PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nepotyzm oraz niekompetentny przełożony

  • 1. Data: 2009-11-12 10:46:28
    Temat: Nepotyzm oraz niekompetentny przełożony
    Od: Marcino <m...@g...pl>

    Witam !

    W pewnym zakładzie pracy ( państwowym ) przełożonym w dziale
    informatycznym jest osoba z tzw. "klucza", której brak kwalifikacji na
    danym stanowisku. Ewidentnie posiada braki w wiedzy oraz nieustannie
    popełnia gafy i pomyłki powodujące przerwy w działaniu systemów
    informatycznych.
    Przełożony często wydaje bezsensowne polecenia, które powodują przerwy w
    działaniu internetu w instytucji.

    Pytanie moje jest takie, czy prawo przewiduje cokolwiek w takim wypadku
    ? ( pytam o walke z nepotyzmem )
    Czy w sytuacji gdy przełożony wydaje błędne polecenia pracownik może
    odmówić czy jest zmuszony wykonywać wszystkie polecenia nawet jeśli
    powodują one przerwy w działaniu systemów informatycznych i narażają
    firme na straty finansowe.
    Mowa jest o bezpośrednim przełożonym. Osoba o stanowisku wyżej udaje lub
    nie chce widzieć jego błędów, możliwe ze ze względów iż omawiana osoba
    posiada tzw "plecy" w firmie.

    Prosze o jakies informacje. Pewnie ktoś już miał taki problem.

    Marcino

  • 2. Data: 2009-11-12 11:45:46
    Temat: Re: Nepotyzm oraz niekompetentny przełożony
    Od: "W.Bicz" <o...@o...pl>

    Marcino pisze:
> [...]
    > posiada tzw "plecy" w firmie.
    >

    > Prosze o jakies informacje. Pewnie ktoś już miał taki problem.

    Proponuję napisać ciekawy artykuł do jakiejś poczytnej gazety lub np. do
    NIE. Takich działań kliki polityczno-nepotyczne najbardziej się boją.

    W. Bicz

  • 3. Data: 2009-11-12 12:15:19
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-11-12 11:46, Marcino pisze:

> [...]
    > odmówić czy jest zmuszony wykonywać wszystkie polecenia nawet jeśli
    > powodują one przerwy w działaniu systemów informatycznych i narażają

    Żądaj polecenia na piśmie. I, jak sugerował już poprzednik, spróbuj
    zainteresować sytuacją jakąś gazetę, portal czy stację radiową lub
    telewizyjną. No i, last but not least, szukaj sobie innej pracy.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 4. Data: 2009-11-12 13:50:35
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Marcino" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > posiada tzw "plecy" w firmie.
    > Prosze o jakies informacje. Pewnie ktoś już miał taki problem.

    Swoje w życiu przeżyłem i tego typu problemy to chyba chleb codzienny w
    naszym pięknym kraju, nie tylko w instytucjach państwowych.
    Jeśli razi Cię niekompetencja przełożonego, to zgłoś to na piśmie do
    dyrekcji - kierownika zakładu, w którym pracujesz, kopię dokumentu ("do
    wiadomości") - posyłasz jeszcze o szczebel wyżej.
    Najlepiej gdybyś miał dobrze opisane i udokumentowane konkretne zarzuty
    niekompetencji w stosunku do twego przełożonego.
    I dobrze byłoby, gdybyś w swych zarzutach nie był sam, a domyślam się,
    że masz kolegę, który widzi to samo i podziela Twoją opinię, a najlepiej
    również podpisze się pod zgłoszeniem.
    Prawdopodobnie rozpętasz w ten sposób "burzę"...ale efekty mogą
    zadziałać oczyszczająco, a przy okazji być może wyjdą inne "kwiatki"...
    :-)
    Powodzenia.

    j.

  • 5. Data: 2009-11-12 14:30:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hdgp0h$as7$1@inews.gazeta.pl Marcino
    <m...@g...pl> pisze:

> [...]
    > odmówić czy jest zmuszony wykonywać wszystkie polecenia nawet jeśli
    > powodują one przerwy w działaniu systemów informatycznych i narażają
    Odmówić polecenia możesz tylko wówczas gdy polecenie jest sprzeczne z prawem
    lub nie dotyczy pracy.
    Dyktafon. Sam zdecyduj czy będziesz nagrywał dyskretnie czy denonstracyjnie
    wyjmował aby się gostek opamiętał.
    O żądaniu polecenia na piśmie już pisano. Jeśli delikwent odmówi w
    jakikolwiek sposób wydania polecenia w tej formie składasz na książkę
    podawczą pracodawcy (z potwierdzeniem na kopii) informację o incydencie. I
    tak za każdym razem.
    Poza próbami zainteresowania mediów w sposób bezpośredni, możesz pisać bloga
    (najlepiej posadowionego za granicą) i rozpowszechnić jego adres.
    Wiedz trzy rzeczy - to jest rozpoczęcie wojny, nie licz na nikogo prócz
    siebie i trzymaj paszczę na kłódkę tak długo, jak się da i dopóki nie
    zbierzesz wystarczająco obciążających materiałów.
    Jeśli masz jaja - życzę powodzenia.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2009-11-12 15:20:06
    Od: leszek <s...@g...com>

    Nie twój cyrk i nie twoje małpy. Najlepiej pilnuj swojej d...., po co
    kopać się z koniem. A już absolutnie nie prowadź żadnych prywatnych
    wojen i nie wywlekaj sprawy na zewnątrz. Odmówić możesz polecenia
    tylko wtedy, gdy jest to łamanie prawa czy działania sprzeczne z
    kodeksem pracy.

  • 7. Data: 2009-11-12 15:53:39
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "leszek" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > wojen i nie wywlekaj sprawy na zewnątrz. Odmówić możesz polecenia
    > tylko wtedy, gdy jest to łamanie prawa czy działania sprzeczne z

    W instytucji państwowej jak najbardziej JEGO CYRK i JEGO MAŁPY.
    Tak samo jak moje i twoje.

  • 8. Data: 2009-11-12 16:02:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hdhb6p$665$1@atlantis.news.neostrada.pl jacem
    <j...@1...pl> pisze:

    > W instytucji państwowej jak najbardziej JEGO CYRK i JEGO MAŁPY.
    > Tak samo jak moje i twoje.
    Pomijając dyskusyjną treść porad niejakiego leszka oraz bezdyskusyjne
    usterki w ich części merytorycznej jest to NASZ cyrk i małpy w każdej
    instytucji czy firmie. Prywatnej także.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-11-12 17:56:54
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Marcino" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przełożony często wydaje bezsensowne polecenia, które powodują przerwy w
    > działaniu internetu w instytucji.

    wie o tym?
    kojarzy związek niedziałania internetu z własnymi decyzjami?
    masz jakieś inne scenariusze oprócz wbicia mu siekiery centralnie w łeb?
    masz pewność, że rzeczywiście jest tak jak mówisz? ;)

    e.

  • 10. Data: 2009-11-12 19:42:00
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    jacem wrote:
    > Użytkownik "leszek" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > W instytucji państwowej jak najbardziej JEGO CYRK i JEGO MAŁPY.
    > Tak samo jak moje i twoje.

    Tiaaa, jego...dopóki go nie zwolnią... Leszek ma rację. Święte krowy są
    nieodłączną częścią każdej większej firmy, podejrzewam, że na całym świecie.
    Zamiast kopać się z koniem, niech autor wątku po prostu cały czas dba o tzw.
    dupokrytki. Każdy w firmie powinien zajmować się własną działką a dbanie o
    kompetencje kadry leży raczej w gestii zarządu.
    yamma