PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy

  • 41. Data: 2005-09-02 12:44:15
    Temat: Re: Czy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <df8vke$jcr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Kira napisał(a):

    > Puscilam tu i na pl.biznes pewna propozycje. Zglosilo sie
    > szesc osob, wczoraj juz z jedna rozmawialam, maja szanse
    > ruszyc sie z miejsca. 6 osob. Reszta dalej siedzi i jeczy.
    > I niech sobie jecza, nie moja sprawa.

    Bo teren mały. Jakbyś szukała z całego Kraju to pewnie byłoby więcej. :)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 42. Data: 2005-09-02 16:22:59
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Paweł 'Styx' Chuchmała [Fri, 2 Sep 2005 12:44:15 +0000 (UTC)]:

    > Bo teren mały. Jakbyś szukała z całego Kraju to pewnie
    > byłoby więcej. :)

    Ale po calym kraju to mi sie jezdzic nie chce ;) A tak na
    powaznie, to lokalny rynek znam. Takiego gdanskiego na ten
    przyklad -- kompletnie. Mijaloby sie to z celem.

    Kira

  • 43. Data: 2005-09-02 16:47:27
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Sep 2005 22:21:25 +0000 (UTC), Paweł 'Styx' Chuchmała
    <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl> wklepał(-a):

    >Jak ten Kowalski z Wrocławia to lepiej dekarzem. Ostatnio mi kumpel
    >narzekał, że nie może dobrych dekarzy znaleźć.

    Bo niestety najlepi zarabiają na lataniu. ;)

  • 44. Data: 2005-09-02 18:57:06
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    makro_studio <m...@p...fm> napisał(a):

    > :) lat 26, wyższe, stan rodzinny 1+1 :) a co to ma do rzeczy?

    Bardzo dużo niestety. Facet 26 lat z wyższym, stoi w kolejce po pracę
    przed facetem 49 lat ze średnim, o jakieś 23 lata bliżej początku kolejki.

    Marek

  • 45. Data: 2005-09-02 21:13:42
    Temat: Re: Czy to wolna amerykanka... - długie!
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    > Mowie natomiast o ludziach, ktorzy biora cokolwiek, jakkolwiek
    > i na jakichkolwiek warunkach w ramach faktycznej docelowej pracy
    > bez szukania mozliwosci poprawy swojej sytuacji. Tych mi jakos
    > kompletnie nie jest zal, wybacz. To ich wybor.

    A jeżeli nie masz za co żyć???
    Jeśli odcięli Ci już gaz, telefon, zalegasz za czynsz, kombinujesz,
    żeby nie odcieli Ci prądu, bo ciężko bez tego przeżyć (nawet wody
    na herbatę grzałką nie zagotujesz), masz dwójkę uczących się dzieci
    i mieszkasz w mieście (dobrze, jak to jest jeszcze w mieście), gdzie
    jest 37% bezrobotnych???
    Wiesz, ile jest takich ludzi??? A to nie są jeszcze ci w najtrudniejszej
    sytuacji.
    Wiesz, po prostu niektórzy chcą przeżyć. Powinnaś ich właśnie
    rozumieć, bo tak chcą jeszcze coś robić, a przecież mogliby się
    położyć, zdechnąć i nikt by nie zauważył. Albo chodzić do pomocy
    społecznej i domagać się ciągłego wspierania.

    > Wyksztalcenie mozna uzupelniac przez cale zycie, nie ma tutaj
    > ograniczen wiekowych przeciez. Jezeli ktos tak czy inaczej nie
    > ma pracy, siedzi w domu i zastanawia sie co ze soba zrobic, to
    > co stoi na przeszkodzie zeby sie w tym czasie doksztalcic?

    A za co???
    Szkoły policealne jeszcze można ukończyć za darmo (jeszcze
    można takie znaleźć).
    A teraz załóżmy, że ktoś mieszka w mieście, gdzie jest jakaś
    uczelnia i ma możliwość dostania się na studia dzienne.
    W jaki sposób uczyć się bez książek???
    Nawet używane kosztują. Pożyczanie? Jak długo tak można?
    Ksero? To kosztuje najczęściej więcej niż książka.
    A zresztą skąd wziąć pieniądze, nawet na te kilka kartek???

    Słyszałam opinie, że bezrobotni nie chcą brać udziału w bezpłatnych
    szkoleniach organizowanych przez urzędy pracy. Tymczasem w moim
    mieście wszyscy się o takie szkolenia biją - dochodzi do przypadków,
    w których jakiś bezrobotny zgłasza na policję, że jego kolega dostał
    się na szkolenie, bo 'skorumpował' urzędniczkę.

    > Przyczyny osobiste mozna sobie zabrac ze soba.

    Czy również współmałżonka, który ma najlepszą pracę, jaką jest
    w stanie dostać, właśnie tutaj???
    Ma tylko z mojego powodu szukać nowej, zwłaszcza że dla niego
    to duże ryzyko, bo jest po czterdziestce?
    A może założymy, że np. w takim Krakowie, to ja sobie jakiegoś
    'zastępczego' małżonka znajdę? :)))
    A zresztą: po co się widywać z rodziną codziennie? Pewnie sobie
    mąż sam poradzi z dziećmi, albo znajdzie kogoś do pomocy ;)))
    (bo teściowie i rodzice mają własne sprawy albo mieszkają zbyt
    daleko).

    > pracy mozna poszukac _przed_ przeprowadzka. Podjechac z raz
    > w tygodniu do tego wiekszego miasta, przejsc sie po firmach,
    > porozmawiac, poumawiac. Nie ma za co? A na stopa chocby, to
    > nic nie kosztuje, prawda?

    Jakbyś miała dwudziestoparoletnią córkę, która jeździła by
    stopem w poszukiwaniu pracy, to jak byś się czuła???
    Namawiałabyś ją do robienia tego dalej???
    Nic nie kosztuje? Kierowcy chcą teraz opłaty za podwiezienie.
    Czasem ceną jest uraz psychiczny po gwałcie, a czasem... życie...
    (bo znajdą się np. tacy, którzy będą chcieli 'uczcić' swoje
    urodziny).

    Jeśli jest interesujące ogłoszenie, ale w Krakowie, to rozumiem,
    że mam jechać stopem 400 km??? Nie ma sprawy! Po 2 dniach
    jazdy, z nocowaniem na dworcu, odświeżę się w miejskiej fontannie
    (żeby było taniej). Gorzej będzie w zimie.

    > I dopiero po znalezieniu, zwinac sie
    > z dotychczasowego miejsca i na spokojnie przeprowadzac.

    A po roku nienagannej pracy pracodawca powie, że przyszedł czas
    na zmiany (czytaj: zwalniam pana/panią) i znowu przeprowadzka?

    'Przechodzenie' się po firmach nie działa tak, jak kiedyś, bo wszyscy
    to robią.
    Dzisiaj najczęściej nie chcą w ogóle z Tobą porozmawiać, choćbyś
    ich 'zgwałciła'. Nie do wszystkich firm można tak po prostu wejść,
    bo jest jakaś portiernia i wpuszczają tylko umówionych.
    A umówić się nie można, bo traktują jak natręta - słyszę, że nie ma
    pracy, nie będzie, że mają tu całe kartony takich dokumentów jak
    moje, a na moje stwierdzenie, że w takim razie dołożę jeszcze i swoje
    do tej 'kupki', to słyszę co najwyżej - proszę zostawić na portierni.

    Odnoszę wrażenie, że co niektórzy myślą, że wszyscy mają wyższe
    studia i dyplom MBA.
    Spora część naszego społeczeństwa ukończyła tylko zawodówkę,
    albo ma tylko wykształcenie średnie.
    Nie licząć sklepów, firm zatrudniających 'fizycznych' -
    firmy chcą teraz zatrudniać tych w wykształceniem wyższym.
    Wszystkie instytucje państwowe są teraz zobligowane
    do zatrudniania osób z wyższym.

    W firmie mojego męża zwolniono wszystkich, którzy mieli
    wykształcenie średnie i wszystkich po 45 roku życia (niezależnie
    od wykształcenia) - to była już trzecia reorganizacja (czytaj: 'czystka')
    w ciągu dwóch lat - założenia tej ostatniej, to zwolnienie 800 osób
    w całym kraju.

    Nie wszyscy są tacy zdolni, nie wszyscy są w stanie się czegoś
    więcej nauczyć. Czy odmówisz im prawa do życia???
    Czy potępisz ich za to, że nie próbują się kształcić, nie mają wyższych
    ambicji, a tylko chcą spokojnie żyć???
    Ludzie są różni i nie wszyscy muszą uczestniczyć w wyścigu szczurów.

    > Bez korepetycji tez sie da uczyc, zapewniam. Ten koszt mozna
    > wiec spokojnie pominac, ewentualnie po znajomych poszukac czy
    > rozliczyc sie bezgotowkowo.

    A to już bywa różnie, bo np. w nauce języka obcego ważna jest
    odpowiednia wymowa. Nie wiem, jak można się nauczyć języka obcego
    samodzielnie, jeżeli nie ma pieniędzy na książki, kasety?
    Pomyśl o ludziach, którzy nie mają w dzisiejszych czasach łazienki i myją
    się w misce - nie dlatego, że tak chcą, tylko nie ma pieniędzy na materiały.

    > Ale tak, to jest spory problem. Czytalam niedawno wypowiedz
    > jednej matki, ktora jasno mowila ze jej dzieci szkol nie beda
    > konczyc, bo jak dostaje jakiekolwiek pieniadze to wyda je na
    > dom i jedzenie a nie na nauke dla dzieci.
    >
    > zeby nie dawac tam ludziom gotowki "na dzieci", bo ta gotowka
    > wcale na dzieci nie pojdzie.

    Po jednej wypowiedzi oceniłaś całą sytuację na wsiach i w ubogich
    rejonach??? Rozumiem, że zaraz odpowiesz, że w tych byłych
    PGR-ach to rodzice tylko wydają pieniądze na picie jaboli???

    > 1. Dofinansowanie podrecznikow i potrzebnych do nauki rzeczy,
    > przy czym wszystkie one nalezalyby do szkoly, znajdowaly sie
    > w tej szkole a uczniom bylyby wypozyczane na okres nauki.
    > Zapobiegnie to sprzedawaniu ich przez rodzicow.

    Z tym się akurat zgadzam. Kiedyś były czasy, że wszystkie podręczniki
    tak właśnie funkcjonowały i wcale nie był to taki zły pomysł.
    Nie wiem, czy wiesz, ale w tej chwili już sporo szkół właśnie tak robi
    (dla uboższych dzieci).

    > 2. Dofinansowanie wyzywienia dzieci i mlodziezy uczacej sie, na
    > terenie szkoly. W tym momencie rodzicom bedzie wrecz na reke
    > zeby dzieciak do tej szkoly latal, bo nazre sie i nie mniej
    > bedzie kosztowalo wykarmienie go w domu.

    No to przecież też już robią. A o akcji Pajacyk słyszałaś?
    Ciekawa była reklama tej akcji - adekwatna do dyskusji w tym wątku:
    lalka Barbie pyta Kena: "Co będzie dzisiaj na deser?", a drewniany
    pajacyk, półkę niżej (!) - myśli: "Czy będzie dzisiaj obiad?"
    Ja widzę, że niepotrzebna była ta reklama, bo ci w tym wątku, którzy
    mają takie cudowne rozwiązania na wszystko - nie wiedzą o co chodzi...

    > Chodzi generalnie o to, zeby maksymalnie odejsc od pomocy stricte
    > gotowkowej, bo wiadomo z gory ze te pieniadze po trafieniu w rece
    > rodzicow, na nauke dzieciakow nie pojda. Albo pojda sporadycznie.
    > Z drugiej strony dac cos, co sprawi ze z punktu widzenia tychze
    > rodzicow, wygonienie dzieciaka do szkoly bedzie pozytywne.

    A myślisz, że ci rodzice nie dali by wszystkiego dla swoich dzieci???
    Czy posądzasz ich o brak matczynej/ojcowskiej troski o ich przyszłość???
    Pomijam wypadki skrajne, ale Ty tak uogólniasz, aż się chce płakać...

    > Te dzieci to jej sie znikad nie wziely zauwaz... Kwestia tego
    > ktora czescia ciala sie mysli. Nalezaloby glowa, i sie jednak
    > nie rozmnazac jak nie ma ku temu warunkow.

    No nie, teraz to już przesadzasz na całego!
    Wytłumacz to wdowom, wytłumacz matkom, które się rozwiodły,
    a ojciec nie płaci.
    Jeśli kobieta miała 10 lat temu pracę i nie przeszkaszało jej to
    w urodzeniu trójki dzieci, które mogła wysłać do przedszkola i dalej
    pracować, a dzisiaj nie ma pracy - to ma je zabić??!!
    Znowu posługujesz się uogólnieniem - przypadkami, gdzie 'co rok
    to prorok'. Pamiętaj jednak, że mamy niż demograficzny, kobiety teraz
    nie decydują się na dziecko (bo im to w karierze przeszkadza - nie mają
    czasu, boją się utraty pracy), albo decydują się bardzo późno (wcześniej
    nie miały czasu, a teraz strach i ostatni dzwonek).
    W tym układzie, to może tak być, że to właśnie dzieci z tych wielodzietnych
    rodzin będą większością społeczeństwa. To one powinny zarabiać, abyś
    Ty mogła mieć wypłacowną emeryturę.

    Kiro, dlaczego Ty na podstawie pojedynczych przypadków tak bardzo
    uogólniasz. Nie jesteś w tym osamotniona, ale po prostu nie rozumiem,
    jak można myśleć o innych tak 'z góry', z wysokiego stołka.
    Po wcześniejszych Twoich postach miałam wrażenie, że jesteś kobietą
    dojrzałą, z doświadczeniem. Myślę, że takie osoby są trochę inaczej
    nastawione do tych 'innych', nie ze 'swojej' grupy.
    Ale chyba się rozczarowałam... ? :) ? :(

    A propos hasła: "najedzony głodnego nigdy nie zrozumie":
    =======================================
    Na szkoleniu pewnej grupy bezrobotnych, gdzie padło stwierdzenie
    od kogoś, że jest mu trudno przeżyć - pani - szkoleniowiec,
    stwierdziła, że: "no tak, ja Was rozumiem, sama się zastanawiam,
    co ja dzisiaj wleję do samochodu [w domyśle - benzyna]".
    Całą resztę po prostu zatkało, aż jedna kobieta krzyknęła, że
    ona się zastanawia, co dzisiaj wleje DO GARNKA!

    --
    Koziorozec

  • 46. Data: 2005-09-02 22:35:52
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Koziorozec [Fri, 2 Sep 2005 23:13:42 +0200]:

    > A jeżeli nie masz za co żyć???

    To wtedy lapie cokolwiek do czasu, kiedy podciagne sie nieco
    i bedzie mnie "stac" na cos lepszego. Nie urodzilam sie z fura
    forsy, moja rodzina majatki juz dawno potracila. Wbrew temu
    co Ci sie pewnie wydaje, zdarzaly mi sie rozne sytuacje w zyciu.
    Na sytuacje wplywu nie mam, na to co z nimi robie -- zawsze.

> [...]
    > na herbatę grzałką nie zagotujesz), masz dwójkę uczących się dzieci
    > i mieszkasz w mieście (dobrze, jak to jest jeszcze w mieście), gdzie

    Nie wiem, nigdy do takiej sytuacji nie dopuscilam i zapewniam
    Cie, ze nie dopuszcze. Ale sytuacje bez wyjscia nie istnieja,
    kwestia uporu. Mialam w technikum kumpla, ktory pochodzi z tej
    tak tu z uporem walkowanej wielodzietnej, biednej wiejskiej
    rodziny. Dal sobie rade bo uparl sie, ze zmieni swoje zycie.

    Dla mnie bezrobocie oznacza tylko brak etatow. Nie oznacza
    natomiast, ze nie ma co ze soba zrobic.

    > Wiesz, ile jest takich ludzi???

    Wiem. I juz pisalam, nie czepiam sie absolutnie tych, ktorzy
    faktycznie nie sa w stanie. Czepiam sie tych, ktorzy mimo ze
    maja calkiem sporo, nic z tym nie robia bo wola siedziec na
    dupskach i czekac az ktos im da posadke. I czepiac sie bede.

    > A za co???

    Jak za co? Sorki, taki jeden ;) tutaj pisze ze chce sie nauczyc
    robic strony WWW, ma dostep do Internetu w ktorym jest od zarabania
    roznych tutoriali i podrecznikow i co robi? Nic nie robi. Mimo ze
    juz mu nawet tutaj pare osob powiedzialo ze tak tez sie da. Ale on
    nie ma czasu. No to jak nie ma to niech nie narzeka.

    Nie kazdy rodzaj nauki wymaga nakladow finansowych, masy rzeczy
    mozna sie nauczyc samodzielnie, wymieniajac sie z kims na costam
    innego, cwiczac prywatnie u siebie w domu. I akurat informatyka
    (w potocznym tego slowa znaczeniu jakby sie ktos czepil) jest
    taka dziedzina, w ktorej bardzo duzo mozna samodzielnie. A wrecz
    nalezy samodzielnie. Tylko ten czas sobie trzeba znalezc.

    > A teraz załóżmy, że ktoś mieszka w mieście, gdzie jest jakaś
    > uczelnia i ma możliwość dostania się na studia dzienne.
    > W jaki sposób uczyć się bez książek???

    Biblioteki pozamykali?

    > Nawet używane kosztują. Pożyczanie? Jak długo tak można?

    5 lat zdaje sie. Tak, znam takich. Tak, skonczyli studia.
    Nie, nie na samych najnizszych ocenach.

    > Słyszałam opinie, że bezrobotni nie chcą brać udziału w bezpłatnych
    > szkoleniach organizowanych przez urzędy pracy.

    Mhm. To miedzy innymi moja opinia, jako ze swego czasu, jak
    jeszcze myslalam ze z ludzmi da sie normalnie, angazowalam sie
    w rozne tego typu pomysly i projekty.

    Inna sprawa, ze wiekszosc takich kursow, z tych ktore mialam
    okazje obejrzec, nieszczegolnie przydatna byla. Nie wiem kto
    to organizuje, ale mam wrazenie ze absolwenci ;>

    > Tymczasem w moim mieście wszyscy się o takie szkolenia biją

    I w jaki sposob ci, ktorzy sie dostali, wykorzystuja je tak
    na codzien, w praktyce?

    > Czy również współmałżonka, który ma najlepszą pracę, jaką
    > jest w stanie dostać, właśnie tutaj???

    Mowilismy o zapadlych wiochach w ktorych nie ma pracy, czy
    cos nam sie w miedzyczasie zmienilo? ;> Ale dobra, moj tato
    wyjezdzal czesto za granice, czasami na rok-dwa, pojawial sie
    raz w miesiacu na weekend. Fakt, nie bylo to najwygodniejsze
    ale najsensowniejsze. Wrocil na dluzej jak juz bylo go stac
    na wlasna firme i zycie znormalnialo.

    Ja rozumiem ze mozna nie miec na to ochoty, tez bym nie miala
    i zapierala sie wszystkimi lapami zapewne. Ale ja nie mam noza
    na gardle; majac go, pewnie przezylabym jakis czas w ten sposob.

    > Ma tylko z mojego powodu szukać nowej, zwłaszcza że dla niego
    > to duże ryzyko, bo jest po czterdziestce?

    Przeciez nikt mu nie kaze jej rzucac. Ale szkodzi w czyms
    rozejrzenie sie, czy przypadkiem "tam" nie znajdzie sie tez
    jakas sensowna praca? Sprobowanie nic nie kosztuje przeciez,
    a jest to niezerowa szansa na poprawe sytuacji rodziny.

    > A może założymy, że np. w takim Krakowie, to ja sobie jakiegoś
    > 'zastępczego' małżonka znajdę? :)))

    A to jak juz sobie chcesz :))))

    > Jakbyś miała dwudziestoparoletnią córkę, która jeździła by
    > stopem w poszukiwaniu pracy, to jak byś się czuła???

    Jak, pardon, ostatnia fizda ktora nie potrafila wlasnemu
    dziecku zapewnic odpowiednich warunkow zycia. I w tej chwili
    robie wlasnie wszystko, zeby sie tak za te 20 lat nie czuc.

    > Namawiałabyś ją do robienia tego dalej???

    Nie no, oczywiscie ze nie, kupilabym jej flaszke i razem
    urznelybysmy sie jeczac jak nam zle i paskudnie jest...

> [...]
    > Czasem ceną jest uraz psychiczny po gwałcie, a czasem... życie...
    > (bo znajdą się np. tacy, którzy będą chcieli 'uczcić' swoje

    No to musial ten stop solidnie zdziczec, bo jezdzac ta metoda
    po kraju jakos nie zdarzylo mi sie zeby mnie zadzgali. Chyba
    ze cos mnie ominelo ;>

    > Jeśli jest interesujące ogłoszenie, ale w Krakowie, to rozumiem,
    > że mam jechać stopem 400 km??? Nie ma sprawy!

    Skupic sie na konkretnym miescie, zebrac oferty, poumawiac sie
    tak, zeby obskoczyc w ciagu 2-3 dni jak najwiecej z nich, na
    szybko zorganizowac sobie jakies spanie -- byly podpowiedzi jak.

    > A po roku nienagannej pracy pracodawca powie, że przyszedł czas
    > na zmiany (czytaj: zwalniam pana/panią) i znowu przeprowadzka?

    A to juz ryzyko kazdego etatowca. Jak dla mnie ono jest za duze.
    Z drugiej strony, jak dla mnie takze wybor pomiedzy "napewno nie
    mam pracy" a "byc moze strace prace w przyszlosci" jest prosty.

    A Ty co proponujesz? Usiasc na tylku i nie robic nic?

    > Odnoszę wrażenie, że co niektórzy myślą, że wszyscy mają wyższe
    > studia i dyplom MBA.
    > Spora część naszego społeczeństwa ukończyła tylko zawodówkę,
    > albo ma tylko wykształcenie średnie.

    Ano. Ja mam srednie wiec wiem ze tacy tez sa ;)

    > Nie wszyscy są tacy zdolni, nie wszyscy są w stanie się czegoś
    > więcej nauczyć. Czy odmówisz im prawa do życia???

    A gdzie ja im odmawiam prawa do zycia? Stwierdzam tylko, ze
    niestety ale to zycie ma taka jakosc, jaka sobie jestes sama
    w stanie zalatwic. Jesli nie potrafisz to nie potrafisz, nie
    masz powodu plakac bo to Twoje prywatne zycie.

    > Czy potępisz ich za to, że nie próbują się kształcić, nie
    > mają wyższych ambicji, a tylko chcą spokojnie żyć???

    No ale jesli to ich swiadomy wybor, to czego jecza ze im zle?

    > Ludzie są różni i nie wszyscy muszą uczestniczyć w wyścigu szczurów.

    Nie musza i wrecz nie powinni. Ale -- jak wyzej...

    > A to już bywa różnie, bo np. w nauce języka obcego ważna jest
    > odpowiednia wymowa. Nie wiem, jak można się nauczyć języka obcego
    > samodzielnie, jeżeli nie ma pieniędzy na książki, kasety?

    Nie wiem, ja sie nauczylam podstaw w knajpie ;) a reszty przy
    okazji pomagania kumplowi, w miedzynarodowej firmie gdzie nie
    bylo sily, albo gadasz albo sie nie porozumiesz.

    > Pomyśl o ludziach, którzy nie mają w dzisiejszych czasach
    > łazienki i myją się w misce - nie dlatego, że tak chcą, tylko
    > nie ma pieniędzy na materiały.

    No to czekam na Twoja propozycje: co z tymi ludzmi zrobic?
    Moim zdaniem jedynym wyjsciem jest dla nich dostosowanie sie
    do rzeczywistosci, albo tak im juz zostanie. A jak brzmi Twoj
    pomysl na zrobienie z nimi czegos?

    > Po jednej wypowiedzi oceniłaś całą sytuację na wsiach i w ubogich
    > rejonach???

    google.pl ==> slownik ==> przyklad

    > Rozumiem, że zaraz odpowiesz, że w tych byłych PGR-ach to
    > rodzice tylko wydają pieniądze na picie jaboli???

    Etam, po co mam cos mowic jak lepiej wiesz co powiem? :)

    > No to przecież też już robią.

    No wiec skoro daja tym dzieciom pomoce naukowe i podreczniki
    i karmia je w szkole, to czego im Twoim zdaniem jeszcze brak
    do skonczenia tych szkol i zdobycia wyksztalcenia?

    > Ja widzę, że niepotrzebna była ta reklama, bo ci w tym wątku,
    > którzy mają takie cudowne rozwiązania na wszystko - nie wiedzą
    > o co chodzi...

    Nie ogladam TV od paru lat, wiec ja jej nawet nie widzialam.

    > A myślisz, że ci rodzice nie dali by wszystkiego dla swoich
    > dzieci???

    Byc moze by dali, byc moze nie. Nie wszyscy rodzice sa swieci,
    czesc to faktycznie beznadziejne przypadki. A nikt nie ma czasu
    ani pieniedzy na sztab specjalistow oceniajacych na co zostanie
    spozytkowany zasilek pieniezny. Dlatego praktyczniejszym w tym
    momencie rozwiazaniem jest uwalic pieniezne i zapewnic tylko
    pomoc konkretnie ukierunkowana i co najwyzej rzeczowa.

    > Pomijam wypadki skrajne, ale Ty tak uogólniasz, aż się
    > chce płakać...

    To Ty uogolniasz. Ja dosc dokladnie rozgraniczam poszczegolne
    grupy ludzi o ktorych pisze.

    > No nie, teraz to już przesadzasz na całego!

    Nie, tylko podpuszczam.

    > Wytłumacz to wdowom, wytłumacz matkom, które się rozwiodły,
    > a ojciec nie płaci.

    I nie wziely nawet przez chwile pod uwage, ze moze sie zdarzyc
    tak, ze zostana same? Jesli nie, to ja pod znakiem zapytania
    stawiam ich umiejetnosc kojarzenia spotykanych na codzien
    sytuacji z realnym zyciem. W tym realnym zyciu malzenstwa sie
    czasami rozpadaja, a ludzie czasami umieraja -- i sa to tylko
    niektore sytuacje, jakie nalezaloby rozwazyc.

    > Jeśli kobieta miała 10 lat temu pracę i nie przeszkaszało jej to
    > w urodzeniu trójki dzieci, które mogła wysłać do przedszkola i dalej
    > pracować, a dzisiaj nie ma pracy - to ma je zabić??!!

    Mhm, a miesko ugotowac, a ze skorek zrobic sobie torebke.
    Chcialas mnie zszokowac? Nie wyszlo. Chcialas sprowadzic
    sytuacje do absurdu? To ja sie dolaczylam; ciagniemy ten
    absurd dalej, czy pogadamy normalnie?

    > W tym układzie, to może tak być, że to właśnie dzieci z tych
    > wielodzietnych rodzin będą większością społeczeństwa. To one
    > powinny zarabiać, abyś Ty mogła mieć wypłacowną emeryturę.

    Nie ja, ja na emeryture przechodze w wieku 35 lat co juz sobie
    dawno postanowilam. Nie bierzesz natomiast pod uwage jednego,
    dosc ciekawego czynnika: skoro pracownikow bedzie coraz mniej,
    a bedzie coraz mniej, to zmniejszy sie tez konkurencja na rynku
    pracy. Sytuacja wiec sama sie unormuje -- z punktu widzenia
    tych pracujacych rzecz jasna.

    A to, ze system emerytalny mamy idiotyczny, to zadna nowosc
    chyba? Ktos jeszcze wierzy w to, ze ten system przetrwa? Ja
    od dawna nie, stawiam ze jeszcze z 15 lat i obciazenia na tyle
    przekrocza wplywy, ze to sie po prostu wypierdoli.

    > Kiro, dlaczego Ty na podstawie pojedynczych przypadków tak
    > bardzo uogólniasz.

    Bynajmniej. To nie ja uogolniam, to Ty czytajac wybiorczo
    rozciagasz moje konkretne przyklady na wszystkich, ktorzy
    maja podobna sytuacje. Zwracalam juz na to innym uwage, ale
    cos mi sie zdaje ze ponowne zwracanie na to uwagi nie ma
    wiekszego sensu. I tak kazdy czyta to, co chce przeczytac.

    > Ale chyba się rozczarowałam... ? :) ? :(

    A to juz sama sobie ocen.

> [...]
    > Całą resztę po prostu zatkało, aż jedna kobieta krzyknęła, że
    > ona się zastanawia, co dzisiaj wleje DO GARNKA!

    Widzialam lepsze, bodajze w jakims serialiku dla mlodziezy. Klasa
    dzieci VIPow, nauczycielka mowi ze ktostam byl bardzo glodny bo
    nie mial chleba. Glos z sali "to nie mogl ciasta sobie wziac?".

    Tylko -- co takie anegdoty realnie zmieniaja? Nadal kazdy z nas
    odpowiada za siebie, nadal sytuacje mamy taka jaka mamy, i nadal
    ci, ktorzy faktycznie nie sa nijak w stanie siebie utzymac sa
    mniejszoscia. Gros ludzi, ktorzy tak mnie draznia swoimi "BO MI
    NIE CHCA DAC" to po prostu ci, ktorym sie nie chce samemu wziac.

    I nie, nie pisze o wszystkich, wyraznie napisalam o kim to bylo
    wiec nie wyskocz mi znow z uogolnianiem.

    Kira

  • 47. Data: 2005-09-03 06:05:17
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Koziorozec" <k...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:dfafah$inp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]

    > nastawione do tych 'innych', nie ze 'swojej' grupy.
    > Ale chyba się rozczarowałam... ? :) ? :(

    Kira tak "uogólnia" bo w ŻADNYM tekscie jaki był tutaj napisany przez
    obronce bezrobotnym nie ma ŻADNEJ propozycji zrobienia czegoś przez
    bezrobotnego. Sa tylko pretensje i wymagania od wszystkich innych. Spójrz na
    swój tekst u góry.
    Najbardziej mnie właśnie śmieszy tłumaczenie własnego próżniactwa niechęcią
    do brania udziału w "wyścigu szczurów", gdy jednocześnie pokazuje sie, że
    nie bierze sie udziału nawet w "wyścigu ślimaków". Ja nie mam ochoty byc
    pilotem samolotu i nie płaczę, że nikt mi nie samolotu do kierowania i
    zarobków pilota. Tymczasem dużo tu wypowiadających zachowuje sie jak
    "rozwleczone" pięcioletnie dziecko- bo tylko dzieci żądają od rodziców nie
    zastanawiając się skąd sie to weźmie. Kogoż innego ma obchodzic bardziej
    twój żołądek niż ciebie samego? Kto wam takich bzdur naopowiadał, że sie
    komukolwiek coś należy z samego powodu, że potrzebuje?
    Jeszcze to kretyńskie wyszukiwanie u rozmówcy młodego wieku i braku
    doświadczenia życiowego, co ma tłumaczyć jego niezrozumienie sytuacji.
    Przecież to wy 40 letnie "dziadki" powinniście dawać przykład, że nie ma nic
    na świecie za darmo a tymczasem skamlecie pod kościołem o jałmużne i
    zagryźlibyście każdego, kto wam każe wstać z kolan i sie umyć.
    Ja rzeczywiście nie zrozumiem nigdy części ludzi, bo mnie byłoby po prostu
    wstyd przed wlasnymi dziećmi zachowywać się jak ostatnia łajza a dla wiele
    tu osób sposobem na zycie stało sie wynajdywanie własnych słabości i
    chwalenie sie nimi przed całym światem.

    vertret

  • 48. Data: 2005-09-03 07:16:25
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: vertret [Sat, 3 Sep 2005 08:05:17 +0200]:

    > Kira tak "uogólnia" bo w ŻADNYM tekscie jaki był tutaj napisany
    > przez obronce bezrobotnym nie ma ŻADNEJ propozycji zrobienia
    > czegoś przez bezrobotnego.

    Malo tego: w zadnym z tych postow nie ma nawet najmniejszej, tyciej
    propozycyjk co z tymi bezrobotnymi wlasciwie zrobic. Owszem, jest
    masa opowiesci jak im jest zle i ze powinno mi byc ich szkoda. No,
    mi ich moze byc bardzo szkoda, ja moge nawet nad nimi plakac rzewnymi
    lzami -- tylko co, najedza sie za to? czynsz oplaca? dzieciaki wysla
    do szkoly czy na wakacje? Nie, prawda? Wiec jaki jest tego sens?

    No ale ok, zalozmy sobie na chwile ze ci ludzie to sa kompletnie
    bezwolne istoty nie majace wplywu na wlasne zycie -- czyli takie,
    jakimi ich tu niektorzy maluja.

    Jak brzmia propozycje ich bezwzglednych obroncow? W jaki sposob
    tych ludzi nakarmic? Kto ma im kupic ubrania? Kto ma sie zajac
    ich dziecmi, wyksztalcic je? Skoro juz ustaliliscie, ze:
    a) oni sami tego nie powinni robic, i:
    b) musza miec zapewnione warunki do zycia
    -- to ja sie pytam: kto i w jaki sposob ma im je zapewnic?

    Znajdzie sie choc jeden odwazny, ktory sprobuje odpowiedziec?

    Kira (ja prywatnie nie widze problemu: przywrocic niewolnictwo,
    niech sobie ci, ktorzy twierdza ze i tak nie maja zadnego
    wplywu na swoje zycie zostana niewolnikami. chetnie zapewnie
    im i mieszkanie, i jedzenie i opieke medyczna. ktos chetny?
    bo jesli nie ma chetnych, to moze jednak ludzie lubia miec
    wplyw na swoje zycie, co?)
    (tak, to byla ironia)

  • 49. Data: 2005-09-03 07:16:44
    Od: Kira <c...@-...pl>

> [...]

    > czegoś przez bezrobotnego.

    Malo tego: w zadnym z tych postow nie ma nawet najmniejszej, tyciej
    propozycyjki co z tymi bezrobotnymi wlasciwie zrobic. Owszem, jest

  • 50. Data: 2005-09-03 09:55:43
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Koziorozec <k...@T...pl> napisał(a):

    > A jeżeli nie masz za co żyć???
    ..
    > Wiesz, ile jest takich ludzi??? A to nie są jeszcze ci w najtrudniejszej
    > sytuacji.
    ..

    Ludzie, którzy są najtrudniejszej sytuacji, nie są obecni w necie,
    bo najczęściej nie stać ich nawet na najsłabszy komputer, więc wygląda
    na to, że są w mniejszości. Dla wielu dyskutantów świat bez dostępu
    do netu nie istnieje, na takiej samej zasadzie, że nie istnieje informacja,
    której nie można znaleźć w necie.

> [...]
    > Ksero? To kosztuje najczęściej więcej niż książka.
    > A zresztą skąd wziąć pieniądze, nawet na te kilka kartek???

    Najwięcej krzyczą i oczerniają bezrobotnych tacy, którzy ukończyli studia
    za darmo, lub przy pomocy sponsorów. Nie można być dobrym na sudiach
    i jednocześnie super czynnym zawodowo, żeby na nie zarobić i jeszcze
    utrzymac siebie, a może i rodzinę. A poza tym nawet skończenie studiów,
    pracy bezrobotnemu nie zapewni - zwłaszcza gdy jest poza obecnym przyjętym
    podstawowym przedziałem wiekowym dla czynnych zawodowo.
    O płatne studia też najwięcej krzyczą tacy, którzy ukończyli je za darmo.

> [...]
    > w których jakiś bezrobotny zgłasza na policję, że jego kolega dostał
    > się na szkolenie, bo 'skorumpował' urzędniczkę.

    Nie wiem na ile to reguła, ale zapewne tak.
    Nawet przy okazji szkoleń dla bezrobotnych jest dyskrykminacja.
    Dla osób do 25 roku życia, są kursy np. na admina sieci lokalnej,
    na grafika komputerowego, czy serwisanta komputerów.
    Dla osób po 25 roku życia, są kursy np. na brukarza, murarza, magazyniera
    rajdowca na wózku widłowym, itp.

    Wykopaliska świadczą o tym, że ludzie epoki kamienia łupanego bardziej dbali
    o swoich słabszych i chorych niż teraz nowa polska cywilizacja
    postsolidarnościowa.

> [...]
    > firmy chcą teraz zatrudniać tych w wykształceniem wyższym.
    > Wszystkie instytucje państwowe są teraz zobligowane

    Sądząc po wypowiedziach, to na tej grupie lub podobnych, większość
    stanowią tacy, którzy z racji wieku, wykształcenia i zawodu, nie mają
    problemów i generalizują, oceniajac wszystkich i wszystko swoją miarą.

> [...]
    > od wykształcenia) - to była już trzecia reorganizacja (czytaj: 'czystka')
    > w ciągu dwóch lat - założenia tej ostatniej, to zwolnienie 800 osób

    To jest bardzo częste zjawisko, bo wyższe wykształcenie się bardzo
    zdewaluowało - wyższe mają z porywach również np. barmani i kelnerki w pubach.
    Nawet na takich z umową na czas nieokreślony jest wymyślony sposób,
    wystarczy zlikwidować stanowisko, lub zmienić warunki umowy w sposób nie do
    przyjęcia. No i 40+ przestaje się pałętać pod nogami i zużywać powietrze.

> [...]
    > ambicji, a tylko chcą spokojnie żyć???
    > Ludzie są różni i nie wszyscy muszą uczestniczyć w wyścigu szczurów.

    Dla młodego wilka wygłodzonego brakiem lub niedostatkiem sukcesu, wszyscy
    są zdrowi, zdolni i wykształceni - bo tylko w takim towarzystwie się obraca.

    > Po jednej wypowiedzi oceniłaś całą sytuację na wsiach i w ubogich
    > rejonach??? Rozumiem, że zaraz odpowiesz, że w tych byłych
    > PGR-ach to rodzice tylko wydają pieniądze na picie jaboli???

    Nie wszyscy bezrobotni to złodzieje, pijacy i nieroby.
    Ilość miejsc pracy spadła tak drastycznie, że jeżeli na każdy wakat
    jest min. 100, a na lepsze min. 1000 chętnych, to siłą rzeczy 99-999
    kandydatów musi odpaść - a to wcale nie jest jednoznaczne z tym, że oni
    są do niczego. To ilość miejsc pracy jest za mała.

> [...]
    > Całą resztę po prostu zatkało, aż jedna kobieta krzyknęła, że
    > ona się zastanawia, co dzisiaj wleje DO GARNKA!

    Przed zamkniętą fabryka stoi tłumek zwolnionych - wygłodzonych i obdartych.
    Obok przed swoją limuzyna stoi właściciel - dobrze ubrany i odżywiony,
    z cygarem w zębach - i mówi: wy tylko straciliście pracę, a ja zbankrutowałem.

    Marek