PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop za prace w swieto, a chorobowe. › Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
  • Data: 2009-05-15 11:48:28
    Temat: Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 14 May 2009 19:17:25 +0200, Jotte napisał(a):

    > W wiadomości news:plykomkdpbgz$.5xjuwt2sn8kx.dlg@40tude.net Herald

    > Wtedy na skutek mylącego, nieprecyzyjnego opisu przyjąłem niezgodny z
    > rzeczywistością ogląd sytuacji.
    >
    > Jestem zdania, że 1.05 uczyniono dla tych pracowników dniem pracy

    Ale na ich wniosek!!
    Pracodawca ma na to "kwity". Nie zostało to im 'narzucone" ;)

    > za który zgodnie z prawem udzielono im dnia wolnego 4.05. I to
    > w dodatku _przed_ rzeczywistym zrealizowaniem pracy w święto.

    W nawiązaniu do posta Message-ID:
    <5...@x...goo
    glegroups.com>
    wynika niezbicie, że praca 1 maja była dla tych osób pracą w święto
    (nadgodziny) za co pracodawca udzielił im na ich wniosek dzień wolny w dniu
    4 maja.

    > Pracownik chory nadal jest pracownikiem, zachowuje wszelkie prawa
    > pracownicze.

    Oczywiście że jest pracownikiem.

    > Dlatego uważam, że wątkosprawca nie utracił prawa do dnia
    > wolnego mimo, że "zachorował".

    A pracował 1 maja?

    > Ponadto pracodawca nie może domagać się od niego wnioskowania o urlop na ten
    > dzień

    Czyli stan faktyczny jest taki że nasz pytek ma po prostu w dn. 4 maja
    nieobecność nieusprawiedliwioną (jeżeli nie stawił się do dyspozycji
    pracodawcy!)

    > Ponowię swoją tezę - nic nie robić, piłka po drugiej stronie.

    Można i tak postąpić. Szkoda tylko tej 'NN" :)

    Z wyjaśnień pytka, wynika że dla ich działu/wydziału/sekcji - 40 godzinny
    tydzień pracy może być od środy do niedzieli, a poniedziałek i wtorek są
    dla nich dniami wolnymi).