PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy

  • 1. Data: 2005-09-01 06:09:00
    Temat: Czy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy
    Od: "Pawel" <d...@o...pl>

    Witam
    Moja znajoma pracuje w sieci marketow na 1/4 etatu. Grafik jest tam ustawiany na
    caly tydzien i bardzo nieregularnie (np w poniedzilek po poludniu a wtorek i
    sroda ma wolne i reszta tygodnia na rano). Niestety maja tam brzydki zwyczaj
    ustawiania bardzo niewielu osob na zmiany a pozniej "dodzwaniaja". Czyli np
    myslisz ze masz piatek wolny a dwa dni przed dzwonia ze musisz przyjsc do pracy
    i nie ma dyskusji ze juz masz jakies plany (np lekarza). Czy tak mozna? Czy jest
    to regulowane jakims prawem. Czy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde
    skinienie pracodawcy.
    Pozdrawiam
    Pawel T

  • 2. Data: 2005-09-01 07:01:21
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Pawel <d...@o...pl> napisał(a):

    > Czy tak mozna? Czy jest
    > to regulowane jakims prawem. Czy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde
    > skinienie pracodawcy.

    Nie wiem czy jest to regulowane jakiś prawem, ale nawet gdyby było,
    to sieci marketów (i nie tylko) mają prawo w d.... . Jest to udowodnione
    zarówno przez inspektorów pracy, jak i media. No i co z tego? Nic.
    Są wręcz mocarze intelektu, którzy twierdzą, że w Polsce ludzie jeszcze
    pracują tylko dlatego, że pracodawcy omijają wszelkie przepisy z KP,
    a nawet KK na czele, że o konstytucji już nie wspomnę, bo ją omijają nawet
    ci, którzy ją uchwalili.

    Dopiero rozpoczęły się nieśmiałe próby sądownego udowodnienia pracodawcom,
    że pracownik też człowiek.

    Marek

  • 3. Data: 2005-09-01 07:31:33
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Dopiero rozpoczęły się nieśmiałe próby sądownego udowodnienia pracodawcom,
    > że pracownik też człowiek.

    Ja współczuję tym, którzy muszą sądownie udowadniać, że są ludźmi.

    Jeżeli jednak ktoś żyje jak zwierze i w równym stopniu używa mózg to nie ma
    sie co dziwic, że otoczenie moge go wziąźć za małpiatke.
    I pewnie dlatego te sądowe próby są nieśmiałe, bo te małpiatki bardzo sobie
    chwalą klatkę i tylko czasem popiskują, że słoma na legowisku nie pierwszej
    świeżości.

    vertret

  • 4. Data: 2005-09-01 07:43:50
    Od: "Andy Niemczuk" <l...@u...de>

    "vertret" <vertret@@@op.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > sobie
    > chwalą klatkę i tylko czasem popiskują, że słoma na legowisku nie

    Az zal dupe sciska, jak czlowiek pomysli, ze sa tacy debile jak ty.Kolejny
    palant gloszacy
    zasade "jak ci sie praca nie podoba, to znajdz sobie inna" ? A powiedz mi
    gostku, czy
    ty naprawde zyjesz w Polsce ? Naprawde wiesz jak wyglada sytuacja na rynku
    pracy ?
    Jak wygladaja zasilki dla tych co tejze pracy nie maja ? Czy moze masz
    dobrze
    sytuowanych rodzicow co to synkowi bmw, takie male, tylko 5-ke, funduja ? Bo
    mam wrazenie,
    ze takie farmazony wypisuja tylko ci, co biedy nie zaznali.
    Albo nalezysz do grupy debili, co to wzieli lapowki za umozliwienie
    zawalenia Polski pieprzonymi
    supermarketami i dlatego robia co moga, aby tychze nie probowano zmusic do
    szanowania prawa ?

    Andy

    Najedzony nigdy nie zrozumie glodnego.

  • 5. Data: 2005-09-01 09:35:49
    Od: <a...@n...pl>

    Użytkownik "Andy Niemczuk" <l...@u...de> napisał w wiadomości

    > "vertret" <vertret@@@op.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Az zal dupe sciska, jak czlowiek pomysli, ze sa tacy debile jak ty.

    Ty się chyba zapomniałeś? Jak można nazwać kogoś debilem za to że ma swoje
    poglądy?
    Jakie by one nie były!

    Kolejny
> [...]
    > gostku, czy
    > ty naprawde zyjesz w Polsce ? Naprawde wiesz jak wyglada sytuacja na rynku

    Ja akurat wiem jak wygląda sytuacja na rynku pracy. Nikt mi nigdy nie
    pomógł, żyję w Polsce i jakoś sobie radzę.
    Myślę, że chyba przesadzasz z tymi wypowiedziami.
    Nie ma moim zdaniem niczego złego w tym, że jak Cię źle traktują to szukasz
    innej pracy.
    Jak się ma rozum to coś się w końcu znajdzie.
    To raczej kwestia zarobków.

> [...]
    Bo
    > mam wrazenie,
    > ze takie farmazony wypisuja tylko ci, co biedy nie zaznali.

    A jak rodziców stać na to żeby zapewnić coś swoim dzieciom to chyba nic w
    tym złego.
    Najbardziej drażnią mnie tacy którzy sami nic nie robią, a innym ciągle
    zazdroszczą.
    Lepiej się przyjrzyj bo niektórym całkiem uczciwie pracującym coś wychodzi i
    może warto po prostu wziąć z nich przykład i czegoś się od nich nauczyć.

    > Albo nalezysz do grupy debili, co to wzieli lapowki za umozliwienie
    > zawalenia Polski pieprzonymi
    > supermarketami i dlatego robia co moga, aby tychze nie probowano zmusic do
    > szanowania prawa ?

    Słowa "debil" i "pieprzony" jakoś nie przemawiają do mnie jako dobre
    argumenty w dyskusji...

    > Najedzony nigdy nie zrozumie glodnego.

    Z tym akurat mogę się zgodzić.
    I odwrotnie: głodny rzadko rozumie najedzonego.

    Asia

  • 6. Data: 2005-09-01 09:51:17
    Od: "makro_studio" <m...@p...fm>

> [...]
    > argumenty w dyskusji...

    > Z tym akurat mogę się zgodzić.
    > I odwrotnie: głodny rzadko rozumie najedzonego.

    Amen Asiu!
    Mnie to szlag trafia że wszystkich którzy nie współczują bezrobotnym nazywa się
    bogatymi maminsynkami albo debilami którzy biedy nie zaznali. pfffff! No smiech
    na sali. A niby co w tym złego że człowiek do czegoś dojdzie po cięzkich latach
    charówy zamiast po błogich latach lenistwa na bezrobociu? Mnie też nikt nie
    pomagał a jakoś sobie radzę i nie narzekam, a jak mi sie pare razy praca nie
    podobała to znalazłam inną i jakoś dziwnym trafem bez wielkiego halo ani
    znajomości. Po prostu żeby pracowac to trzeba się napracować. ale co niektórzy
    demokrajca do głowy uderza i biorąc przykład z górników wolą sobie pokrzyczeć
    niż zabrać się do roboty, o wykształceniu już nie mówiąc.

    Pozdrawiam
    A.D.

  • 7. Data: 2005-09-01 09:55:45
    Od: "makro_studio" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Pawel" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest
    > to regulowane jakims prawem. Czy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde

    Jasne że nie, ale skoro ktoś zgodził się na prace w takim systemie to znaczy że
    akceptuje również godziny pracy i niespodziewane telefony. (nawiasem mówiąc
    telefon dwa dni przed to znowu nie tak strasznie. Do mnie dzwonią na dwie
    godziny trzed i nie narzekam bo za to mi płacą).
    A swoją drogą interesujące jest to jak długa dyskusja wywiązuje się na tematy
    związane z łamaniem praw pracowniczych i tym całym lamentem. Ale jak sobie tak
    porównuję ilość postów na grupie w tej sprawie i ilość postów typu: "jak szybko
    zerwać umowę na ores próbny" albo "jak długo można być na chorobowym żeby się
    nikt nie doczepił" to wnioskuję ze Ci pracownicy to wcale tacy biedni nie są bo
    ile im nie zapąłca to sobie dokombinują...

    Pozdrawiam
    A.D.

  • 8. Data: 2005-09-01 10:26:31
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Andy Niemczuk" <l...@u...de> napisał w wiadomości

    > Az zal dupe sciska, jak czlowiek pomysli, ze sa tacy debile jak ty.

    Takim slownictwem wlasnie potwierdzasz to co pisalem.

    > A powiedz mi gostku, czy ty naprawde zyjesz w Polsce ?

    Tak

    > Naprawde wiesz jak wyglada sytuacja na rynku pracy ?

    Coś czytałem i słyszałem.

    > Jak wygladaja zasilki dla tych co tejze pracy nie maja ?

    Coś czytałem i słyszałem.

    > Czy moze masz dobrze sytuowanych rodzicow co to synkowi bmw, takie male,
    tylko 5-ke, funduja ?

    Nie mam juz rodziców wcale, a przywiezli mnie do miasta 33 lata temu jak
    mialem do 1 klasy iść. Na wsi, gdzie sie urodziłem do dzisiaj nie ma asfaltu
    ani telefonu stacjonarnego.

    > Bo mam wrazenie, ze...

    To jest właśnie twój problem, że masz tylko wrażenie.
    Ja sprawdziłem na sobie i dużej grupie znajomych, że sie da żyć na
    "europejskim" poziomie tylko jest jeden drobny warunek. Trzeba chcieć.

    vertret

  • 9. Data: 2005-09-01 11:06:36
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Andy Niemczuk [Thu, 1 Sep 2005 09:43:50 +0200]:

    > Kolejny palant gloszacy zasade "jak ci sie praca nie podoba,
    > to znajdz sobie inna" ?

    No. Ja tez z tych palantow jestem. Jak mi sie umowa nie podoba
    to jej nie podpisuje. Jak juz podpisze, to sie wywiazuje. I nie
    latam po niusach zeby sie poskarzyc jaka to ja biedna jestem.

    > Czy moze masz dobrze sytuowanych rodzicow co to synkowi bmw,
    > takie male, tylko 5-ke, funduja ?

    A dobrze sytuowani rodzice zapewne w rzadzie pracuja, no bo
    skad by sie u uczciwych ludzi pieniadze wziely, nie? Ty, a
    moze to w ogole jakies dziedzictwo od czasow szlacheckich?
    Zainteresuj sie, bo moze nalezy im to ukra... eee... slusznie
    odebrac znaczy, i rozdac darmozjadom?

    Jak ja lubie teorie spiskowe :)))

    > Bo mam wrazenie, ze takie farmazony wypisuja tylko ci,
    > co biedy nie zaznali.

    Owszem. Glownie ci, ktorzy sie cholernie napracowali zeby tej
    biedy nie zaznac. Zazdrosc paskudna rzecz.

    > Najedzony nigdy nie zrozumie glodnego.

    Na jedzenie trzeba sobie zapracowac. Dlatego ten najedzony nie
    ma zazwyczaj czasu ani ochoty chandryczyc sie z glodnym, zeby
    mu wybic ze lba teorie spiskowe "BO TO PRZEZ NICH NIE MAM!!!".

    Kira

  • 10. Data: 2005-09-01 11:14:31
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Kira napisał(a):
> [...]
    > moze to w ogole jakies dziedzictwo od czasow szlacheckich?
    > Zainteresuj sie, bo moze nalezy im to ukra... eee... slusznie
    Ogolnie sie zgadzam. Ale...
    istnieje rzesza ludzi ktorzy w staranaich o prace autoamtycznie sa ta
    slabsza strona i nie moga odrzucic pracy. Osoby bez odpowiedniego
    wyksztalcenia, niemogace wyjechac z przyczyn osobistych do
    innego/wiekszego miasta. Tak, wiem, jesli ktos chcial to mogl sie uczyc
    i wyjsc na czlowieka. Ale co w przypadku dzieci z bylych pgr-ow, terenow
    wiejskich czy tez zapadlych dziur gdzie padl duzy zaklad, glowny
    pracodawca w miescie? Oboje rodzice bez zasilku, szkoly kiepskie, brak
    mozliwosci korepetycji, brak dobrych wzorcow (uczyl sie i do czegos
    doszedl). Czy tez matka wychowujaca samotnie dzieci w wieku szkolnym.
    Albo rzesza 40-50latkow, ktorzy zostali wyksztalceni przez poprzedni
    system, zostali gornikami, hutnikami, szwaczkami itp - jesli ktos przez
    20-30 lat pracowal jako szwazcka i mial zapewniona prace a do tego
    jeszcze jest kobieta, to jest mu ciezko znalezc prace wiec nic dziwnego
    ze chwyta sie kazdej szansy

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl