PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop za prace w swieto, a chorobowe. › Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
  • Data: 2009-05-14 09:53:36
    Temat: Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 14 May 2009 11:30:06 +0200, Emka napisał(a):

    > Pracownicy również dostali wynagrodzenie za ten dzień.

    Doprawdy?
    Ja tam widzę że pracodawca 'daje im 1,5 dnia wolnego".
    Oczywiście że nie otrzymają wynagrodzenia za pracę w dniu 1 maja, tylko
    otrzymają wynagrodzenie za WOLNY dzień 4maja oraz za kolejne tam 4 godziny
    w inny dzień.
    Oni pracowali 1 maja zamiast 4 maja.

    > A nikt im nie każe wypisywać urlopów (w sensie dosłownym) za 4. maja.

    Ale wnioskują o udzielenie dnia wolnego w zamian za przepracowany 1 maj.

    > Dla mnie to jakiś nonsens.

    > Zakładając - gdyby nie było żadnych zamian 1. maja na 4. maja, to też
    > musiałby na 1. maja wypisywać urlop, chociaż był chory?

    Emka - no przestań. Kiedy spotkałaś się z sytuacją że podczas choroby czy
    innej usprawiedliwionej nieobecności w pracy - wypisujesz wniosek o urlop?

    > Przecież to nie chodzi o daty, tylko o wykorzystanie ustawowego dnia
    > wolnego.

    Chwileczkę, chyba mylisz dzień wolny od pracy (normalnie to sobota,
    niedziela) z udzielanym dniem wolnym za przepracowany dzień wolny.

    > W firmie ten dzień ustalono na 4. maja i należy się on WSZYSTKIM pracownikom,

    Wiesz co, znasz ich harmonogram dni pracy?
    Ja założyłem że 4 maj był NORMALNYM dniem roboczym u nich, bo pracodawca
    udziela im DNIA WOLNEGO ZA PRZEPROWACOWANE święto )pomijam ze im to
    narzucił). Dnia wolnego od pracy za przepracowane np. święto udziela się w
    innym dniu ROBOCZYM dla pracownika.
    Skoro cała ekipa wnioskowała o DZIEŃ wolny na 4 maja - to musi on być
    zwykłym dniem roboczym.

    > niezależnie od tego, czy byli (wcześniej) chorzy czy nie.

    gdyby ten 4 maj był w harmonogramie (rozkładzie czasu pracy) dniem wolnym -
    to się z Tobą zgodzę. Ale nie był dniem wolnym - czytaj wyżej. No chyba że
    pytek znowu pokręcił, bo widać posługuje sie nie precyzyjnymi wyrażeniami.

    > Nie widzę żadnego uzasadnienia dla konieczności wypisywania urlopu na ten
    > dzień, ale jeśli się mylę, to poproszę o podstawę prawną.

    Czyli jak Ty pracowałaś w sobotę 9 maja, a ja byłem na "ZLA" od 4 do 10
    maja, i Ty wnioskujesz do pracodawcy o dzień wolny za przeproacowana sobotę
    na 11 maj - to ja też miałbym sobie rościć "prawo do dnia wolnego" w ten 11
    maj?
    Pójdę dalej, w zakładzie jest zatrudnionych łącznie nas 5 osób - i wy
    wszyscy pracowaliście w tą sobotę 9 maja i każdy z was "wybrał" 11 maja za
    tą sobotę. Ja mam 'free' tego 11 maja??

    Oczywiście pytanie sarkastyczne postawiłem :)