PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop za prace w swieto, a chorobowe.

  • 1. Data: 2009-05-12 07:37:28
    Temat: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Od: g...@p...pl

    Witam,

    pracuje w firmie, ktora 1 maja (piatek) musiala normalnie
    funkcjonowac, w ZAMIAN za to wszyscy dostalismy
    4 maja (poniedzialek) wolne (dokladnie 1,5 dnia wolnego).

    Sek w tym, ze 1 maja bylem chory. Teraz kadry sie upieraja,
    ze skoro w piatek bylem na chorobowym, to poniedzialek
    byl dla mnie urlopem, ktory sie odejmie z mojej rocznej puli.

    Wydaje mi sie, ze skoro w piatek, ktory przeciez byl swietem,
    bylem na chorobowym, to tak jakbym w ten piatek pracowal
    (tyle,ze za mniejsza kase), wiec nalezy mi sie, tak jak ludziom
    z firmy, ktorzy tego dnia zjawili sie w pracy, wolny poniedzialek,
    w zamian za prace w swieto.

    Bede wdzieczny za Wasze opinie, uzasadnienie.

    Dzieki.

    KM.

  • 2. Data: 2009-05-12 09:22:15
    Temat: Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Uzytkownik <g...@p...pl> napisal

> [...]
    > (tyle,ze za mniejsza kase), wiec nalezy mi sie, tak jak ludziom
    > z firmy, ktorzy tego dnia zjawili sie w pracy, wolny poniedzialek,

    Istotnie urlop Ci sie nalezal i urlop dostales tak jak reszta pracownikó - w
    poniedzialek. Ale miales pecha, ze akurat byles chory. Przeciez to sie moze
    zdarzyc na kazdym innym urlopie, a chyba nie przyjdzie Ci do glowy pójscie
    do pracodawcy i prosba o przesuniecie urlopu, podczas którego zdarzylo Ci
    sie zachorowac.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 3. Data: 2009-05-12 09:26:33
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    Emka pisze:
> [...]
    > sie moze zdarzyc na kazdym innym urlopie, a chyba nie przyjdzie Ci do
    > glowy pójscie do pracodawcy i prosba o przesuniecie urlopu, podczas

    Głupoty piszesz.

    *KP*
    Art. 166.
    Część urlopu nie wykorzystaną z powodu:
    1) czasowej niezdolności do pracy wskutek choroby,
    2) odosobnienia w związku z chorobą zakaźną,
    3) odbywania ćwiczeń wojskowych albo przeszkolenia wojskowego przez
    czas do 3 miesięcy,
    4) urlopu macierzyńskiego
    pracodawca jest obowiązany udzielić w terminie późniejszym.

    --

    live_evil

  • 4. Data: 2009-05-12 09:40:29
    Od: g...@p...pl

    On May 12, 11:26 am, live_evil <u...@o...pl> wrote:

> [...]
    > czas do 3 miesięcy,
    > 4) urlopu macierzyńskiego
    > pracodawca jest obowiązany udzielić w terminie późniejszym.

    Dzieki za info z KP, ale jak to sie ma do mojego szczegolnego
    przypadku? Bylem na chorobowym w dniu, w ktorym pracownicy
    jakby odpracowywali przyszly urlop w konretnym dniu (zamiana).
    Moja interpretacja jest taka, ze podpadam tym samym pod
    ten artykul 166a, wiec tym chorobowym w swieto, kiedy firma
    pracowala, odpracowalem sobie ten pozniejszy dzien urlopu,
    tak jak inni ludzie z firmy.

    Mam racje?

    KM.

  • 5. Data: 2009-05-12 10:08:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Tue, 12 May 2009 00:37:28 -0700 (PDT), g...@p...pl
    zakodowal:

    >Sek w tym, ze 1 maja bylem chory. Teraz kadry sie upieraja,
    >ze skoro w piatek bylem na chorobowym, to poniedzialek
    >byl dla mnie urlopem, ktory sie odejmie z mojej rocznej puli.

    Za chorobę w niedzielę lub święto nie należy się dzień wolny.
    Ale za pracę w niedzielę lub święto - należy się albo dodatkowe
    wynagrodzenie, albo dzień wolny.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2009-05-12 10:32:25
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    <g...@p...pl> napisał w wiadomości news:801c136b-3ca0-4d1a-92e0-

    > Głupoty piszesz.

    Nie do końca. Co do przesuwania samych urlopów istotnie umknął mi ten zapis
    z KP.
    Problem jednak w tym, że ten wolny dzień nie stanowi urlopu z punktu
    widzenia KP, tylko zamiennik dnia wolnego ustawowo. Jeśli pracodawca nie
    wprowadziłby zamiennika i wszyscy zgodnie z planem mieli wolne w piątek 1.
    maja, to autor wątku nie miałby przecież żadnych podstaw żądać od pracodawcy
    udzielenia mu innego dnia wolnego z powodu choroby w dniu 1. maja. Skoro
    tak, to nie ma takich podstaw również w obecnej sytuacji. Ergo - miał pecha
    i tyle. Niemniej jednak (to już do autora wątku) kadrowa nie ma prawa
    ujmować Ci tego dnia z puli urlopu rocznego. Dopiero teraz zauważyłam, że to
    o ten aspekt głównie Ci chodzi.

    > *KP*
    > Art. 166.

    Jeśli już, to art. 165.
    "Jeżeli pracownik nie może rozpocząć urlopu w ustalonym terminie [...]"
    Ale jak piszę - to nie jest urlop.

    E.

  • 7. Data: 2009-05-12 10:58:11
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    Emka pisze:

    > Jeśli już, to art. 165.
    > "Jeżeli pracownik nie może rozpocząć urlopu w ustalonym terminie [...]"
    > Ale jak piszę - to nie jest urlop.

    Poniżej są czyje słowa, jeśli nie Twoje?

    > pójscie do pracodawcy i prosba o przesuniecie urlopu, podczas którego
    > ^^^^^^^^^^^^^^^
    > zdarzylo Ci sie zachorowac.

    Odpowiadałem Tobie, nie autorowi.

    --
    live_evil

  • 8. Data: 2009-05-12 12:14:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci
    e.googlegroups.com
    g...@p...pl <g...@p...pl> pisze:

> [...]
    > ze skoro w piatek bylem na chorobowym, to poniedzialek
    > byl dla mnie urlopem, ktory sie odejmie z mojej rocznej puli.
    Zaden urlop. Ani dla ciebie, ani dla innych.
    Od kiedy to mozna pracownikowi udzielic urlopu bez jego wniosku (poza
    okreslonymi przypadkami, z których zaden tu nie zachodzi)?
    Wnioskowaliscie o urlop 4.05?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-05-12 12:40:07
    Od: g...@p...pl

    On 12 May, 14:14, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > Od kiedy to mozna pracownikowi udzielic urlopu bez jego wniosku (poza
    > okreslonymi przypadkami, z których zaden tu nie zachodzi)?

    Tak, wnioskowalismy o ten urlop, choc bylo to wnioskowanie
    przymusowe i dlatego dostalismy za prace w swieto 1,5 dnia urlopu,
    z czego to 0,5 dnia do wykorzystania kiedys tam, wedlug uznania
    pracownikow.

    Z Waszych postow (wielkie dzieki!) wynika, ze lezac na zwolnieniu
    lekarskim w "pracujace" swieto, jednak zarobilem na wolny poniedzialek
    i nie moga odebrac mi tego dnia urlopu?

    Pomyslalem sobie przy tym, ze gdybym 1 maja wzial sobie wolne,
    to sytuacja bylaby podobna - nie byloby mnie w pracy, a mimo to,
    (wedlug mnie) wolny poniedzialek by mi przyslugiwal.

    No to juz jestem prawie przygotowany na dyskusje/wojne z kadrami :)

    Czyli jednak bede sie powolywal na art. 166?

    KM.

  • 10. Data: 2009-05-12 12:51:41
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Uzytkownik <g...@p...pl> napisal w wiadomosci news:9dccc1b8-32b0-4da9-b5de-

    > Tak, wnioskowalismy o ten urlop

    I wg kadrowej bedziecie mieli o 1 dzien urlopu mniej do wykorzystania?
    Jesli tak, to imho daliscie sie zrobic w balona.
    Przeciez wolny 1. maja nalezal Wam sie jak psu kosc. Skoro wówczas
    pracowaliscie, a wolny dzien zrobiono Wam w innym terminie, to nie ma mowy o
    jakichkolwiek urlopach. Ten wolny dzien NIE jest urlopem.

    E.