PracaGrupypl.praca.dyskusjeWWW_ile to kosztuje? › Odp: WWW_ile to kosztuje?
    From: "glos" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: WWW_ile to kosztuje?
    Date: Sat, 29 Jun 2002 21:51:34 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@teatral.abc.net.pl

    Użytkownik Rafal Neumann <n...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afl0gk$dak$...@n...tpi.pl...

    > 5-10
    >
    > nie porownuj operatora sieci komorkowej ktory ma ogromny kapital do malej
    > lub sredniej wielkosci studia graficznego

    Wiec moga doplacac do interesu?
    Wielkosc kapitalu akurat nie ma znaczenia.
    Ja np moglbym stwierdzic, ze zainwestowany przez Ciebie kapital (kilknascie
    tys zl) tez jest ogromny (dla mnie), wiec spokojnie mozesz doplacac do
    interesu.

    > to nie jest konkurencja ,tylko nieuczciwa konkurencja - jesli chcesz zeby
    Ci

    Ejze, jesli uzywam np. linuxa, gimpa i mcedita, a jakas firma Windy 2k,
    Photoshopa, Dreamweavera - to stanowie dla niej nieuczciwa konkurencje?
    Place podatki, a jakze, tyle, ze jak kazdy tworca korzystam z 50% kup. To,
    ze mam nizsze koszty to wynik mojej biznesowego know-how, dzieki temu moge
    oferowac nizsze ceny przy porownywalnej jakosci.

    Kwestie osob/firm, korzystajacych z nielegalnego softu zostaw prokuraturze,
    policji i BSA, ew. nieco im pomagajac, jesli chcesz. Jesli chcesz,
    naglasniaj ich zachowanie jako nieetyczne, nawet wsrod klientow, ale nie
    licz na zbytnia aprobate...

    > starczylo na ZUS,podatki i jeszcze pare innych rzeczy to projekt musi
    > odpowiednio kosztowac, bo sa wysokie koszty prowadzenia dzialalnosci jak i
    > zrobienie samego projektu zajmuje sporo czasu
    > inne oferty sa "konkurencyjne", bo nie ponosza wyzej wspomnianych oplat

    Powtarzam - dla endusera taki argument NIE jest argumentem. Dlaczego ma
    placic za to samo wiecej?
    Klient kupuje i placi za rozwiazanie wlasnych problemow, a nie w wlozone w
    projekt "trudy i znoje" tworcow.
    Jesli go przekonasz, ze wyzsza cena wiaze z dodatkowymi korzysciami (support
    itp?) dla niego, to moze kupi drozej.
    Kwestia, jakimi narzedziami robisz projekt, nie jest dla niego istotna i ma
    dla niego zadnych konsekwencji - nie da sie takiego klienta prawnie
    potraktowac jako pasera. A szkoda, to uporzadkowaloby rynek ;)

    Ogolnie - to problem kazdego przedsiebiorcy - jak nie przeinwestowac, a
    utrzymac sie na rynku. Jesli nie stac mnie na drogie narzedzie, posluguje
    sie tanszym, wkladajac w to wiecej pracy wlasnej, ew. leasinguje, ew. kupuje
    i nie narzekam. Sam chcialem.

    --

    pozdrawiam,

    glos