PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop za prace w swieto, a chorobowe. › Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
  • Data: 2009-05-14 17:17:25
    Temat: Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:plykomkdpbgz$.5xjuwt2sn8kx.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > Zresztą Jotte też się nabijał że
    > skoro się pracownicy dali 'zrobić w konia' to ich problem :)
    Wtedy na skutek mylącego, nieprecyzyjnego opisu przyjąłem niezgodny z
    rzeczywistością ogląd sytuacji.

    Jestem zdania, że 1.05 uczyniono dla tych pracowników dniem pracy za który
    zgodnie z prawem udzielono im dnia wolnego 4.05. I to w dodatku _przed_
    rzeczywistym zrealizowaniem pracy w święto.
    Pracownik chory nadal jest pracownikiem, zachowuje wszelkie prawa
    pracownicze. Dlatego uważam, że wątkosprawca nie utracił prawa do dnia
    wolnego mimo, że "zachorował".
    Ponadto pracodawca nie może domagać się od niego wnioskowania o urlop na ten
    dzień i to jeszcze fałszując datę (bo przecież data złożenia wniosku o urlop
    nie może być późniejsza niż data urlopu, którego wniosek dotyczy).
    Pracodawca IMO popełnił błąd - udzielił dnia wolnego _zanim_ pracownicy
    uzyskali do niego prawo, a wątkoczyńca nie mógł przecież przewidzieć, że
    "zachoruje".
    Ponowię swoją tezę - nic nie robić, piłka po drugiej stronie.

    --
    Jotte