PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawcy czytają CV przysłane w formacie .pdf?

  • 1. Data: 2009-11-14 10:17:02
    Temat: Czy pracodawcy czytają CV przysłane w formacie .pdf?
    Od: "A'Tom" <a...@g...com>

    Witam, znalazłem na jakiejś stronie z poradami dla szukających pracy
    informację że "format pdf może być przeszkodą [w odczytaniu cv]". Czy
    to się zdarza? rzeczywiście aplikacje w pdfie bywają ignorowane? jakie
    macie doświadczenia w tym zakresie? ostatnio trochę tych cv wysłałem i
    przyznam że spodziewałem się większego odzewu.

    W jakim formacie cv ma wysyłać ktoś kto nie używa pakietu msoffice?
    wiem że używany przeze mnie openoffice potrafi zapisać w .doc ale nie
    wiem czy formatowanie tekstu itp zapisze się tak że po otworzeniu w
    msoffice będzie wyglądało jak trzeba. A może, tak profilaktycznie,
    wysyłać dwie kopie w dwóch formatach w jednym emailu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-14 10:36:19
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    A'Tom pisze:
> [...]
    > msoffice będzie wyglądało jak trzeba. A może, tak profilaktycznie,
    > wysyłać dwie kopie w dwóch formatach w jednym emailu?

    Nie chciałbym pracować w firmie w której odczytanie pdf-a stanowiłoby
    problem :). Zatem nawet jeśli nie zostanie przeczytane moje CV to i tak
    stanie się dobrze ;)

    Moim zdaniem tylko i wyłącznie pdf, druga osoba widzi to CV dokładnie
    tak jak zaplanowałeś. Czasami HR-y żądają CV w formacie .doc po to aby
    je łatwiej obrobić i przygotować potencjalnemu pracodawcy. Tym nie mniej
    ja nie chce aby ktoś modyfikował moje CV.

    Pisałem o branży IT.

  • 3. Data: 2009-11-14 12:38:47
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu>

    Órzytkownik "sieciowy groszek" napisał:
> [...]
    > jak zaplanowałeś. Czasami HR-y żądają CV w formacie .doc po to aby je
    > łatwiej obrobić i przygotować potencjalnemu pracodawcy. Tym nie mniej ja

    10/10 żondzisz!!!

  • 4. Data: 2009-11-14 13:59:37
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 14 Lis, 11:17, "A'Tom" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > msoffice będzie wyglądało jak trzeba. A może, tak profilaktycznie,
    > wysyłać dwie kopie w dwóch formatach w jednym emailu?

    Ja wysylam TYLKO w pdf (chyba ze w ofercie pracy bedzie zaznaczony
    wymog konkretnego formatu).
    Z prostego wzgledu - zapisane w formacie .doc pliki (zrobione w MS
    Office, czy OpenOffice itd) moga roznie wygladac na roznych
    konfiguracjach oprogramowania (zwlaszcza gdy w CV uzywasz stylu,
    wklejasz zdjecie, podkreslenia itd).
    A korzystajac z PDFa masz gwarancje, ze plik bedzie na kazdym kompie
    (bez wzgledu na system operacyjny) wygladal tak samo.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2009-11-14 14:20:54
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    A'Tom pisze:
> [...]
    > msoffice będzie wyglądało jak trzeba. A może, tak profilaktycznie,
    > wysyłać dwie kopie w dwóch formatach w jednym emailu?

    PDF jest najlogiczniejszym formatem do CV. Jest do tego wręcz stworzony.
    Naprawdę trzeba być ciężkim młotem, żeby nie móc odczytać pliku w
    formacie PDF. Jeśli jakaś firma tego nie umie, to ja bym tę firmę
    omijał, bo to tragedia jakaś;)
    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 6. Data: 2009-11-14 15:58:50
    Od: "Łukasz" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zaraz rozpętasz jedną z najstarszych kłótni na tej grupie, gdyż zwolenników
    przesyłania w pdf-ie jest tyle samo co przesyłania w Wordzie. I jedni i drudzy
    mają rację, bo z jednej strony dokumentu .doc nijak standardem nazwać nie
    można, z drugiej strony niektórzy w ogóle nie wiedzą co to .pdf bo istnieje
    dla nich tylko Word. W dużym stopniu zależy to od stanowiska na które
    aplikujesz. Jeśli jest to stanowisko np. programistyczne to raczej szansa nie
    odczytania pdf'a jest minimalna, jeśli chodzi o sekretarkę w 5-osobowej firmie
    to lepszy Word, bo mogą nawet nie mieć zainstalowanego Acrobata. Ja przyjąłem
    zasadę że wysyłam w obu formatach i tyle (chyba że jest to jasno określone, co
    się ostatnio coraz częściej zdarza). Btw. ostatnio zażyczyli sobie ode mnie CV
    i listu motywacyjnego w formacie HTML/CSS :-)

  • 7. Data: 2009-11-14 16:14:53
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu>

    Órzytkownik "Łukasz" napisał:
    > to lepszy Word, bo mogą nawet nie mieć zainstalowanego Acrobata.

    weź przestań, a jaka aplikacja nie potrafi otworzyć pdf-a?
    open ofice, foxi reader, a zdziwił bym się bardzo gdyby word nie radził
    sobie z pdf

  • 8. Data: 2009-11-14 16:34:37
    Od: "A'Tom" <a...@g...com>

    On 14 Lis, 16:58, "Łukasz" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Zaraz rozpętasz jedną z najstarszych kłótni na tej grupie,

    Mój błąd, nie przejrzałem archiwum.
    Dziękuję za odpowiedzi, moje odczucia są trochę podobne - miejsce
    gdzie .pdf jest nieczytelny nie jest moim wymarzonym miejscem
    pracy :-) w każdym razie, od kilku miesięcy nie mam stałej przyzwoitej
    pracy i chciałbym uniknąć dyskwalifikacji z powodu nieczytelnego
    formatu.
    A branża techniczna, dokładniej elektronika.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-11-14 16:53:19
    Od: "Łukasz" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Powiem ci tyle że ostatnio jakoś dziwnie jest z tym szukaniem pracy. Mi w
    branży IT na 5 wysłanych podań odpowiedziała tylko jedna firma, co 2 lata temu
    jak ostatnio zmieniałem pracę było nie do pomyślenia (odzywali się w ciągu
    doby). Więc raczej twoich problemów ze znalezieniem pracy nie wiązałbym z
    formatem cv. Jak elektronika to śmiało wysyłaj w pdf-ie, albo najlepiej jak
    już mówiłem - wyślij oba formaty.
    W jakim mieście szukasz pracy i co dokładnie chciałbyś robić? Może ci coś
    doradzę, bo interesuję się rynkiem pracy w tych dziedzinach.

  • 10. Data: 2009-11-14 17:55:07
    Od: A'Tom <a...@g...com>

    W dniu 2009-11-14 17:53, Łukasz pisze:
> [...]
    > formatem cv. Jak elektronika to śmiało wysyłaj w pdf-ie, albo najlepiej jak

    I tak chyba będę robił ...

    > W jakim mieście szukasz pracy i co dokładnie chciałbyś robić? Może ci coś
    > doradzę, bo interesuję się rynkiem pracy w tych dziedzinach.

    Reklamowałem się jakiś czas temu na pl.praca.szukana
    http://groups.google.pl/group/pl.praca.szukana/brows
    e_thread/thread/fc421c6a17ca7ff8/13cae6120b58ed3c

    I niby co tydzień są jakieś ogłoszenia, ale z tych które się powtarzają
    niemal w każdym tygodniu odpadają: CTL (ctl.com.pl, lasery.eu,
    indmed.eu, medind.eu, ntt.com.pl i pewnie jeszcze kilka innych domen),
    byłem u nich 3 dni, bogate forum na gazecie.pl z negatywnymi
    wypowiedziami byłych pracowników spowodowało że odszedłem nawet nie
    kłócąc się o umowę i wynagrodzenie za te 3 dni skoro inni nie mieli
    umowy tygodniami/miesiącami, z pewnych powodów też odpada Regenersis,
    Janki i Raszyn (ogłaszają się co tydzień przez agencje), na pozostałe
    ogłoszenia z branży odpowiadam.