PracaGrupypl.praca.dyskusjeWWW_ile to kosztuje? › Odp: WWW_ile to kosztuje?
    From: "glos" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Odp: WWW_ile to kosztuje?
    Date: Mon, 1 Jul 2002 23:48:06 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@teatral.abc.net.pl

    Użytkownik s3w <t...@w...noshit.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afp2ka$f66$...@n...tpi.pl...

    > Nikt tu nie dopłaca. Era jakiś czas temu chwaliła się milionem czy
    sześcioma
    > milionami abonentów

    MSPANC: zaiste, drobna roznica ;)

    - dla nich koszt minuty np 1zł jest wystarczającym
    > zarobkiem
    > ex.: ERA - np 10.000.000 kapitału - 6.000.000 klientów
    > WWW - 10.000 kapitału - 100 klientów.

    Zlota zasada - nie zagladaj nikomu w kieszen, chyba, ze stara sie u Ciebie o
    wsparcie, albo wydaje Twoje pieniadze.
    Moze sie bowiem zdarzyc, ze jako pracodawca zaczniesz pracownikowi wyliczac,
    ile i na co ma wydawac ze swojej pensji (autentyczne!)...

    > proporcje są zachowane nikt tu nie traci i nie dopłaca.

    Kolejne pytania:
    - jak wyliczyles proporcje dla WWW, mniejsza czy sluszne czy nie?
    - nie widzisz drobnej roznicy miedzy charakterem uslug (usluga ciagla, mala
    rotacja klientow) swiadczonych przez telefonie komorkowa i uslugami WWW
    (chyba, ze jestes providerem)?
    - co wlasciwie chciales wykazac? Wskaznik wysokosci zaangazowanego
    kapitalu/1 klienta jest dosyc kuriozalny i pomija zupelnie kwestie wagi
    klienta, tj. generowanego przez niego przecietnego przychodu w zadanym
    okresie czasu.

    > Strony zrobione z Gimpie czy innym programie tego poziomu podobały się
    > klientom jakieś 5 lat temu.

    Kwestia klientow. I przyjrzyj sie czasem info w jpgach i sce, jakim prg
    zostaly wygenerowane.

    A jakie znasz inne programy poziomu gimpa? Pytam najzupelniej serio, bo
    jestem ciekaw. Nie bedac grafikiem, nie szukalem zbytnio po sieci, do
    prostych prac graficznych zadawalajac sie wlasnie gimpem. I, o ile wiem,
    gimp sklada sie glownie z pluginow.

    > Jeżeli chcesz zaoferować dobry produkt to niestety PS i inne drogie
    programy
    > są wymogiem.
    > Raczej właśnie chodzi mi o PS bo kod wpisuję w notatniku ew. freewarowy
    1st
    > page i nie potrzebuję Dreamweavera,

    moze, kazdy uzywa takich narzedzi, jakie uwaza za stosowne.
    Musi tez ponosic tych wyborow konsekwencje, a nie plakac, ze musi tak drogo
    brac, bo mial wydatki.
    I nie obwiniac za zanizanie cen na rynku innych, ktorzy maja nizsze koszty.
    Btw - pamietasz moj przyklad z poczatkujacym taksowkarzem?

    To,

    > Ok. zrób grafikę jak w na www.nask.pl w gimpie - ja w ps ją zrobię - a ty?
    > (zaznaczam że nie znam idealnie gimpa, ale raczej byłoby trudno).

    nie jestem grafikiem. Chyba, ze mowisz o cieciu, to ok.

    > Nie płaci za to samo. np. "duża firma" = 4 lata doświadczenia z różnymi
    > klientami + umiejętności + zaplecze ludzkie + soft.
    > Płaci za dobrych ludzi i ich umiejętności (...)

    powtarzam - placi za efekt. Kupujac buty, placisz za buty czy za "dobrych
    ludzi i ich umiejętności " ?
    Spojrz na rynek WWW choc raz oczami niezorientowanego w branzy klienta,
    ktory chce po prostu kupic cos dobrego (subiektywnie).

    > Poza tym chyba nie słyszałem żeby liczyła się na rynku jakaś firma, która
    > cały czas pracuje na programach low-endowych.
    poszukaj po znajomych, nawet w portalach internetowych....

    > Ok. więc leas-ując soft oraz robienie setki projektów miesięcznie za 200
    zł,
    > to Ciebie nic nie kosztuje, to spoko - jesteś niezłym pracocholikiem, albo
    > masochistą.
    > Proponuję pracę w kamieniołomach za 2,50/h.

    a kto mowil, ze tak pracuje? Jesli widze, ze w danej branzy jest za wysoka
    konkurencja, wyniszczajaca sie cenowo, a oferujaca podobna jakosc, zmieniam
    branze. Btw - pracoholik pisze sie przez jedno "h"

    > Ja cenię swoją pracę i poza tym dostosowuję się do warunków panujących na
    > rynku, gdzie ludzie płacą adekwtanie do poziomu produktu.

    Ja tez, ew. - jw.

    --

    pozdrawiam,

    glos