PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop za prace w swieto, a chorobowe. › Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Date: Thu, 14 May 2009 11:15:15 +0200

    Dnia Wed, 13 May 2009 02:27:59 -0700 (PDT), g...@p...pl napisał(a):

    > A gdybym, na przyklad, wzial sobie urlop w ten piatek 1 maja,
    > to dalej nie liczyloby sie to jako "praca w swieto"?

    Dlaczego miałoby Ci się liczyć jako 'praca" skoro korzystałeś z dnia
    urlopu? Urlop to urlop, a praca to praca.

    > Przeciez, gdyby nie praca w swieto, to bym nie musial wtedy
    > brac urlopu,

    I nikt Ci nie każe brać urlopu w jakiś tam dzień. Sam wnioskujesz do
    pracodawcy o dzień urlopu - ale urlopu udziela się w dni ROBOCZE dla danego
    pracownika. W Twoim przypadku dniem roboczym był ów 1 maja. Gdybyś otrzymał
    urlop na ten dzień, to nic nie zmienia w sytuacji że dnia 4 maja normalnie
    musiałbyś pracować. Twoi koledzy, koleżanki ten 4 maja mają 'DO ODBIORU" za
    przepracowany 1 maj, a Ty za 1 maj masz wypłacone wynagrodzenie za urlop.
    Proste przecież

    > albo, jak w moim przypadku, zwolnienia lekarskiego...

    Nie kumasz dalej.
    Nie pracowałeś 1maja!!! - otrzymałeś za ten dzień wynagrodzenie/zasiłek
    chorobowy!!
    Nie masz 'nabytego prawa' do wybrania dnia wolnego za ten dzień!!!
    Dzień 4maj jest dla Ciebie NORMALNYM dniem roboczym!!!
    Tylko dla Twoich kolegów, koleżanek którzy sobie wybrali ten dzień jest on
    dniem wolnym od pracy!!

    Dostałeś wynagrodzenie za 1 maja?
    Dostałeś (albo otrzymasz wkrótce).
    Poniedziałek jest dniem roboczym? jeżeli jest to masz pracować - albo
    wnioskować o dzień urlopu.
    Jeżeli cała firma nie pracuje to .. lekki zgryz .... bo Ty się stawiasz do
    dyspozycji pracodawcy, nie wnioskowałeś o urlop .... a pracy dla Ciebie nie
    ma.
    Ale to inny problem, niż ten poruszany przez Ciebie.
    Podsumowując:
    - za 4 maja masz wypisać podanie o urlop. Toczka.