PracaGrupypl.praca.dyskusje › zapanowało coś dziwnego na grupie ....

  • 11. Data: 2003-03-03 12:53:44
    Temat: Re: zapanowało coś dziwnego na grupie ....
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Tomek Zielinski napisał:

    > Kto stoi za El Nino i cyklami aktywności słonecznej, ja się pytam? I jaki ma
    > cel w wywoływaniu powodzi oraz zakłóceń w komunikacji satelitarnej?

    Niedawno przed snem wlaczylem TV - traf chcial, ze bylo to TVN z
    cyklicznym programem prezentujacym duchy, ktorych nigdy nie pokazuja -
    za El Nino jest odpowiedzialne USA, bo ma osrodek sterowania pogoda na
    Alasce. Zeby byc poprawnym politycznie prowadzacy pokazal rowniez
    zdjecie identycznego osrodka w Rosji. A caly wywod nie dotyczyl glownie
    El Nino, ale slawetnej powodzi na Dolnym Slasku kilka lat temu ;).

    Flyer

  • 12. Data: 2003-03-03 12:54:07
    Od: flyer <f...@g...pl>

    f...@p...onet.pl napisał:

    > Jak to miło, jak wiele osób potrafi błyskotliwie opisywać zjawiska.
    > Ja się pytam, co w związku z tym? Do tej pory wynikiem recesji były wojny,
    > najlepiej światowe, kore znakomicie napędzały koniunkturę i likwidowały nadmiar
    > zdolnych do pracy. Obawiam się, że Saddam nie da się w to wmanewrować.

    Z Saddamem to nie wojna swiatowa. Ale brak zgody ONZ na atak to juz cos.
    Jak USA oleje ONZ, to ta ostatnia straci na znaczeniu i moze cos sie
    wykluje (patrz --> scena w kopalni z kaloszem wykladanym gazeta o
    zerwaniu ONZ przez Chiny w filmie Seksmisja :) ). Swoja droga - i po co
    im to bylo? Jak atakowali Dominikane, Paname, wspierali Irak (kontra
    Iran), Afganistan, Chile, Nikarague itd. to sie nikogo nie pytali (USA)
    ;).

    Flyer

  • 13. Data: 2003-03-03 13:12:38
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message
    > "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> writes:

    <cut>

    > bo te szacunki byly oparte na tendencjach rozwojowych z roku 2000 i
    > 2001, kiedy byl boom na firmy high-tech, boom wypasiony na rozdetej
    > jak balon gieldzie NYSE i NASDAQ, gdzie inwestorzy walili jak cmy do
    > lampy i pompowali kupe kasy w firme, byle miala cos wspolnego z
    > komputerami.

    <cut reszta slusznych wnioskow>
    Dotcomy pewno jeszcze sie niektorym snia;)
    pozdr
    /p

  • 14. Data: 2003-03-03 21:33:20
    Od: kingram <k...@N...net>

    clockworkoi wrote:

    <ciach>

    > No akurat spisku bym sie tu nie doszukiwal - jak widzialem w czyims siegu:
    > 'To nie jest paranoja kiedy myslisz, ze wszyscy sa przeciwko Tobie - to
    > zdrowy rozsadek. Paranoja jest wtedy, kiedy myslisz ze sa w zmowie' :))
    > pozdr
    > /p
    Bardzo trafne powiedzenie... Mysle ze daleko mi do paranoii...
    Wiesz - nie doszukuje sie tutaj zadnego spisku ani basni pt. "Teoria
    Spisku" z Melem Gibsonem w roli glownej...
    Tym niemniej mieszkajac od 3 lat w Monachium, nieraz "otarlem" sie
    przechodzac ulica o ludzi ubranych podobnie do mnie, ale ktorych numer
    telefonu komorkowego znal np. minister finansow w Rzadzie Szredera (tak
    z polska zapisanego... ;o)
    Kapitalizm - ten zachodni - uczy jednego... Ze wplyw na wydarzenia
    NAPRAWDE maja jednostki..
    Jednostki bezimienne - gdyz stac je na zachowanie anonimowosci...
    A oficjalne Rzady Panstw? Uczcijmy to minuta ciszy...

    --
    Best Regards

    (-) Krzysztof Ingram

    --
    Home Page: http://www.kingram.de
    Hobby Page: http://www.it-security-solutions.com

  • 15. Data: 2003-03-03 21:46:53
    Od: kingram <k...@N...net>

    "Nina M. Miller" wrote:

    <ciach>

    > najczesciej jewst to rzad danego panstwa, ze swoja nieudolnoscia,
    > krotkowzrocznoscia i uchwalaniem durnych przepisow oraz nadmiernym
    > fiskalizmem.
    Nina...
    Siedzisz juz tam tak dlugo i naprawde nie dostrzegasz drobnych niuansow
    i subtelnych roznic?
    Przeciez Rzad w twoim aktualnym kraju to nic innego jak zarzad
    przedsiebiorstwa zwanego USA...
    Spojrz na to obiektywnie i postraj sie rozronic czesc oficjalna od tej o
    ktorej nigdy sie nie dowiemy (nieoficjalnej) - no chyba ze ktorys
    poczatkujacy dziennikarz wylowi sprawe i naglosni do rozmiarow setnej z
    koleji "....gate" - tym niemniej uczyni to dopiero po minionej kadencji
    aktualnie dzis rzadzacych...
    Powiedz - co Bush ma na celu wszczynajac zadyme wokol Iraku? Przeciez
    ponad 70% amerykanow utozsamia Saddama z atakiem terrorystycznym z
    pamietnego 11-go wrzesnia... Dlaczego?

    > jesli chodzi o niemcy to niestety, ich system panstwa opiekunczego
    > peka w szwach i to wlasnie mozesz sobie obserwowac.
    O tym nie musisz mi przypominac... Niemcy (mam na mysli ludzi a nie
    kraj) w tej chwili zaczynaja sie budzic z "letargu" w jakie wpedzily ich
    lata 70-te i 80-te rozpasania i dobrobytu...
    jest to bardzo bolesne przebudzenie...

    > bezrobocie w danych sektorach czy obszarach jest w normalnie
    > funkcjonujacej gospodarce zawsze obecne i nie da sie go wykluczyc.
    > zwykle optymalnie uwaza sie jest wtedy, kiedy oscyluje wokol 3-4%.
    Uhmm... Tyle ze ja nic nie mowilem o bezrobociu.... Mialem bardziej na
    mysli rozpoczeta besse na gieldach (jak sie okazalo STRASZNIE
    uzaleznionych od gieldy amerykanskiej) - spowodowana poprzez wycofywanie
    z nich kapitalu... Raz rozpoczety lancuszek zakonczyl sie lawina...
    Rozpoczely jednostki dysponujace ogromnym kapitalem... zakonczyli (o ile
    zdazyli) drobni ciulacze (liczeni w milionach)...

    --
    Best Regards

    (-) Krzysztof Ingram

  • 16. Data: 2003-03-04 00:08:44
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    kingram <k...@N...net> writes:

> [...]
    > Powiedz - co Bush ma na celu wszczynajac zadyme wokol Iraku? Przeciez
    > ponad 70% amerykanow utozsamia Saddama z atakiem terrorystycznym z

    co ma na celu? korzysci.
    po pierwsze: wywodzi sie i ma popracie w lobby naftowym. temu lobby
    zalezy na kontrolowaniu sytuacji na bliskim wschodzie, ze wzgledu na
    ceny ropy i ich interesy. jako ze arabia sie zaczela burzyc, zeby
    amerykanie wycofali swoje wojska, wojna z irakiem to znakomity
    pretekst, zeby udowodnic iz amerykanska obecnosc tam jest konieczna.
    po drugie: musi jakos uzasadnic zwiekszenie budzetu militarnego a
    okrojenie edukacji.
    po trzecie: chce wygrac nastepna kadencje. stagnacja w gospodarce nie
    wyglada, zeby nagle przeszla, tedy moze byc prezydentem "wojny" - a
    jak wojne wygra (na co wszystko wskazuje) to ma niezaprzeczalny sukces
    po czwarte: utozsamienie saddama z terroryzmem (nie takie znow
    bezpodstawne zreszta) pozwala calkiem ladnie wytlumaczyc cala sytuacje
    pospolstwu.

> [...]
    > kraj) w tej chwili zaczynaja sie budzic z "letargu" w jakie wpedzily ich
    > lata 70-te i 80-te rozpasania i dobrobytu...

    no, to skoro wiesz, to po co sie pytales?

> [...]
    > Rozpoczely jednostki dysponujace ogromnym kapitalem... zakonczyli (o ile
    > zdazyli) drobni ciulacze (liczeni w milionach)...

    zawsze tak bylo i tak bedzie.
    teraz co prawda sa instytucje majace temu zapobiegac, ale i one nie sa
    w stanie calkowicie wykluczyc zjawisk hossy i bessy.

    zresza... bessa ma tez swoje dobre strony.
    dzieki niej bankrutuja firmy, ktore nie sa zbyt stabilne, nie maja
    dobrego planu na przyszlosc, nie sa sprawnie zarzadzane. przetrwaja
    zawsze najsilniejsi, po czem caly system zaczyna wracac do rownowagi.

    w panstwie bogatym i stosunkowo niezle funkcjonujacym (jak usa) takie
    cos nie jest tragedia - bo ludzie co prawda zbiednieja, beda musieli
    sie przekwalifikowac albo podjac mniej platne prace - jednak nikt na
    ulicach nie umiera ani nie gloduje.

    w panstwach takich jak polska - coz, jak sie stoi na glinianych nogach
    to byle kopniecie w kostke powoduje zawalenie calej budowli.
    smutne, ale prawdziwe.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 17. Data: 2003-03-04 18:45:19
    Od: kingram <k...@N...net>

    "Nina M. Miller" wrote:

    <ciach>
> [...]
    > okrojenie edukacji.
    > po trzecie: chce wygrac nastepna kadencje. stagnacja w gospodarce nie
    To sobie wyjasnilismy - sprecyzuje - chodzi o KORZYSCI FINANSOWE ew.
    poczucie wladzy...
    Znasz moze jakies nazwiska szefow/wspolwlascicieli z lobby naftowego w
    USA?

    > no, to skoro wiesz, to po co sie pytales?
    Nie pytalem sie o "panstwo opiekuncze" tylko o to ze zacytuje:
    "Pytanie - kto stoi (ludzie, kregi ludzi, najbogatsi i majacy najwieksze
    wplywy inwestorzy?) za takim naglym zalamaniem rynkowym, i jaki ma w tym
    cel?"

    > zawsze tak bylo i tak bedzie.
    Nieprawda - to zalezy wlasnie od tych jednostek ktore maja cel finansowy
    w rozpoczeciu tego typu dzialan... Widzisz na pewnym poziomie statusu
    majatkowego przestaja sie liczyc pieniadze... Zaczyna sie liczyc WLADZA
    i hipotetyczny wplyw na aktualne wydarzenia...

    > teraz co prawda sa instytucje majace temu zapobiegac, ale i one nie sa
    > w stanie calkowicie wykluczyc zjawisk hossy i bessy.
    Jakie instytucje? Podaj chociaz jedna nazwe - z checia znajde w inecie
    informacje o takowych i zainwestuje reszte pozostalego przy duszy grosza
    w akcje tychze...

    > zresza... bessa ma tez swoje dobre strony.
    > dzieki niej bankrutuja firmy, ktore nie sa zbyt stabilne, nie maja
    > dobrego planu na przyszlosc, nie sa sprawnie zarzadzane.
    Nieprawda - dzieki niej zbankrutuja firmy ktore mialy wizje na
    przyszlosc - tyle ze z powodu "rozpoczecia lancuszka zakonczonego
    lawina" nie zostaly one dofinansowane przez CVs na czas...

    > przetrwaja zawsze najsilniejsi, po czem caly system zaczyna wracac do rownowagi.
    Masz na mysli Microsoft lub IBM? O ich pozycji swiadczy tylko jedno -
    kapital zgromadzony na czas "trudny" w celu przetrwania - zaden
    "start-up" nie ma tego typu szansy...
    Przedkladasz niedzwiedzia nad byka? Nie musisz odpowiadac...

> [...]
    > cos nie jest tragedia - bo ludzie co prawda zbiednieja, beda musieli
    > sie przekwalifikowac albo podjac mniej platne prace - jednak nikt na
    Takie cos nie jest tragedia w skali spoleczenstwa - takie cos jest
    natomiast tragedia w skali jednostki dotknietej tym przypadkiem...
    Mysle ze i w "mitycznym" USA ludzie gloduja i umieraja...

    > w panstwach takich jak polska - coz, jak sie stoi na glinianych nogach
    > to byle kopniecie w kostke powoduje zawalenie calej budowli.
    > smutne, ale prawdziwe.
    Tu sie zgodze... smutne i prawdziwe...

    Pozdrawiam!

    --
    Best Regards

    (-) Krzysztof Ingram

  • 18. Data: 2003-03-04 23:05:49
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    kingram <k...@N...net> writes:

> [...]
    > poczucie wladzy...
    > Znasz moze jakies nazwiska szefow/wspolwlascicieli z lobby naftowego w

    a na co ci to? zakupisz kalacha i pojdziesz strzelac, a moze bedziesz
    bomby podkladal?

    btw: jak cie to tak interesuje, to sam mozesz znalezc. to nie sa zadne
    tajne informacje.
    mnie sie prawde mowiac na twoje zyczenie szukac tego nie chce, bo mam
    lepsze rzeczy do roboty a i nie bede ci ulatwiac pracy...

> [...]
    > "Pytanie - kto stoi (ludzie, kregi ludzi, najbogatsi i majacy najwieksze
    > wplywy inwestorzy?) za takim naglym zalamaniem rynkowym, i jaki ma w tym

    wez ty sobie poczytaj ksiazke o tym jak funkcjonuje gielda, skad sie
    bierze kapital itd. - bedziesz wiedzial.

    jak cie naprawde interesuje ten temat, wloz troche trudu, zapoznaj
    sie.
    ja ci tu wykladow robic nie bede, bo nie moejce po temu.

    a jesli nie chodzi co o to, co powyzej, jesli chcedsz mi cos
    udowodnic, to moze od razu napisz i co, bedzie szybciej i prosciej.

    > Nieprawda - to zalezy wlasnie od tych jednostek ktore maja cel finansowy

    co nieprawda?
    zjawiska hossy i bessy na gieldzie istnieja i nastepuja cyklicznie
    odkad gielda powstala.

    > Jakie instytucje? Podaj chociaz jedna nazwe - z checia znajde w inecie
    > informacje o takowych i zainwestuje reszte pozostalego przy duszy grosza
    > w akcje tychze...

    poczytauj na temat gieldy, naprawde.
    poczytaj.

    jest taka ksiazka susan orman pt. "about stocks and bonds" - w sam raz
    dla poczatkujacych.

    potem wez sobie 'how the stock market works" johna daltona.

    powinno ci narazie starczyc.
    ja nie bede tutaj robic wykladow ani wklepywac tych ksiazek - nie mam
    na to czasu i mam lepsze rzeczy do roboty.

  • 19. Data: 2003-03-05 22:49:38
    Od: kingram <k...@N...net>

    "Nina M. Miller" wrote:

    <ciach - wszystko...>
    Bardzo milo sie dyskutuje z tak czarujaca arogancka istota jak ty... ;o)
    "Nie jestem przeciwny tego typu dyskusjom, wrecz przeciwnie nie mam nic
    na przeciwko..."

    Jak dla mnie zachecanie do zakupu "kalacha", aroganckie polecanie
    czytania ksiazek o gieldzie (nie prowadze skupu amerykanskiej
    makulatury), tudziez zapewnianie o tym ze masz lepsze rzeczy do roboty
    sa ciut za bardzo OT.
    Ale zanim zakoncze - polece ci z kolei pozycje ksiazkowe na temat
    filozofii Schopenhauer-a...
    Ze zacytuje (a jednak - mimo ciachnietego wszystkiego):
    > powinno ci narazie starczyc.
    > ja nie bede tutaj robic wykladow ani wklepywac tych ksiazek - nie mam
    > na to czasu i mam lepsze rzeczy do roboty.

    Jak dla mnie EOT.

    --
    Best Regards

    (-) Krzysztof Ingram

  • 20. Data: 2003-03-06 03:01:18
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    kingram <k...@N...net> writes:

    > Jak dla mnie zachecanie do zakupu "kalacha", aroganckie polecanie

    zapytalam sie tylko, po co ci te informacje - czy zamierzasz kupic
    kalacha i strzelac - TO ma byc ZACHECANIE?

    NO HALO?
    no ciekawa interpretacja, ciekawa.
    tworcz abardzo, ale zupelnie nie na temat.
    zajrzyj do erystyki... tam jest na temat wlasnie takiego chwytu, jaki
    tu zastosowales :)

    > czytania ksiazek o gieldzie (nie prowadze skupu amerykanskiej
    > makulatury), tudziez zapewnianie o tym ze masz lepsze rzeczy do roboty
    > sa ciut za bardzo OT.

    nie aroganckie polecenie, tylko po prostu napisalam, ze jak cie
    faktycznie interesuje mechanizm tego, jak gielda funkcjonuje, jakimi
    prawami jest obrwarowana i na co to, to poczytaj ksiazke - bo to
    skomplikowane i nie na ta grupe i za dlugie, zebym wpklepywala.

    jakbys sie zapytal na grupie pl.sci.biologia na czym polega
    rozmnazanie kregowcow albo okrytozalazkowych, tez by cie do ksiazki
    odeslali.
    sie nie ma co obrazac i nadymac jak zaba w okresie godowym.

    jak to dla ciebie jest arogancja, to mnie rece opadaja. kazdy dla
    ciebie, kto ci mowi, zebys cos na jakis temat przecxzytal, jest
    arogantem?

    > Ale zanim zakoncze - polece ci z kolei pozycje ksiazkowe na temat
    > filozofii Schopenhauer-a...

    wiesz, tak sie sklada ze dziela shopenhauera przeczytalam prawie
    wszystkie, wlacznie z "swiat jako wola i przedstawienie" oraz
    "erystyka czyli sztuka prowadzenia sporow".
    byly to moje lektury w trakcie studiow.

    nie wiem do czego pijesz, ale jesli do tego ostatniego, to racz sam
    sobie przypomniec o czym ta ksiazeczka byla, a potem obejrzyj swojego
    posta jeszcze raz i zastanow sie, czy aby sam nie popelniles paru
    nielojalnych chwytow erystycznych.