • 6. Data: 2009-11-14 16:18:47
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 14 Lis, 16:53, "aga" <a...@o...pl> wrote:

    > 1. jezeli nigdzie indziej nie pracujesz to od umowy zlecenia sa odprowadzane
    > obowiązkowo składki: zdrowotna, emerytalna, rentowa a dobrowolnie:
    > chorobowa - TY decydujesz czy chcesz być zgłoszony do ubez. chorobowego

    Piszesz tutaj o ubezpieczeniu chorbowym, a co z zdrowotnym (NFZ)?

    Ok, dzieki

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2009-11-14 18:47:15
    Od: "aga" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    On 14 Lis, 16:53, "aga" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > chorobowa - TY decydujesz czy chcesz być zgłoszony do ubez. chorobowego

    > Piszesz tutaj o ubezpieczeniu chorbowym, a co z zdrowotnym (NFZ)?

    A skladka zdrowotna to co to jest???

  • 8. Data: 2009-11-14 19:08:16
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 14 Lis, 19:47, "aga" <a...@o...pl> wrote:

    > A skladka zdrowotna to co to jest???

    Wlasnie sie pytam, bo nic o niej nie pisalas :)
    Nigdy nie zawieralem umow zlecenia - wiec nie wiem jakie tam sa
    potracenia ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2009-11-14 19:57:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-14, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > Piszesz tutaj o ubezpieczeniu chorbowym, a co z zdrowotnym (NFZ)?

    Podkreślone.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2009-11-15 09:17:18
    Od: "aga" <a...@o...pl>

    > Wlasnie sie pytam, bo nic o niej nie pisalas :)
    > Nigdy nie zawieralem umow zlecenia - wiec nie wiem jakie tam sa
    > potracenia ;)

    Napisane jest o niej jasno i wyraznie - czytaj z uwaga.