-
Zarobki w PR i marketingu w 2014 roku
Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat znacząco wzrosła rola działów public relations oraz marketingu w funkcjonowaniu organizacji. Na popularności zyskały również związane z tymi działami terminy: kreowanie wizerunku firmy, dbanie o relacje z klientami itp. Powstały też nowe stanowiska pracy, na których pracownicy odpowiedzialni są za tzw. ...
-
Komunikacja marketingowa: zarobki w branży w 2016 r.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło wyniki nowego badania wynagrodzeń i stawek cennikowych w firmach sektora komunikacji marketingowej, organizowanego corocznie od kilkunastu lat. Analizę wynagrodzeń oraz stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, domów mediowych oraz agencji eventowych przeprowadziła na zlecenie ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2017
Bankowość, finanse, księgowość, prawo i podatki, ubezpieczenia, farmacja, budownictwo, nieruchomości oraz sprzedaż i administracja. To tylko niektóre z branż ujętych w najnowszym, trzynastym już Raporcie Płacowym 2017, czyli corocznym opracowaniu autorstwa Hays Poland. Ile zarabiają twoi koledzy po fachu? Czy twoje zarobki są adekwatne do stażu ...
-
Zarobki w HR, czyli 1700 zł podwyżki
... miarę kandydata i dostosowaną do jego potrzeb – mówi Katarzyna Sołtysiak, consultant FMCG, Antal Sales&Marketing. Online marketing na topie Joanna Kuzioła z Antal Sales&Marketing wskazuje, że osoby odpowiedzialne za online marketing czy e-commerce praktycznie w każdej branży mogą przebierać w ofertach pracy. – Te są coraz bardziej atrakcyjne ...
-
Wzrost wynagrodzeń już w każdej branży?
... umiejętnościami i mają na swoim koncie sukcesy zawodowe. Analiza objęła swoim zasięgiem 10 sektorów branżowych, w tym: IT, administrację i HR, sprzedaż i marketing, inżynierię i logistykę, bankowość i ubezpieczenia, farmację i sprzęt medyczny, finanse i księgowość, prawo, SSC/BPO, sprzedaż techniczną oraz kadrę zarządzającą. Okazuje się, że ...
-
Zarobki w Polsce: trendy 2020
... pozapłacowe. Wśród benefitów cenionych przez pracowników pojawia się samochód służbowy, pokrycie kosztów dojazdu do pracy oraz rozszerzony pakiet opieki medycznej. Marketing i sprzedaż Wynagrodzenia w w marketingu i sprzedaży (FMCG i B2B) są dość mocno zróżnicowane. I tak np. specjalista ds. sprzedaży B2B może liczyć na zarobki ...
-
Wynagrodzenia specjalistów i menedżerów - kto stracił, a kto zyskał w czasie pandemii?
... pozapłacowych, aby oferta danego pracodawcy (w połączeniu z konkurencyjnym wynagrodzeniem) była atrakcyjna i nie skłaniała do zmiany – podkreśla Iwo Paliszewski, CEE Marketing & Employer Branding Manager Antal. Duże rozbieżności pomiędzy rzeczywistą ofertą benefitów a oczekiwaniami pracowników obserwujemy w obszarach, na które wpłynęła pandemia ...
-
Wynagrodzenia specjalistów i menedżerów wzrosły o 13%
... popycie determinuje silny wzrost płac na stanowiskach z niewielkim, nawet 3-letnim doświadczeniem - mówi Maryla Aftanasiuk-Lisiecka, Business Unit Director, Antal Sales & Marketing. Przydatne linki: Sprawdź średnie zarobki na wybranym stanowisku W porównaniu do poprzedniej edycji badania mocno odbiła się kadra zarządzająca, finanse i księgowość ...
-
Jakie wynagrodzenia w bankowości?
... . Z drugiej strony, intensywna cyfryzacja sektora sprawia, że w wielu obszarach, takich jak np. rozwój nowoczesnych produktów, innowacje, zarządzanie ryzykiem, czy marketing cyfrowy trwa zacięta walka o najlepszych kandydatów, a wynagrodzenia tych specjalistów rosną w tempie 8-15 proc. rocznie. Wzrost wynagrodzeń wśród najbardziej pożądanych ...
-
Własna jednoosobowa firma
... jednak cechy, które musisz posiadać, jeśli chcesz prowadzić własną firmę. Są to: zdrowy rozsądek, umiejętność uczenia się nowych rzeczy (rachunkowość, marketing) oraz spora doza cierpliwości. Przekonanie, że cechy osobowościowe mają decydujące znaczenie, ma chyba podłoże polityczne. Z jednej strony próbuje się zachęcać ...
-
Działania 6.2. - wsparcie przedsiębiorczości i samozatrudnienia
... ) umożliwiającego uzyskanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do założenia i prowadzenia działalności gospodarczej, obejmującego takie zagadnienia jak np. prowadzenie księgowości, marketing, przepisy BHP, prawo handlowe, prawo cywilne, wdrażanie i obsługa programów użytkowych związanych z prowadzeniem działalności. Doradztwo oferuje opracowanie ...
-
Pierwsza praca dla studenta
... . Dowiedz się jak najwięcej o pacy, jaką mógłbyś wykonywać i ruszaj do boju. Oto przykład takiego działania: Paweł zaczyna studia na kierunku marketing i zarządzanie. Nie wie, jaką pracę będzie chciał wykonywać w przyszłości. Interesuje się komputerami i grami RPG. W wolnych chwilach lubi przesiadywać w pubie z przyjaciółmi ...
-
Zmiana wizerunku a sukces zawodowy
... prostu odpowiedzieć jednym słowem “interesujące” lub “wow” i przeprosić, mówiąc, że spieszymy się na ważne spotkanie" - radzi Małgorzata Majewska, Online Media Marketing Manager z Monster Worldwide Polska. Rozsądna krytyka Zdarza się, że trzeba skrytykować kolegę lub podwładnego za jego wyniki. Ale miejmy serce! ...
-
Jakie błędy w CV odstraszą rekrutera?
... pewno w większym lub mniejszym stopniu odbije się na naszym rynku pracy i konkurencji wśród ekspertów” wyjaśnia Anna Wygaś, Konsultant zespołu Sales & Marketing z międzynarodowej firmy rekrutacyjnej HAYS Poland. „Wbrew pozorom największa ilość błędów czy CV przesłanych na nieadekwatne stanowiska, pojawia się w czasach kryzysu ...
-
Personal branding w social media
... spośród innych kandydatów. Te informacje dają potencjalnemu pracodawcy pełen obraz naszej osoby i zachęcają do kontaktu właśnie z nami. - komentuje Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine.pl. Należy unikać wpisywania w swoim profilu informacji: “jestem bezrobotny” lub “szukam pracy”. W wielu przypadkach zniechęca to osobę z działu ...
-
Warto dbać o wizerunek w sieci
... Rejestru Sądowego. Użytecznym narzędziem do sprawdzenia aktywności kandydata w sieci jest również wyszukiwarka Google” – wylicza Rafał Dąbkowski, Manager Sales & Marketing Division w Michael Page International. „Jednak zawsze są to informacje uzupełniające. W pierwszej kolejności kierujemy się referencjami od poprzednich pracodawców. Informacje ...
-
Planowanie kariery zawodowej
... którego mediana wyniosła 5 408 zł. Drugie miejsce zajął dział zarządzania ryzykiem (5 340 zł), trzecie – finanse i controlling (5 250 zł), a czwarte – marketing (4 800 zł). Jeśli chodzi o zarobki w sektorze prywatnym i publicznym, to zdecydowanie najwyższe wynagrodzenia otrzymały osoby zatrudnione w prywatnych przedsiębiorstwach. Ich zarobki (4 000 ...
-
Zmiana pracy: ważna inteligencja marketingowa
... jej nie posiada, po prostu nie będzie zauważony. Jednak praca z klientami z programów outplacement pokazuje, że wielu z nich takie pojęcia jak „marketing” czy „wizerunek” pozostawia dla polityków, zarządów lub produktów. Często budzą one dodatkowy dystans jako metody działania kojarzone z manipulacją czy wręcz ...
-
Picie kawy pomoże Ci w pracy
Kawa jest jednym z najpowszechniejszych i najbardziej popularnych produktów na świecie. Jest ona, w mniejszych bądź większych ilościach, konsumowana w każdym zakątku świata. Nie trzeba więc dodawać, że przemysł kawowy ma stabilną pozycję oraz zatrudnia miliony pracowników - od zbieraczy ziaren kawy do wysoko postawionych marketingowców firm ...
-
Popełniłeś błąd? Wyciągnij wnioski
... nieodzowną częścią życia zawodowego. Istotny jest sposób, w jaki bierzemy za nie odpowiedzialność i szukamy rozwiązania problemu. Agnieszka Pietrasik, Section Manager Sales & Marketing w Hays Poland radzi, jaką taktykę należy przyjąć, aby naprawić swoje błędy. POLITYKA SZCZEROŚCI Mimo że nikt nie oczekuje perfekcyjności, to ...
-
Pośrednik nieruchomości: jaki powinien być?
... zawodowa związana z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, wymaga dyscypliny i pogłębionej wiedzy z zakresu wielu dziedzin takich jak prawo, psychologia, czy nawet marketing. Osoba ubiegająca się o stanowisko pośrednika nieruchomości powinna charakteryzować się ogromną empatią, komunikatywnością oraz kulturą osobistą. Zasady etyki zawodu ...
-
Szkolenia unijne: 4 powody, dla których warto z nich skorzystać
Szkolenia, które dofinansowane są ze środków europejskich w ciągu ostatnich kilku lat cieszą się ogromną popularnością. Dzięki rozwiązaniom, jakie oferują możemy kształcić się właściwie w każdej dziedzinie, zaczynając od sprzedaży, przez szkolenia z marketingu, prawa pracy, po kursy językowe. Poniżej prezentujemy 4 najważniejsze powody, dla ...
-
10 sposobów na skuteczne CV
Nasze CV (Curriculum Vitae czyli życiorys) decyduje o tym, czy zostaniemy zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną. Potraktujmy je więc jak narzędzie marketingowe, które ma nam pomóc zbudować profesjonalny wizerunek i przekonać rekrutera, że firma zyska zatrudniając właśnie nas. Co zrobić, aby nasze CV było rzeczywiście skuteczne? Wystarczy trzymać ...
-
Sprawdź, czy możesz pracować w PR
... jakości publikacji - to jeden z najważniejszych elementów naszej pracy– wyjaśnia. Tak rozumianą sumienność doceniają klienci. Potwierdzają to także autorzy raportu „Efektywny marketing a skuteczna sprzedaż” (aut. Brief) zwracając uwagę, że firmy zdecydowanie wyżej oceniają działania PR-owe, których skuteczność jest mierzalna. Po trzecie: negatywna ...
-
Nie znasz życia, jeśli nie pracowałeś w call center
... wszystko kwalifikacje i kompetencje, które będą procentować na każdym etapie drogi zawodowej, bez względu na stanowisko i branżę – mówi Magdalena Grzelak, Chief Marketing Officer w Call Center Inter Galactica. Praca w Call Center ułatwia komunikację w codziennym życiu na wielu płaszczyznach, nie tylko zawodowej. Poza tym ...
-
Szukanie pracy: jak wykorzystać reklamowe triki?
To może brzmi brutalnie, ale kiedy szukamy pracy jesteśmy trochę jak produkt, który trzeba dobrze sprzedać. Pomocna może być więc strategia „unikatowej propozycji sprzedaży”, doskonale znana specjalistom od marketingu. Kiedy firma planuje kampanię reklamową, skupia się na podkreśleniu unikalnych korzyści, które otrzyma klient nabywając dany ...
-
Jak napisać CV i przyciągnąć uwagę rekrutera?
... imieniem i nazwiskiem, a nie „Moje CV” – dodaje Ewa Koszyniuk, Recruitment Consultant w HRK. Więcej niż CV W przypadku niektórych branż, takich jak reklama, marketing czy public relations - dużą rolę odgrywa kreatywność. Dlatego, ciekawym pomysłem jest przygotowanie CV, które będzie się wyróżniało na tle innych ...
-
Liczysz na dobrą pracę? Postaw na matematykę
... finanse Jeżeli się zastanowimy, to nie ma tak naprawdę obszaru biznesowego, który mógłby działać w oderwaniu od matematyki i interpretacji danych liczbowych. - Marketing, który wydaje się opierać na kreatywności – nie funkcjonowałby bez analiz zachowań konsumentów, analiz efektywności, czy skuteczności podejmowanych działań. Oglądalność, ruch ...
-
Jakie studia wybrać?
... trudy. Zwłaszcza że eksperci od rynku pracy mówią o nawet ponad 50 tysiącach wolnych stanowisk dla specjalistów w tej branży. Nowe media i marketing Wraz z rozwojem Internetu i mediów społecznościowych powstaje cała grupa nowych zawodów związanych z zarządzaniem platformami e-commerce, reklamami, obsługą profili czy prowadzeniem sieciowego ...
-
5 spraw, o których nie może zapominać fizjoterapeuta
... pacjentów Relacja na linii fizjoterapeuta – pacjent jest szczególnie ważna dla systemu rekomendacji. Zadowolony z zabiegu pacjent, poleci specjalistę znajomym. Taki marketing szeptany sprzyja zarobkowaniu. Niezadowolony pacjent może w najlepszym wypadku – zrezygnować z usług fizjoterapeuty, w najgorszym – pozwać i starać się udowodnić przed sądem ...
-
Nowe umiejętności w CV? Właśnie jest okazja na rozwój osobisty
... wtajemniczyć się w zagadnienia związane z rozwijaniem przedsiębiorstw i zarządzaniem. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oferuje darmowe kursy z takich dziedzin jak finanse, marketing, prawo, zarządzanie oraz kompetencje (np. kierownicze). Na wspomnianej wcześniej płatnej platformie znaleźć można cały szereg niedrogich kursów podnoszących ...
-
Prawnik na rynku pracy. Kancelaria prawna potrzebuje nowych kompetencji
... , co wiąże się z tym, ze kancelariom trudniej będzie pozyskiwać wysokopłatne zlecenia. Coraz większe znaczenie dla funkcjonowania kancelarii prawnych odgrywa odpowiedni marketing. Wszystkie te zmiany wywarły ogromny wpływ na postrzeganie zawodu prawnika – dziś musi być on sprzedawcą, marketingowcem oraz PR-owcem. Prawnik - sprzedawca ...
-
5 cech dobrego CV
... zapraszają cię na rozmowy kwalifikacyjne? Jeśli nie, może trzeba je zmienić. 4 - CV to dokument marketingowy CV to jest twój osobisty marketing, więc umieszczaj w nim to, co ci pomaga, uwypuklaj swoje sukcesy i umiejętności. Pomiń elementy twojego doświadczenia, które mają mniejsze znaczenie w danym ...
-
Zawody poszukiwane na rynku pracy. To warto studiować
... 8 – 12 000 PLN brutto, a social media menedżerowie 7 – 12 000 zł brutto - dodaje Maryla Aftanasiuk – Lisiecka, Business Unit Director Antal, Sales & Marketing. Planowanie płynności finansowej przedsiębiorstwa - kontroler finansowy Kontrolerzy finansowi odpowiadają za zaawansowaną analizę sytuacji finansowej firmy oraz zagrożeń, przed jakimi stoi ...
-
Makiawelizm może pomóc w skutecznej komunikacji
... uważnością i empatią, aby móc budować zdrowe relacje, przynoszące wzajemne zadowolenie. Katarzyna Tatarkiewicz, trenerka, mentorka, praktyk biznesu, wykładowca, ekspert i menedżer kierunku marketing i sprzedaż na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa