PracaGrupypl.praca.dyskusje › WWW_ile to kosztuje?

  • 11. Data: 2002-06-29 19:51:34
    Temat: Odp: WWW_ile to kosztuje?
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Rafal Neumann <n...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afl0gk$dak$...@n...tpi.pl...

    > 5-10
    >
    > nie porownuj operatora sieci komorkowej ktory ma ogromny kapital do malej
    > lub sredniej wielkosci studia graficznego

    Wiec moga doplacac do interesu?
    Wielkosc kapitalu akurat nie ma znaczenia.
    Ja np moglbym stwierdzic, ze zainwestowany przez Ciebie kapital (kilknascie
    tys zl) tez jest ogromny (dla mnie), wiec spokojnie mozesz doplacac do
    interesu.

    > to nie jest konkurencja ,tylko nieuczciwa konkurencja - jesli chcesz zeby
    Ci

    Ejze, jesli uzywam np. linuxa, gimpa i mcedita, a jakas firma Windy 2k,
    Photoshopa, Dreamweavera - to stanowie dla niej nieuczciwa konkurencje?
    Place podatki, a jakze, tyle, ze jak kazdy tworca korzystam z 50% kup. To,
    ze mam nizsze koszty to wynik mojej biznesowego know-how, dzieki temu moge
    oferowac nizsze ceny przy porownywalnej jakosci.

    Kwestie osob/firm, korzystajacych z nielegalnego softu zostaw prokuraturze,
    policji i BSA, ew. nieco im pomagajac, jesli chcesz. Jesli chcesz,
    naglasniaj ich zachowanie jako nieetyczne, nawet wsrod klientow, ale nie
    licz na zbytnia aprobate...

    > starczylo na ZUS,podatki i jeszcze pare innych rzeczy to projekt musi
    > odpowiednio kosztowac, bo sa wysokie koszty prowadzenia dzialalnosci jak i
    > zrobienie samego projektu zajmuje sporo czasu
    > inne oferty sa "konkurencyjne", bo nie ponosza wyzej wspomnianych oplat

    Powtarzam - dla endusera taki argument NIE jest argumentem. Dlaczego ma
    placic za to samo wiecej?
    Klient kupuje i placi za rozwiazanie wlasnych problemow, a nie w wlozone w
    projekt "trudy i znoje" tworcow.
    Jesli go przekonasz, ze wyzsza cena wiaze z dodatkowymi korzysciami (support
    itp?) dla niego, to moze kupi drozej.
    Kwestia, jakimi narzedziami robisz projekt, nie jest dla niego istotna i ma
    dla niego zadnych konsekwencji - nie da sie takiego klienta prawnie
    potraktowac jako pasera. A szkoda, to uporzadkowaloby rynek ;)

    Ogolnie - to problem kazdego przedsiebiorcy - jak nie przeinwestowac, a
    utrzymac sie na rynku. Jesli nie stac mnie na drogie narzedzie, posluguje
    sie tanszym, wkladajac w to wiecej pracy wlasnej, ew. leasinguje, ew. kupuje
    i nie narzekam. Sam chcialem.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 12. Data: 2002-06-29 22:02:28
    Temat: Re: WWW_ile to kosztuje?
    Od: "qwert" <p...@p...fm>

    sorki ze tak ciach/nięte ale chcę tylko dodać , że zgadzam się z przedmówcą
    ,
    o to dokładnie mi chodziło ,
    pozdrawiam qwert.

  • 13. Data: 2002-06-29 22:04:08
    Od: "qwert" <p...@p...fm>

    > Z mojej jednak strony wypada mi przeprosić osoby które poczuły sie urażone
    > stwierdzeniem że student zrobi jakiś shit za grosze.

    Ok, o to mi chodziło. Co do strony graficznej to i poważne firmy mają z tym
    spore problemy.
    Pozdrawiam qwert.

  • 14. Data: 2002-06-29 22:46:12
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Twoje koszty to Twoj problem i Twoje ryzyko - najwyzej okaze sie, ze
    > przeinwestowales. Sprytniejsza i tansza konkurencja uzywa
    kradzionych badz

    <SARKAZM>Sprytna, jak ładnie. Jeśli ktoś zaniża ceny, ponieważ zarabia
    używając kradzionego softu, jest po prostu oszustem. To jest
    konkurencja nieuczciwa, a nie 'sprytna'.</SARKAZM>

    > (bardziej etyczna) darmowych programow, co bynajmniej nie oznacza
    nizszej
    > jakosci ich produktow.

    2D - GIMP, zgadza się, jeśli chodzi o web, jest bardzo dobry.
    3D - nie ma właściwie darmowego softu (prócz blendera, który właśnie
    umarł i jest generalnie kosmiczny), oferującego konkretne możliwości.
    Cinema, Lightwave (wymieniając te tańsze), to wszytko po kilkaset $.
    Flash - o popatrz, jest problem. NIE MA darmowego oprogramowania.
    LiveMotion + Illustrator lub Flash + Freehand (niekoniecznie w takim
    zestawie) - to znów kilkaset $.
    Minimalny koszt to cena sprzętu ale jeśli chcesz robić coś bardziej
    skomplikowanego, trzeba pomyśleć już o droższym sofcie. Razem z softem
    pasuje jeszcze mieć legalny OS. Oczywiście pomijam tu zupełnie
    tworzenie warstwy dźwiękowej do projektów flashowych, wtedy koszty
    jeszcze się windują.

    > Twoje ceny z kolei musisz ustalac tez w oparciu o
    stawki/ilosc/jakosc
    > konkurencji. Gdy ta zaniza koszty -> klasyczna wojna cenowa.

    Tak tak, popyt i podaż. Jednak wolny rynek opiera się na pewnych
    zasadach. Uczciwość w ich przestrzeganiu jest weń wpisana, tylko wtedy
    rynek nie ulega degradacji.

    > Btw - zgodnie z Twoja teoria, do dzis komorki powinny dzis kosztowac
    po 5-10
    > tys zl, a minuta rozmowy 10-20 zl, bo przeciez operatorzy poniesli
    > taaaaaaakie koszty....

    Co za bzdura. Zanim operatorzy zainwestowali w cokolwiek, mieli gotowe
    dokładne biznesplany, perspektywy zarobków, bogatych akcjonariuszy i
    taaaaaakie linie kredytowe. Duża firma może pozwolić sobie na bycie
    deficytową przez kilka lat, jeśli tylko przekona banki, że szeroko
    zakrojone inwestycje przyniosą w dłuższym okresie zyski. Operatorzy
    ponieśli taaaaaaaakie koszty, a mimo to zarabiają krocie (słabe wyniki
    finansowe to głównie wynik dalszych, kosztownych inwestycji). Naprawdę
    jesteś tak naiwny, by sądzić, że oni dają ci gwiazdkę z nieba, bo
    telefon "ofiarowują" za kilka złotych? Przecież podpisujesz umowę,
    wedle jej warunków operator na każdym "promocyjnym" aparacie wychodzi
    co najmniej na zero. Jedno - kilkuosobowa firma designerska musi na
    siebie zarobić w ciągu kilku miesięcy ponieważ, wyobraź to sobie, jej
    pracownik/pracownicy muszą jeść. Fiat istnieje, choć ma kilkaset
    milionów dolarów długu ale ma też umowy z bankami, którym nie opłaca
    się póki co jego bankructwo, a mała firma musi sobie szybko odbić cenę
    sprzętu / oprogramowania.

    --
    Michał Gancarski
    w...@e...org.pl

  • 15. Data: 2002-06-30 14:15:30
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Gancarski <w...@e...org.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afldff$l43$...@n...tpi.pl...

    > kradzionych badz
    >
    > <SARKAZM>Sprytna, jak ładnie. Jeśli ktoś zaniża ceny, ponieważ zarabia
    > używając kradzionego softu, jest po prostu oszustem. To jest
    > konkurencja nieuczciwa, a nie 'sprytna'.</SARKAZM>

    1). Nazwalbym go nawet zlodziejem.

    2.) Nie wyrywaj zdan z kontekstu. Post nizej napisalem przeciez, ze od
    zwalczania zlodziejskich firm sa prokuratura i ska.
    Osobiscie nie czuje sie jednak zlodziejem, uzywajac darmowego (NIE
    kradzionego) softu.

    3) Kwestia legalnosci postepowania firmy nie jest istotna dla przecietnego
    klienta - bo nie bedzie on ponosic z tego tytulu zadnej odpowiedzialnosci, w
    szczegolnosci bezzasadny bedzie zarzut paserstwa, zaplaci natomiast taniej
    za podobna jakosc.
    Mozesz sie o tym przekonac, naglasniajac nazwy firm, uzywajace kradzionego
    softu (i zanizajace przez to ceny), odpowiadajac potem przed sadem z KK art.
    212 (chyba, ze dowiedziesz prawdziwosci zarzutu, a z tym bedzie ciezko)

> [...]
    > pasuje jeszcze mieć legalny OS. Oczywiście pomijam tu zupełnie
    > tworzenie warstwy dźwiękowej do projektów flashowych, wtedy koszty

    Jak mowilem, Twoje koszty to Twoj problem. Na Twoim miejscu zainteresowalbym
    sie albo mniej profesjonalnym softem (nawet Paintem mozna wiele zdzialac),
    albo innymi drogami wejscia w posiadanie odpowiedniego softu -> leasing?
    (np. http://www.carcade.katowice.pl/firma/zakres_uslug.ht
    m ) Kredyt bankowy
    lub pozyczka od rodziny? znajomych?

    Osobiscie np. posluguje sie do pisania kodu glownie notepadem i mceditem.
    Owszem, moglbym kupic homesite lub tp, ale wlasciwie po co? Zeby wiecej
    wydac?

    > stawki/ilosc/jakosc
    >
    > Tak tak, popyt i podaż. Jednak wolny rynek opiera się na pewnych
    > zasadach. Uczciwość w ich przestrzeganiu jest weń wpisana, tylko wtedy
    > rynek nie ulega degradacji.

    owszem. Ale od przestrzegania prawa sa: poczucie uczciwosci uczestnikow i
    sady. Nie angazuj do tego nabywcow, bo stajesz sie podobny do naszych
    rolnikow. Jestes sklonny dla specyficznie pojetego patriotyzmu placic
    kilkakrotnie drozej za zywnosc?

> [...]
    > ponieśli taaaaaaaakie koszty, a mimo to zarabiają krocie (słabe wyniki
    > finansowe to głównie wynik dalszych, kosztownych inwestycji).

    Co za bzdura (cytujac):
    1). inwestycji nie wlicza sie w koszty dzialalnosci (istnieja tylko
    ograniczone ulgi inwestycyjne), stad nie pomniejszaja zysku.
    2). KAZDA nowa firma musi liczyc sie pozostawaniem deficytowa przez pewien
    czas (patrz nizej)
    3) KAZDA nowa firma MUSI miec "gotowe dokładne biznesplany, perspektywy
    zarobków". "bogatych akcjonariuszy" - niekoniecznie, ale na tyle zasobnych,
    by mogli finansowac poczatkowa dzialalnosc firmy lub miec zapewnione
    "taaaaaakie linie kredytowe" - nawet od rodziny i znajomych. Myslenie, ze
    wlasna firma od razu zacznie zyski jest skrajna naiwnoscia.

    <DEMAGOGIA>
> [...]
    > telefon "ofiarowują" za kilka złotych? Przecież podpisujesz umowę,
    > wedle jej warunków operator na każdym "promocyjnym" aparacie wychodzi
    </DEMAGOGIA>

    Akurat to nie ma nic do rzeczy - mowie o dyktowanych cenach.
    Kluczem jest to, ze trzeba ceny przede wszystkim dostosowac do rynku, a nie
    do wlasnych poniesionych kosztow. Na cene masz niewielki wplyw, mozesz co
    najwyzej ograniczac koszty -> pierwsze prawo gosp. rynkowej....

    > Jedno - kilkuosobowa firma designerska musi na
    > siebie zarobić w ciągu kilku miesięcy ponieważ, wyobraź to sobie, jej
    > pracownik/pracownicy muszą jeść.

    Rozpoczynajac dzialalnosc gosp musisz zapewnic sobie finansowanie na czas
    rozruchu. Trwa on nawet do 2 lat i naiwny ten, ktory liczy, ze zaraz po
    otwarciu firmy bedzie mial dochody.

    > mała firma musi sobie szybko odbić cenę
    > sprzętu / oprogramowania.
    Takie podejscie zakrawa na bandytyzm gospodarczy. Poczatkujacy taksowkarz,
    ktory kupuje sobie mercedesa (zeby czyms wozic ludzi), bedzie dyktowac po
    50zl/km, bo "mała firma musi sobie szybko odbić cenę sprzętu" ???? Btw -
    slyszales o amortyzacji?

    Reasumujac - aby rozpoczac dzialalnosc gosp, MUSISZ dysponowac pewnym
    kapitalem poczatkowym (o wysokosci zaleznej od rodzaju dzialalnosci) na
    sfinansowanie inwestycji startowych i poczatkowej deficytowej dzialalnosci.
    I tyle.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 16. Data: 2002-06-30 14:18:02
    Od: "s3w" <t...@w...noshit.pl>

> [...]
    (kilknascie
    > tys zl) tez jest ogromny (dla mnie), wiec spokojnie mozesz doplacac do

    Nikt tu nie dopłaca. Era jakiś czas temu chwaliła się milionem czy sześcioma
    milionami abonentów - dla nich koszt minuty np 1zł jest wystarczającym
    zarobkiem
    ex.: ERA - np 10.000.000 kapitału - 6.000.000 klientów
    WWW - 10.000 kapitału - 100 klientów.
    proporcje są zachowane nikt tu nie traci i nie dopłaca.

    > Ejze, jesli uzywam np. linuxa, gimpa i mcedita, a jakas firma Windy 2k,
    > Photoshopa, Dreamweavera - to stanowie dla niej nieuczciwa konkurencje?

    Strony zrobione z Gimpie czy innym programie tego poziomu podobały się
    klientom jakieś 5 lat temu.
    Jeżeli chcesz zaoferować dobry produkt to niestety PS i inne drogie programy
    są wymogiem.
    Raczej właśnie chodzi mi o PS bo kod wpisuję w notatniku ew. freewarowy 1st
    page i nie potrzebuję Dreamweavera, nie cenię także rozwiązań dla firm
    proponowanych przez M$- mówię tu o niezbędnym minimum.

    > Place podatki, a jakze, tyle, ze jak kazdy tworca korzystam z 50% kup. To,
    > ze mam nizsze koszty to wynik mojej biznesowego know-how, dzieki temu moge
    > oferowac nizsze ceny przy porownywalnej jakosci.

    Ok. zrób grafikę jak w na www.nask.pl w gimpie - ja w ps ją zrobię - a ty?
    (zaznaczam że nie znam idealnie gimpa, ale raczej byłoby trudno).

    > Powtarzam - dla endusera taki argument NIE jest argumentem. Dlaczego ma
    > placic za to samo wiecej?

    Nie płaci za to samo. np. "duża firma" = 4 lata doświadczenia z różnymi
    klientami + umiejętności + zaplecze ludzkie + soft.
    Płaci za dobrych ludzi i ich umiejętności a myślę, że gdyby człowiek był
    naprawdę dobry np w grafice - to jednak byłby moment w którym przeskoczyłby
    o poziom wyżej kupując np PS, a nie siedział tylko w gimpie.
    Poza tym chyba nie słyszałem żeby liczyła się na rynku jakaś firma, która
    cały czas pracuje na programach low-endowych.

    > Klient kupuje i placi za rozwiazanie wlasnych problemow, a nie w wlozone w
    > projekt "trudy i znoje" tworcow.

    Ok. więc leas-ując soft oraz robienie setki projektów miesięcznie za 200 zł,
    to Ciebie nic nie kosztuje, to spoko - jesteś niezłym pracocholikiem, albo
    masochistą.
    Proponuję pracę w kamieniołomach za 2,50/h.
    Ja cenię swoją pracę i poza tym dostosowuję się do warunków panujących na
    rynku, gdzie ludzie płacą adekwtanie do poziomu produktu.

    s3w

  • 17. Data: 2002-07-01 01:19:56
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "glos" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > projekt
    > kilkoma
    >
    > no, chyba lekko Kolega przesadzil ze stawkami studiow graficznych. 3000
    > tys?????? :))))))

    Bynajmniej nie przesadził.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 18. Data: 2002-07-01 15:37:44
    Od: "coby" <N...@o...pl>

    "cary" napisał w wiadomości

    > Mam tu namysli głównie stronę
    > gaficzna produktu który oferują, która jest często poprostu kiepska.

    1. Najwazniejsze by strona pod wzgledem graficznym podobala
    sie klientowi
    2. Moze ktos zrobic arcydzielo we flashu, ktore na modemie
    bedzie ladowalo sie 10 min i bedzie zachwycalo internautow,
    ale ile osob na taka strone zajzy???
    3. Strona przede wszystkim musi byc "estetyczna", musi
    pasowac do charakteru firmy, oferowanych produktow,
    czesto projekt musi byc powiazany ze strategia marketingowa
    firmy.
    np. Doskonaly layout serwisu hurtowni pluszakow moze zupelnie
    nie pasowac do serwisu biura podozy.
    4. Cala sztuka w tym by wyeksponowac firme, dla ktorej to jest
    strona, a nie ta ktora ja robi :-)
    Wielokrotnie widzialem portfolio firm webmasterskich,
    a w nich doskonale wykonane pod wzgledem graficznym
    serwisy, ale nie pasujace do chrakteru firmy, dla ktorej
    byly robione, ale to oczywiscie moja subiektywna opinia.

    --
    Coby

  • 19. Data: 2002-07-01 19:49:52
    Temat: dziekuje za dyskusje
    Od: "Regina Wilk" <r...@N...poczta.gazeta.pl>

    Bardzo dziekuje za konstruktywne porady i wtajemniczenia w "kuchenna" strone
    produkcji website. Cenne to dla mnie informacje i sporo sie nauczylam.
    Z mojego punktu widzenia nie ma to wielkiego znaczenia jakie "narzedzia" sa
    uzywane, natomiast znaczenie ma to, za co mam zaplacic..koncowy produkt.

    Po takim wprowadzeniu bede sie konsultowala z osobami, firmami, ktore sa
    zadowolone z serwisu firm designerskich i "wytwor" przynosi im widoczna
    roznice w dochodach. Bardzo mnie interesuje czy faktycznie taka prezentacja
    na internecie przynosi wielka zmiane dla firmy czy jest to wszystko w
    powijakach i przereklamowane.

    Jeszcze raz dziekuje i zycze powodzenia i sukcesow tym co za narzedzia maja
    patyk na plazy jak tez i tym co mercedesem na wlasna wyspe dojezdzaja.
    RW

  • 20. Data: 2002-07-01 21:48:06
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik s3w <t...@w...noshit.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afp2ka$f66$...@n...tpi.pl...

    > Nikt tu nie dopłaca. Era jakiś czas temu chwaliła się milionem czy
    sześcioma
    > milionami abonentów

    MSPANC: zaiste, drobna roznica ;)

    - dla nich koszt minuty np 1zł jest wystarczającym
    > zarobkiem
    > ex.: ERA - np 10.000.000 kapitału - 6.000.000 klientów
    > WWW - 10.000 kapitału - 100 klientów.

    Zlota zasada - nie zagladaj nikomu w kieszen, chyba, ze stara sie u Ciebie o
    wsparcie, albo wydaje Twoje pieniadze.
    Moze sie bowiem zdarzyc, ze jako pracodawca zaczniesz pracownikowi wyliczac,
    ile i na co ma wydawac ze swojej pensji (autentyczne!)...

    > proporcje są zachowane nikt tu nie traci i nie dopłaca.

    Kolejne pytania:
    - jak wyliczyles proporcje dla WWW, mniejsza czy sluszne czy nie?
    - nie widzisz drobnej roznicy miedzy charakterem uslug (usluga ciagla, mala
    rotacja klientow) swiadczonych przez telefonie komorkowa i uslugami WWW
    (chyba, ze jestes providerem)?
    - co wlasciwie chciales wykazac? Wskaznik wysokosci zaangazowanego
    kapitalu/1 klienta jest dosyc kuriozalny i pomija zupelnie kwestie wagi
    klienta, tj. generowanego przez niego przecietnego przychodu w zadanym
    okresie czasu.

    > Strony zrobione z Gimpie czy innym programie tego poziomu podobały się
    > klientom jakieś 5 lat temu.

    Kwestia klientow. I przyjrzyj sie czasem info w jpgach i sce, jakim prg
    zostaly wygenerowane.

    A jakie znasz inne programy poziomu gimpa? Pytam najzupelniej serio, bo
    jestem ciekaw. Nie bedac grafikiem, nie szukalem zbytnio po sieci, do
    prostych prac graficznych zadawalajac sie wlasnie gimpem. I, o ile wiem,
    gimp sklada sie glownie z pluginow.

> [...]
    programy
    > są wymogiem.
    > Raczej właśnie chodzi mi o PS bo kod wpisuję w notatniku ew. freewarowy

    moze, kazdy uzywa takich narzedzi, jakie uwaza za stosowne.
    Musi tez ponosic tych wyborow konsekwencje, a nie plakac, ze musi tak drogo
    brac, bo mial wydatki.
    I nie obwiniac za zanizanie cen na rynku innych, ktorzy maja nizsze koszty.
    Btw - pamietasz moj przyklad z poczatkujacym taksowkarzem?

    To,

    > Ok. zrób grafikę jak w na www.nask.pl w gimpie - ja w ps ją zrobię - a ty?
    > (zaznaczam że nie znam idealnie gimpa, ale raczej byłoby trudno).

    nie jestem grafikiem. Chyba, ze mowisz o cieciu, to ok.

    > Nie płaci za to samo. np. "duża firma" = 4 lata doświadczenia z różnymi
    > klientami + umiejętności + zaplecze ludzkie + soft.
    > Płaci za dobrych ludzi i ich umiejętności (...)

    powtarzam - placi za efekt. Kupujac buty, placisz za buty czy za "dobrych
    ludzi i ich umiejętności " ?
    Spojrz na rynek WWW choc raz oczami niezorientowanego w branzy klienta,
    ktory chce po prostu kupic cos dobrego (subiektywnie).

    > Poza tym chyba nie słyszałem żeby liczyła się na rynku jakaś firma, która
    > cały czas pracuje na programach low-endowych.
    poszukaj po znajomych, nawet w portalach internetowych....

> [...]
    > masochistą.
    > Proponuję pracę w kamieniołomach za 2,50/h.

    a kto mowil, ze tak pracuje? Jesli widze, ze w danej branzy jest za wysoka
    konkurencja, wyniszczajaca sie cenowo, a oferujaca podobna jakosc, zmieniam
    branze. Btw - pracoholik pisze sie przez jedno "h"

    > Ja cenię swoją pracę i poza tym dostosowuję się do warunków panujących na
    > rynku, gdzie ludzie płacą adekwtanie do poziomu produktu.

    Ja tez, ew. - jw.

    --

    pozdrawiam,

    glos